Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af fotofremvisningsapplikation
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 20:39

Hej.

Kan I anbefale mig nogle applikationer til fremvisning af fotos?
P.t. benytter jeg ACDSee 32 Classic. En gammel applikation, men jeg
nægter simpelthen at købe deres nye. Jeg har prøvet den og bryder mig
ikke om den. Den er simpelthen for tung at danse med. Det er dog en
gammel version af denne, jeg har prøvet (omkring 4.noget vil jeg tro).
Måske er den blevet bedre?

Jeg har hørt om IrfanView, men prøvede den for noget tid siden. Jeg var
ikke imponeret.

Hvad bruger I?

I må også gerne anbefale en fotofremvisningsapplikation til Linux, da
jeg også mangler en god en der. P.t. bruger jeg eog(Eye of Gnome). Den
er ikke vildt god, men det bedste jeg har set til Linux indtil nu.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : emj

Dato : 16-09-05 20:49

Thomas Damgaard Nielsen skrev:

>Jeg har hørt om IrfanView, men prøvede den for noget tid siden. Jeg var
>ikke imponeret.

Det er jo ikke IrfanViews skyld, at den ikke kan imponere dig. Som
Billedfremviser er den lynhurtig.

Hilsen emj

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 22:19

emj wrote:

> Det er jo ikke IrfanViews skyld, at den ikke kan imponere dig. Som
> Billedfremviser er den lynhurtig.

Øhhh.. Hvis "skyld" er det så?
Ja. Den er lynhurtig, men derfor behøver jeg jo ikke at kunne li' den.

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-09-05 20:53

Thomas Damgaard Nielsen skrev:

>Jeg har hørt om IrfanView, men prøvede den for noget tid siden. Jeg var
>ikke imponeret.

Hvorfor ikke? Jeg synes det er en genial viewer fordi
- den er hurtig
- den viser zoom imponerende godt
- den kan en hulens masse formater, især med plugin-pakken
Det gør heller ikke noget at den er gratis og lille.

>Hvad bruger I?

Irfan som viewer. Thumbs Plus

http://www.cerious.com/

når der skal sorteres, sammenlignes og skabes overblik.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 22:24

Peter Loumann wrote:

> Hvorfor ikke?

Jeg kan ikke så godt lide den brugergrænseflade.

> Jeg synes det er en genial viewer fordi
> - den er hurtig

Jep. Det er den :)

> - den viser zoom imponerende godt

Har jeg ikke lagt mærke til. Hvordan er det bedre end andre vieweres zoom?

> - den kan en hulens masse formater, især med plugin-pakken

Ja. Det er helt sikkert et plus. ACDSee kan læse en masse formater, men
kan f.eks. ikke skrive gif. Den døjer også med at læse tif. Jeg har mine
behov dækket ved følgende formater:
jpeg, gif, png, mng, psd, bmp, tif, wbmp.

> Det gør heller ikke noget at den er gratis og lille.

Det er helt sikkert et plus! :)

> Irfan som viewer. Thumbs Plus
> http://www.cerious.com/
> når der skal sorteres, sammenlignes og skabes overblik.

Jeg vil prøve at tage en kigger på denne.

Fra : Max

Dato : 16-09-05 21:01

Hej

> Hvad bruger I?

Jeg bruger en ACDSee version 3.1 og kunne ikke tænke mig
andet, den er hurtig og kan lige det jeg har brug for.

Mvh Max

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 22:24

Max wrote:
> Jeg bruger en ACDSee version 3.1 og kunne ikke tænke mig
> andet, den er hurtig og kan lige det jeg har brug for.

Ok. Den er for bloated for mig. Jeg bruger ACDSee Classic version 2.43.

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-09-05 21:35

www.xnview.com

> I må også gerne anbefale en fotofremvisningsapplikation til Linux, da

Ovennævnte er både gratis og fåes til både Windows, Linux, MacOS m.fl.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 22:19

Kim Jensen wrote:

> www.xnview.com

WOW! Den er lækker!
Tak for tippet!

> Ovennævnte er både gratis og fåes til både Windows, Linux, MacOS m.fl.

Ja. Det kan jeg se. Dog ser Linux-versionen ikke så "pæn" ud som
Windows, men fuck det. Det slår eog det her! :)

Fra : Bent Fer

Dato : 17-09-05 16:25

> [...]
> Måske er den blevet bedre?
>
> Jeg har hørt om IrfanView, men prøvede den for noget tid siden. Jeg

Jeg bruger Picasa2. Gratis, har de mest benyttede funktioner, efter et
stykke tid hvor jeg lige skulle vænne mig til at ændringer i billeder kun
eksisterede uden for picasa når man havde exporteret dem. Så var jeg super
glad for det.

mvh Tommy Fer