Skærme
Fijala 3554
God fladskærm til fotoredigering
Fra : Carsten

Dato : 17-09-05 08:45

Hej

Jeg leder efter en rigtig god 19" fladskærm til redigering af fotos, der
samtidig ikke er ekstrem dyr (udelader EIZO der jo næste altid vinder på
kvalitet men taber på pris).

Er der noget, der har nogle gode erfaringer ?

hilsen
Carsten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-09-05 20:09

"Carsten" <do.not.reply@to.me.com> wrote in

> [...]
> kvalitet men taber på pris).
>
> Er der noget, der har nogle gode erfaringer ?

Jeg kender ikke 19" LCD'erne, men her er et par forslag til 20.1".

Jeg har selv en Viewsonic VP201s - det er en 20.1" (1600x1200) LCD med S-
IPS panel. Den er rigtig god til fotoredigering, og spil og film og....så
videre - superlækker skærm.

Dell 2001FP anvender samme panel (og er lige så god til fotoredigering),
men er vist noget billigere.

Mvh.
Flemming

Fra : Carsten

Dato : 19-09-05 22:34

Er det virkelig en Viewsonic VP201s (sølv) du har og ikke en VP201b (black)
?

Jeg syntes ikke, jeg kan se, at sølv modellen forhandles i DK.

hilsen
Carsten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-09-05 20:15

> Er det virkelig en Viewsonic VP201s (sølv) du har og ikke en VP201b
> (black) ?
>
> Jeg syntes ikke, jeg kan se, at sølv modellen forhandles i DK.

Jep, den er med sølvramme. Jeg købte den hos www.m-e.dk for 1½ år
siden....Den kostede lige omkring 9.600 dengang - ouch.

Sidst jeg kiggede på edbpriser.dk var den sorte udgave væsenligt billigere
end den sølvfarvede - så måske har de bare fået solgt hele deres lager af
den model?

Hvis du gerne vil have den sølvfarvede, så kan du købe den i Tyskland, de
har samme regler som herhjemme mht. returnering ved onlinehandel.

Du kan eventuelt også prøve at finde en anden skærm på www.prad.de som er
en rigtig god side om fladskærme.
http://www.prad.de/en/index.html
Det nærmeste vi kommer her i Danmark er vist flatpanels.dk, men prad.de
synes jeg er endnu bedre.

Især prad's forum er godt, men desværre primært på tysk - deri kan du finde
opdaterede lister over anbefalede skærme. Det brugte jeg selv da jeg fandt
min VP201s - dengang var det den hotteste skærm man kunne købe :)

Mvh.
Flemming

Fra : Carsten Witt

Dato : 22-09-05 14:04

Flemming,

Udlandet er en mulighed selvfølgelig, men ved du hvordan et alternativ som
f.eks. "Dell Ultrasharp 2001FP" eller "Dell Ultrasharp 2005FPW"performer
ift. VP201s?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-09-05 19:43

"Carsten Witt" <noreply@dk.dk> wrote in

> Flemming,
>
> Udlandet er en mulighed selvfølgelig, men ved du hvordan et alternativ
> som f.eks. "Dell Ultrasharp 2001FP" eller "Dell Ultrasharp
> 2005FPW"performer ift. VP201s?

Hej igen,
Dells 2001FP bruger samme panel (S-IPS) som VP201s i 16ms udgaven (som er
den jeg har). Jeg tror forskellen på de to skærme er meget lille, jeg har
ikke set 2001FP, men hørt/læst om mange der er glade for deres 2001FP -
begge skærme er absolut anbefalelsesværdige.

2005FPW er wide format. Man får 80 pixels ekstra i bredden, men mister 150
i højden, så man får lidt færre pixels at gøre godt med på skrivebordet.
Den har jeg iøvrigt også kun hørt positive ting om.

Mvh.
Flemming

Fra : michael bs

Dato : 24-09-05 11:12

> [...]

> i højden, så man får lidt færre pixels at gøre godt med på skrivebordet.
> Den har jeg iøvrigt også kun hørt positive ting om.

Den har jeg. Den er fantastisk.
mvh Michael