Så kom de sku efter dem.
Fra : BJ

Dato : 17-09-05 17:14

Nu vælter det åbenbart ind med bødepenge for mobilsnak:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3268218/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-09-05 17:51

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Nu vælter det åbenbart ind med bødepenge for mobilsnak:

I en hel del tilfælde er det sgu' osse totalt iorden de hiver dem i
ørene .....

Alt for mange (inclusive undertegnede) bliver distraheret alt for
meget af de forb"#¤ telefoner.

--
jan@stevns.net

Fra : Mogens

Dato : 17-09-05 17:55

<jan@stevns.net> wrote in message

> Alt for mange (inclusive undertegnede) bliver distraheret alt for
> meget af de forb"#¤ telefoner.

Dét har du jo en løsning på
--
Mvh Mogens
Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 uden anmærkninger !

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-09-05 22:09

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Dét har du jo en løsning på

Mjoehhhhh......... hehe..

--
jan@stevns.net

Fra : BJ

Dato : 17-09-05 18:37

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> I en hel del tilfælde er det sgu' osse totalt iorden de hiver dem i
> ørene .....
>
> Alt for mange (inclusive undertegnede) bliver distraheret alt for
> meget af de forb"#¤ telefoner.

Så lang tid du taler håndfri, bliver du ikke hevet i ørerne.

PS: Det burde også være forbudt at drikke af flaske eller kop under
kørslen....;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 17-09-05 19:06

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>PS: Det burde også være forbudt at drikke af flaske eller kop under
>kørslen....;)

Det er det vel sådan set også, skal begge hænder ikke være på rattet?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Non-Desperado

Dato : 17-09-05 19:18

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev:

>Det er det vel sådan set også, skal begge hænder ikke være på rattet?

Og så skifter man gear med "snabelen" ?

Den med begge hænder på rattet ("kvart i tre"/"ti i to") er vist
kun til køreprøven...

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : BJ

Dato : 17-09-05 20:02

KLIP

> Det er det vel sådan set også, skal begge hænder ikke være på rattet?

Det har jeg aldrig hørt.

Så vil det også være forbudt at pille næse samt skifte (manuelt) gear under
kørslen.

Kan du evt. henvise til noget lovgivning, der eksakt påviser dit udsagn..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-09-05 22:11

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>Det er det vel sådan set også, skal begge hænder ikke være på rattet?

Næehh - det ser du ingen steder skrevet.

Man "kan" jo mangle den ene arm

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 02:10

Leonard wrote:
> Det er det vel sådan set også, skal begge hænder ikke være på rattet?

Står det nogen steder i lovene, eller er det blot blevet indført som et
krav fra de motorsagkyndige?

(En der har brug for at have begge hænder på rattet for at have styr på
sin bil burde slet ikke køre bil. (Det er blot min mening om den ting.
(Der er godtnok ved at gå for meget børnehave i trafikken.)))

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Non-Desperado

Dato : 18-09-05 08:15

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev:

>(En der har brug for at have begge hænder på rattet for at have styr på
>sin bil burde slet ikke køre bil. (Det er blot min mening om den ting.
>(Der er godtnok ved at gå for meget børnehave i trafikken.)))

Ja, det ses også på de mange løftede "pege"-fingre, når nogen
laver bare den mindste smule, der ligger uden for trafiknormen.
*G*

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 09:16

Non-Desperado wrote:
> Ja, det ses også på de mange løftede "pege"-fingre, når nogen
> laver bare den mindste smule, der ligger uden for trafiknormen.
> *G*

Det kunne være hyggeligt om vi havde samme lovregel som de har i
Doskland. Der er det forbudt at vise obskure tegn til sine medtrafikanter.

Og så ville et kamera i forruden, med fjernudløser og sat op til at
fotografere fingeren og bilnummeret, gøre god fyldest som hilsen
tilbage.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 02:07

BJ wrote:
> Så lang tid du taler håndfri, bliver du ikke hevet i ørerne.
> PS: Det burde også være forbudt at drikke af flaske eller kop under
> kørslen....;)

Nu må I sgu godtnok til at tage Jer sammen inden i bliver for kedelige
at høre på.

Det ender sgu op med at I også vil have forbudt næsepilleriet.

Til mig at se kommer det at snakke i håndholdt telefon ud på om man har
lært at beherske sit køretøj eller ej.

(Hvis jeg ikke måtte drikke min kaffe mens jeg kørte skulle jeg jo have
5-7 stop på en køreperiode. (= 4½ time = 1 l kaffe)Og jeg er ret sikker
på at jeg ville være mere usikker i trafikken uden kaffe end ved at
drikke den mens jeg kører.)