Maling af udstødning?
Fra : Peter[5260]

Dato : 17-09-05 17:25

Hej,

Udstødningen på min Aprilia SR50 Ditech er temmelig grim efterhånden
(overfladerust m.m.), og jeg tænkte derfor på at male den - også for at
beskytte den lidt bedre i den kommende, våde periode.
Hvilken maling vil i anbefale?
Jeg fandt en dåse Morsø ovnmaling i det lokale byggemarked. Er der
alternativer?
Kan det overhovedet lade sig gøre at få et ordentligt resultat, når røret
har været varmt et par gange?

Mvh
Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 17-09-05 17:34

"Peter[5260]" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativer?
> Kan det overhovedet lade sig gøre at få et ordentligt resultat, når røret

Stålbørste og affedtning (Vigtigt) og så kan der købes en sort varmefast
spraymaling der kan holde til en 600 - 800 gr. Celsius, spray den på 2 -3
gange, og vedligehold 2 gange om året ( Hvis du kører hele året).

--
Allan Riise

Fra : Peter[5260]

Dato : 17-09-05 18:50

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
2 -3
> gange, og vedligehold 2 gange om året ( Hvis du kører hele året).

Tak, det skal prøves!
Jeg kører hele året, lige bortset fra de få uger, hvor der er salt
og/eller
is på vejene.
Kender du et godt maling-produkt, eller skal jeg bare spørge hos
farvehandleren/byggemarkedet?

/Peter

Fra : Allan Riise

Dato : 17-09-05 18:55

> [...]
> 2 -3

> Tak, det skal prøves!
> Jeg kører hele året, lige bortset fra de få uger, hvor der er salt

Ligeså her

> Kender du et godt maling-produkt, eller skal jeg bare spørge hos
> farvehandleren/byggemarkedet?

MOTIP Heatresistant garanterer op til 650 gr. C. og den bruger jeg, kan vel
fås i de fleste byggemarkeder, Biltema o.s.v.

Husk det er vigtigt at din udstødning er uden rust (eller så godt man nu kan
få den, men selvf. helst det hele ) og affedtet..

--
Allan Riise

Fra : Peter[5260]

Dato : 17-09-05 19:06

> [...]
>
> Husk det er vigtigt at din udstødning er uden rust (eller så godt man nu
> kan få den, men selvf. helst det hele ) og affedtet..

Tusind tak for hjælpen, det skal prøves
/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-05 21:04

"Peter[5260]" <konner@mazdapc.dk> wrote in message
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

Er nogle billeder af et forsøg inde i tips og triks på siden
www.billig-scooter.dk

Fra : RepsaC_

Dato : 18-09-05 10:16

"Peter[5260]" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse

> Tusind tak for hjælpen, det skal prøves
> /Peter
Kan kun give ovenstående ret. Motip er det bedste.
Thansen ved Rosengårdcenteret er billigst med det.
Hilsen Casper

Fra : Tommy Fer

Dato : 19-09-05 17:51

Peter[5260] skrev:
> [...]
> alternativer?
> Kan det overhovedet lade sig gøre at få et ordentligt resultat, når røret

Hej Peter

Jeg ville få den glas eller sandblæst, derefter ville jeg smide mange
lag varmebestandigt zink maling på den, derefter en røvfuld lag af den
ovnmaling du har fundet dig.

mvh Tommy Fer

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 06-10-05 21:07

Jeg har malet forrøret på min udstødning på min motorcykel med ovnmaling.
Det har holdt i ca 1,5 år, før det trænkte til en tur mere. Jeg har afrenset
røret for overfladisk rust (stålbørste).

Jeg har lige malet et forrør til en knallert med Hammerite - sølv farvet som
et forsøg. Det skulle efter sigende kunne holde til ca. 100 grader. Har pt.
ikke erfaringer med det.
Men har hørt om en motorcykel malet med Hammerite på forrøret, hvor det
skallede af ca. 10 cm fra motoren efter 6 mdr

Hilsen Michael