/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor mange hk har motoren?
Fra : Niels B


Dato : 17-09-05 14:13

Jeg har lige købt en Suzuki GSX 400 fra 1982, og jeg har nu et lille
spørgsmål om motoreffekten.

Der er to forskellige motorer på GSX'en en med 27 hk og en med 42 hk (så
vidt jeg har fundet frem til, blev der blandt andet i Tyskland kun solgt
modellen med 27 hk)

Mit spørgsmål lyder så: Kan man på en fiks måde (uden at skille motoren ad
eller proppe den på et rullefelt) se hvilken af de to motorer en mc er
udstyret med?

Det er i princippet den samme motor, det er vist bare en anden knast og
sådan noget halløj der er stoppet i den...

Håber der sidder en viis person derude, der kan hjælpe mig

Mvh.

Niels


 
 
Brian Sørup (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 17-09-05 14:15


"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:dgh4oh$pe5$1@abbeden.bunk.cc...
> Jeg har lige købt en Suzuki GSX 400 fra 1982, og jeg har nu et lille
> spørgsmål om motoreffekten.
>
> Der er to forskellige motorer på GSX'en en med 27 hk og en med 42 hk
(så
> vidt jeg har fundet frem til, blev der blandt andet i Tyskland kun
solgt
> modellen med 27 hk)
>
> Mit spørgsmål lyder så: Kan man på en fiks måde (uden at skille
motoren ad
> eller proppe den på et rullefelt) se hvilken af de to motorer en mc er
> udstyret med?
>
> Det er i princippet den samme motor, det er vist bare en anden knast
og
> sådan noget halløj der er stoppet i den...
>
> Håber der sidder en viis person derude, der kan hjælpe mig

Hvis den kan rende over 170 er det en 42Hk model....
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Armand (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-09-05 23:18

Brian Sørup wrote:
> "Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:dgh4oh$pe5$1@abbeden.bunk.cc...
>
>>Jeg har lige købt en Suzuki GSX 400 fra 1982, og jeg har nu et lille
>>spørgsmål om motoreffekten.
>>
>>Der er to forskellige motorer på GSX'en en med 27 hk og en med 42 hk
>>Mit spørgsmål lyder så: Kan man på en fiks måde (uden at skille
>>motoren ad eller proppe den på et rullefelt) se hvilken af de to
>>motorer en mc er udstyret med?
>>Det er i princippet den samme motor, det er vist bare en anden knast
>>og sådan noget halløj der er stoppet i den...
>
> Hvis den kan rende over 170 er det en 42Hk model....

Jeg regner det for meget usandsynligt at der er 27Hk-droslet på
knasterne derved at Suzuki har gjort meget i at drosle v.h.a. en "pind"
der stikker ned i karburatorspjældet og derved forhindrer dét i at
løftets højt nok.

En anden ting er at jeg er næsten sikker på at der ikke er solgt 27Hk's
GSX'ere herhjemme, og hvis det alligevel er tilfældet ville de med
sikkerhed alle være blevet afdroslet i løbet af den betragtelige tid der
er gået siden de blev solgt tilbage i 80'erne.
Hvorfor kan du komme i tvivl??

--
Armand.

Niels B (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels B


Dato : 18-09-05 08:46

> Hvorfor kan du komme i tvivl??

Ja umiddelbart burde man jo kunne mærke forskel, men det er min første mc,
og jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvor hurtig en 42 hestes er i
forhold til en 27'er...

Jeg skal nok lære det hen ad vejen

Mvh. Niels


Ped (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 18-09-05 10:47

Niels B skrev:
> Jeg har lige købt en Suzuki GSX 400 fra 1982, og jeg har nu et lille
> spørgsmål om motoreffekten.
>
> Der er to forskellige motorer på GSX'en en med 27 hk og en med 42 hk (så
> vidt jeg har fundet frem til, blev der blandt andet i Tyskland kun solgt
> modellen med 27 hk)
>
> Mit spørgsmål lyder så: Kan man på en fiks måde (uden at skille motoren
> ad eller proppe den på et rullefelt) se hvilken af de to motorer en mc
> er udstyret med?
>
> Det er i princippet den samme motor, det er vist bare en anden knast og
> sådan noget halløj der er stoppet i den...

Hej,

Jeg tvivler meget på at der var to forskellige motorer til GSX 400.
Derimod fandtes der en GSX 250

http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_250_1980.php

med 27 hk, men med et anderledes udseende end GSX 400

http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx_400_1980.php

som havde 42 hk. Hvis der undtagelsesvis skulle findes en GSX 400 med
kun 27 hk må det være en droslet model fra f.eks. det tyske marked, men
som Armand skriver, så er det usandsynligt, at den skulle have kørt her
til lands med droslingen intakt. Jeg havde selv den lidt senere model,
GS 450

http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_gs_450_e_1981.php

som af udseende lignede GSX 400, men som kun havde 2 ventiler pr.
cylinder. (Den ovenfor viste har 27 hk og må være en droslet model, men
dem på det danske marked havde 42 hk).

Der fandtes vist også en 4-cylindret GSX 400, som jeg dog ikke har
kunnet finde noget på, men jeg går ud fra det er den 2-cylindrede vi
snakker om?

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Niels B (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Niels B


Dato : 18-09-05 12:56

> Jens L. Pedersen wrote:

> Hvis der undtagelsesvis skulle findes en GSX 400 med
> kun 27 hk må det være en droslet model fra f.eks. det tyske marked, men
> som Armand skriver, så er det usandsynligt, at den skulle have kørt her
> til lands med droslingen intakt.

Det var netop en tysk model jeg læste om. Jeg har ikke lige linket til
hjemmesiden herinde på arbejdet, men jeg prøver at finde det frem, når jeg
kommer hjem i aften.

Det er den 2-cylindrede (8-ventilede) jeg har, men det lyder nu også som
om at det er den fulde version jeg har anskaffet mig.

Jeg var bare lidt nysgerrig efter at vide hvad det var for en størrelse
jeg sneg mig rundt på, men den kører nu godt for sådan en gammel maskine
at være - selvom den spilder lidt olie

Mvh. Niels

/der venter vist et større pakkeprojekt vinteren over - hurra for haynes/


ptheo (19-10-2005)
Kommentar
Fra : ptheo


Dato : 19-10-05 08:00

Ifølge min tyske håndbog om brugte MC og deres positeve og negative sider :

GSX400E (2cyl. model) model 1982

27Hk version i forhold til 43Hk

1. andre knastaksler
2. andre dyser i caburator
3. tykkere pakning mellem krumtaphus og cyllinder ...

det koster vist en mindre formue at komme på 43 Hk igen


mvh
Ptheo




"Niels B" <nielses-messengerFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dgh4oh$pe5$1@abbeden.bunk.cc...
> Jeg har lige købt en Suzuki GSX 400 fra 1982, og jeg har nu et lille
> spørgsmål om motoreffekten.
>
> Der er to forskellige motorer på GSX'en en med 27 hk og en med 42 hk (så
> vidt jeg har fundet frem til, blev der blandt andet i Tyskland kun solgt
> modellen med 27 hk)
>
> Mit spørgsmål lyder så: Kan man på en fiks måde (uden at skille motoren ad
> eller proppe den på et rullefelt) se hvilken af de to motorer en mc er
> udstyret med?
>
> Det er i princippet den samme motor, det er vist bare en anden knast og
> sådan noget halløj der er stoppet i den...
>
> Håber der sidder en viis person derude, der kan hjælpe mig
>
> Mvh.
>
> Niels
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste