Niels B skrev:
> Jeg har lige købt en Suzuki GSX 400 fra 1982, og jeg har nu et lille
> spørgsmål om motoreffekten.
>
> Der er to forskellige motorer på GSX'en en med 27 hk og en med 42 hk (så
> vidt jeg har fundet frem til, blev der blandt andet i Tyskland kun solgt
> modellen med 27 hk)
>
> Mit spørgsmål lyder så: Kan man på en fiks måde (uden at skille motoren
> ad eller proppe den på et rullefelt) se hvilken af de to motorer en mc
> er udstyret med?
>
> Det er i princippet den samme motor, det er vist bare en anden knast og
> sådan noget halløj der er stoppet i den...
Hej,
Jeg tvivler meget på at der var to forskellige motorer til GSX 400.
Derimod fandtes der en GSX 250
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_250_1980.php
med 27 hk, men med et anderledes udseende end GSX 400
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_400_1980.php
som havde 42 hk. Hvis der undtagelsesvis skulle findes en GSX 400 med
kun 27 hk må det være en droslet model fra f.eks. det tyske marked, men
som Armand skriver, så er det usandsynligt, at den skulle have kørt her
til lands med droslingen intakt. Jeg havde selv den lidt senere model,
GS 450
http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs_450_e_1981.php
som af udseende lignede GSX 400, men som kun havde 2 ventiler pr.
cylinder. (Den ovenfor viste har 27 hk og må være en droslet model, men
dem på det danske marked havde 42 hk).
Der fandtes vist også en 4-cylindret GSX 400, som jeg dog ikke har
kunnet finde noget på, men jeg går ud fra det er den 2-cylindrede vi
snakker om?
M.v.h.
Jens L. Pedersen
GPZ 1100