S.G wrote:
> Jep, det er også bare et teoretisk spørgsmål :)
Hmmmm, i teorien bør det være et dropin ;) altså ikke tidsværdig
ændringer... altså i det fleste tilfælde.
Mine egne knaster da de kom i, skulle den i forvejen justeres en del,
men jeg tror ikke det var den store forskel der. Tomgangs systemet er
marginalt ændret, men det er pga, potte samt luftfilter moddet.
Mellemområde, er uændret, men igen da det påvirkes af både tomgangs
systemet, og hovedyserne osv.. så er det svært at sige fra en kaburator
maskine hvordan det vil være på en med indsprøjtning.
> Har en tid ved Dyno her på torsdag! så der skal ikke pilles mere i cyklen
> nu.
> Men kom til at tænke på det, da jeg skal have stillet ventiler her inden så
> længe, Hvis nu knaster er snart er færdige, kunne det være sjovt med nogle R
> knaster :)
helt klart, andre knaster er næsten ren dropin, og derved en hammer nem
form for tunning.... MEN, hvor meget kan der tåles af løft på ventilerne
vs. spillerummet til stemplerne ??? jeg kan feks. ikke plane min top
overhovede uden jeg skal tænke i bearbejdning af stemplerne for at give
plads til ventilerne så de ikke banker i :( pga. de skrappere knaster.
Så en ide kunne være at få tjekke cyl.. her til vinter ala hvor slidt er
dine stempelring, olieringe osv. og lige få målt spillerummet op, for
derefter at Ingana lige fræser lidt mere plads til dem :) hvor der tages
hensyn til du vil ha skrappere knaster i(find ud af hvor meget ekstra
løft der gives), og du vil nok ha planet enda måske portet toppende
senere, så er stemplerne klar til at du for fikset begge del senere, så
skal du ikke rode med dem mere end højst nødvendigt. Og har du alligevel
stemplerne ude kan du jo passende lige få planet topperne ;) friske
ringe gir meget lidt mere, og planing gir lidt mere, så for du synbar
resultater efter en lille renovering også :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit