/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
skarpere knaster
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-05 23:16

Hvis man smider skarpere knaster i en cykel. Skal hele området så justeres
om? eller er det nok at justere toppen, dvs give cyklen mere/mindre blanding
de hvor man får hestekræfterne!



 
 
Thomas Jensen (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 17-09-05 07:28

S.G wrote:
> Hvis man smider skarpere knaster i en cykel. Skal hele området så justeres
> om? eller er det nok at justere toppen, dvs give cyklen mere/mindre blanding
> de hvor man får hestekræfterne!
>
>
det er vel en sådan radikal ændring af motoren, så en ny fuld justering
er krævet ?

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Ukendt (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-05 08:09


S.G skrev i meddelelsen <432b4427$1@news.wineasy.se>...
>Hvis man smider skarpere knaster i en cykel. Skal hele området så justeres
>om?

Total omjustering ! Måske nye ventilfjedre, og meget gerne en "omjustering"
af længde på udstødningssystem.

mvh
Orla



Moller (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 17-09-05 08:04

S.G wrote:
> Hvis man smider skarpere knaster i en cykel. Skal hele området så justeres
> om? eller er det nok at justere toppen, dvs give cyklen mere/mindre blanding
> de hvor man får hestekræfterne!

   Hele område.... men det er meget lidt de fleste steder. Men hvad er
problemet ? laver du sådan en ændring, så er du jo forberedt på at hoste
op til en hel justering :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-05 09:18


> Hele område.... men det er meget lidt de fleste steder. Men hvad er
> problemet ? laver du sådan en ændring, så er du jo forberedt på at hoste
> op til en hel justering :)

Jep, det er også bare et teoretisk spørgsmål :)
Har en tid ved Dyno her på torsdag! så der skal ikke pilles mere i cyklen
nu.
Men kom til at tænke på det, da jeg skal have stillet ventiler her inden så
længe, Hvis nu knaster er snart er færdige, kunne det være sjovt med nogle R
knaster :)



Moller (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 17-09-05 12:50

S.G wrote:

> Jep, det er også bare et teoretisk spørgsmål :)

   Hmmmm, i teorien bør det være et dropin ;) altså ikke tidsværdig
ændringer... altså i det fleste tilfælde.

   Mine egne knaster da de kom i, skulle den i forvejen justeres en del,
men jeg tror ikke det var den store forskel der. Tomgangs systemet er
marginalt ændret, men det er pga, potte samt luftfilter moddet.

   Mellemområde, er uændret, men igen da det påvirkes af både tomgangs
systemet, og hovedyserne osv.. så er det svært at sige fra en kaburator
maskine hvordan det vil være på en med indsprøjtning.

> Har en tid ved Dyno her på torsdag! så der skal ikke pilles mere i cyklen
> nu.
> Men kom til at tænke på det, da jeg skal have stillet ventiler her inden så
> længe, Hvis nu knaster er snart er færdige, kunne det være sjovt med nogle R
> knaster :)

   helt klart, andre knaster er næsten ren dropin, og derved en hammer nem
form for tunning.... MEN, hvor meget kan der tåles af løft på ventilerne
vs. spillerummet til stemplerne ??? jeg kan feks. ikke plane min top
overhovede uden jeg skal tænke i bearbejdning af stemplerne for at give
plads til ventilerne så de ikke banker i :( pga. de skrappere knaster.
Så en ide kunne være at få tjekke cyl.. her til vinter ala hvor slidt er
dine stempelring, olieringe osv. og lige få målt spillerummet op, for
derefter at Ingana lige fræser lidt mere plads til dem :) hvor der tages
hensyn til du vil ha skrappere knaster i(find ud af hvor meget ekstra
løft der gives), og du vil nok ha planet enda måske portet toppende
senere, så er stemplerne klar til at du for fikset begge del senere, så
skal du ikke rode med dem mere end højst nødvendigt. Og har du alligevel
stemplerne ude kan du jo passende lige få planet topperne ;) friske
ringe gir meget lidt mere, og planing gir lidt mere, så for du synbar
resultater efter en lille renovering også :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-05 13:08


> helt klart, andre knaster er næsten ren dropin, og derved en hammer nem
> form for tunning.... MEN, hvor meget kan der tåles af løft på ventilerne
> vs. spillerummet til stemplerne ??? jeg kan feks. ikke plane min top
> overhovede uden jeg skal tænke i bearbejdning af stemplerne for at give
> plads til ventilerne så de ikke banker i :( pga. de skrappere knaster. Så
> en ide kunne være at få tjekke cyl.. her til vinter ala hvor slidt er dine
> stempelring, olieringe osv. og lige få målt spillerummet op, for derefter
> at Ingana lige fræser lidt mere plads til dem :) hvor der tages hensyn til
> du vil ha skrappere knaster i(find ud af hvor meget ekstra løft der
> gives), og du vil nok ha planet enda måske portet toppende senere, så er
> stemplerne klar til at du for fikset begge del senere, så skal du ikke
> rode med dem mere end højst nødvendigt. Og har du alligevel stemplerne ude
> kan du jo passende lige få planet topperne ;) friske ringe gir meget lidt
> mere, og planing gir lidt mere, så for du synbar resultater efter en lille
> renovering også :)
>

Klart, Men det kommer jo til at koste en pæn slat. Et par TLR knaster kan
skaffes til 1500,- De skulel passe direkte i uden at ændre noget som helst
:)



Ukendt (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-05 13:24

´Du lyder til at have styr på det :)
Hvah kan man gøre ved et topstykke?
Noget der giver effekt eller smidighed til motor?



Jens Jacob Bager Jen~ (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-09-05 08:34

> Hvah kan man gøre ved et topstykke?
> Noget der giver effekt eller smidighed til motor?

Du kan porte dine topstykker. Det koster ca. 400kr pr ventil, og giver et
par procent. Det er en meget brugt tuningsmetode, og nedsætter ikke motorens
levetid. Der skal sikkert ikke justeres noget på indsprøjtningen lige som
knaster sikkert heller ikke kræver "omdysning". Et brugt mod er er montere
et TLR indsprøjtningssystem på en TLS, da TLR'en indsprøjtning slulle være
mere avanceret? Mere ved jeg ikke, men spørg på TL forum'ene.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-09-05 08:41

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>Hvah kan man gøre ved et topstykke?
>>Noget der giver effekt eller smidighed til motor?
>
>
> Du kan porte dine topstykker. Det koster ca. 400kr pr ventil, og giver et
> par procent. Det er en meget brugt tuningsmetode, og nedsætter ikke motorens
> levetid.

Enhver mer-effekt, vil medsætte motorens levetid alt efter i hvilken
grad at den bliver benyttet :-|

> Der skal sikkert ikke justeres noget på indsprøjtningen.......

Portning gør så meget ved åndedrættet at karburering til enhver tid
kræver en grundig omdysning, hvorfor jeg vil påstå at et
indsprøjtningsanlæg også fornøder en "re-mapping" :-|

> Et brugt mod er er montere et TLR indsprøjtningssystem på en TLS, da
> TLR'en indsprøjtning slulle være mere avanceret? Mere ved jeg ikke,
> men spørg på TL forum'ene.

Lyder til at ligge lige til højrefoden!

--
Armand.


Ukendt (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-05 12:49

hehe
tror ikek det er systemmet?! men nok mere det at der er 2 dyser i hver cyll
på TL´eren og kun 1 på S´ern

> Lyder til at ligge lige til højrefoden!
>
> --
> Armand.
>



Ukendt (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-05 12:50


> Du kan porte dine topstykker. Det koster ca. 400kr pr ventil, og giver et
> par procent. Det er en meget brugt tuningsmetode, og nedsætter ikke
> motorens levetid. Der skal sikkert ikke justeres noget på indsprøjtningen
> lige som knaster sikkert heller ikke kræver "omdysning". Et brugt mod er
> er montere et TLR indsprøjtningssystem på en TLS, da TLR'en indsprøjtning
> slulle være mere avanceret? Mere ved jeg ikke, men spørg på TL forum'ene.
¨
Ok sådan en portning må kunen gøres billigere :)

Har et TLR topstykke med knastre billigt på hånden. Kunnn være sjovt at købe
og lege med her til vinter




Moller (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 18-09-05 13:19

S.G wrote:
>> Du kan porte dine topstykker. Det koster ca. 400kr pr ventil, og giver et
>> par procent. Det er en meget brugt tuningsmetode, og nedsætter ikke
>> motorens levetid. Der skal sikkert ikke justeres noget på indsprøjtningen
>> lige som knaster sikkert heller ikke kræver "omdysning". Et brugt mod er
>> er montere et TLR indsprøjtningssystem på en TLS, da TLR'en indsprøjtning
>> slulle være mere avanceret? Mere ved jeg ikke, men spørg på TL forum'ene.
> ¨
> Ok sådan en portning må kunen gøres billigere :)

   tjaaa... jeg fik tilbudt at få Banditten portet til 4500Kr. den har 16
ventiler.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-05 16:54



> tjaaa... jeg fik tilbudt at få Banditten portet til 4500Kr. den har 16
> ventiler.

hvad hedder et "portet topstykke" egentlig på engelsk?
Vil lige høre et TL1000 forum af om hvad og hvorhenne det giver powah!



MKS - 74 (18-09-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 18-09-05 21:43

On 18 Sep 2005 17:53:32 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:

>hvad hedder et "portet topstykke" egentlig på engelsk?

Lidt forskelligt vil man bruge betegnelserne ported/gasflowed head
eller begge dele

>Vil lige høre et TL1000 forum af om hvad og hvorhenne det giver powah!

Nok mest synk i pengepungen....

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-09-05 20:43

MKS - 74 wrote:
> On 18 Sep 2005 17:53:32 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
> wrote:
>
>
>>hvad hedder et "portet topstykke" egentlig på engelsk?
>
>
> Lidt forskelligt vil man bruge betegnelserne ported/gasflowed head
> eller begge dele

Er det ikke også det man kalder et "stage 2 tuning"? :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste