Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Der er nye asus drivere!!
Fra : David Christiansen

Dato : 07-06-01 15:46

Der er udgivet nye drivere til følgende asus kort:

v8200 - v7x00 - v6x00 - v3800 - v3400

de kan hentes på følgende adresse:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V8200/

Mvh
David

Fra : DC_BATMAN

Dato : 07-06-01 18:53

De er ældre end 12.10 som følger med V8200

Fra : Peter Rinder

Dato : 07-06-01 20:26

Kan man få fat i dem nogen steder?
(Kan de bruges til V7100)

/Peter

PS. Jeg mener selvfølgelig 12.10

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 12-06-01 12:59

Ja, jeg har brugt dem til mit eget v7100 og downloadet dem fra det link,
som David har givet tidligere.

/Jakob

Fra : Gerner

Dato : 12-06-01 20:45

On Thu, 7 Jun 2001 16:45:37 +0200, "David Christiansen" <david@xcape.dk> wrote:

>Der er udgivet nye drivere til følgende asus kort:
>
>v8200 - v7x00 - v6x00 - v3800 - v3400
>
>de kan hentes på følgende adresse:
>ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V8200/

Er det ikke nvidia drivere ? Kaldes de ikke detonator ?
Så vidt jeg er orienteret kan de ikke bruges med asus addon software.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 46
Processing time: 28 days, 14 hours.
(Total hours: 686)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : DWM

Dato : 13-06-01 23:51

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke nvidia drivere ? Kaldes de ikke detonator ?
> Så vidt jeg er orienteret kan de ikke bruges med asus addon software.

Jeg undrede mig over "nye drivere". Efter at se på filnavnene er det v11.01
Den nyeste er da v12.10 (som jeg bruger sammen med mit Asus V7700 nu)
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Gerner

Dato : 14-06-01 13:23

On Thu, 14 Jun 2001 00:50:47 +0200, "DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg undrede mig over "nye drivere". Efter at se på filnavnene er det v11.01
>Den nyeste er da v12.10 (som jeg bruger sammen med mit Asus V7700 nu)

De nyeste er vist 12.41 eller 12.43, som jeg installerede men hurtigt overskrev
med asusdrivere da brugen af asus addon programmer forsvandt.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 49
Processing time: 29 days, 22 hours.
(Total hours: 718)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : DWM

Dato : 14-06-01 13:35

> De nyeste er vist 12.41 eller 12.43, som jeg installerede men hurtigt overskrev
> med asusdrivere da brugen af asus addon programmer forsvandt.

Nu var det så også asus´s drivere jeg tænkte på.

Fra : Gerner

Dato : 14-06-01 18:05

On Thu, 14 Jun 2001 14:34:55 +0200, "DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse
>
>Nu var det så også asus´s drivere jeg tænkte på.

Kan du henvise til asusdrivere v.12.10, som kan køre med asus live video og asus
digital vcr ?

Hvorfor kan jeg ikke finde andre versioner af asus drivere både hos den
amerikanske site og taiwan site der ikke har højere version end 6.31c ?
(til v7700 pure og de luxe kortet)

Fra : DWM

Dato : 15-06-01 01:40

> Kan du henvise til asusdrivere v.12.10, som kan køre med asus live video og asus
> digital vcr ?

url:http://users.bigpond.net.au/phoenixburn/AsusHelp/Asus%20v7xxx%20Series%20Help.htm
Ser ud til at driveren er fjernet?
Ellers ligger de for øjeblikket her:
http://members.tripod.com.ve/cathy003tekh/

> Hvorfor kan jeg ikke finde andre versioner af asus drivere både hos den
> amerikanske site og taiwan site der ikke har højere version end 6.31c ?
> (til v7700 pure og de luxe kortet)

Du skal kigge under deres V8200 kort (Geforce 3)
De drivere virker nemlig også til V7700 (og tidligere kort)
Driver 12.10 har jeg fået tilsendt af en kammerat i USA som har købt
deres V8200 kort og de lå på den CD som fulgte med.

Fra : Gerner

Dato : 15-06-01 12:30

On Fri, 15 Jun 2001 02:40:22 +0200, "DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote:

> [...]
>Driver 12.10 har jeg fået tilsendt af en kammerat i USA som har købt
>deres V8200 kort og de lå på den CD som fulgte med.

Jeg er altid lidt nervøs når drivere hører til andre ting end lige det jeg har.

Jeg er ved at dl fra den første link, hvor den lå under teksten v7xxx.

dl er under 1. Kb/s speed. hurra.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 1381
Processing time: 39 days, 22 hours.
(Total hours: 958)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Gerner

Dato : 15-06-01 16:53

On Fri, 15 Jun 2001 13:29:55 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>Jeg er altid lidt nervøs når drivere hører til andre ting end lige det jeg har.
>
>Jeg er ved at dl fra den første link, hvor den lå under teksten v7xxx.
>
>dl er under 1. Kb/s speed. hurra.

Og fik timeout naturligvis. De nævnte links er dl links til tw.

Skulle måske gå efter asus usa og de der 8200 drivere.

Fra : DWM

Dato : 16-06-01 00:55

> Og fik timeout naturligvis. De nævnte links er dl links til tw.
>
> Skulle måske gå efter asus usa og de der 8200 drivere.

Hvis det ikke virker skulle det nok være muligt at sende dem til
dig på en eller anden måde. Email, FTP, ICQ eller IRC

Fra : DWM

Dato : 16-06-01 00:54

> Jeg er altid lidt nervøs når drivere hører til andre ting end lige det jeg har.

I den text fil der følger med står der:

ASUS Display Drivers Readme for Windows 98 and Windows ME

Supported Cards and Motherboards:

ASUS VANTA2000
ASUS V3800 Series
ASUS V6600 Series
ASUS V6800 Series
ASUS V7100 Series
ASUS V7700 Series
ASUS V8200 Series
ASUS CUA Series

Fra : Gerner

Dato : 16-06-01 14:45

> [...]

>Jeg undrede mig over "nye drivere". Efter at se på filnavnene er det v11.01
>Den nyeste er da v12.10 (som jeg bruger sammen med mit Asus V7700 nu)

Nu er den dl, men hvordan fik du den til at opdatere driverne ?
Når jeg har brugt anvshell.setup og ikke får nogen fejlmeddelelse, så skal man
restarte computeren og der får jeg blå skærm med en alvorlig fejl, og denne
skærm kan kun fjernes med reset på computertower resetknap.

Derefter påstår computeren at den opdatere driveroplysninger, men det er stadig
v7700 deluxe 6.31c drivere der står i enhedshåndtering.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 1384
Processing time: 41 days, 4 hours.
(Total hours: 988)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : DWM

Dato : 16-06-01 15:18

> [...]
>
> Derefter påstår computeren at den opdatere driveroplysninger, men det er stadig
> v7700 deluxe 6.31c drivere der står i enhedshåndtering.

De gamle drivere skal afinstalleres først, derefter en genstart, derefter
skal 12.10 driveren installeres og så endnu en genstart.

Fra : DWM

Dato : 17-06-01 12:52

Nye drivere igen:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/vga/agp/v8200/w9mv1260.zip

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 18-06-01 09:39

> Nye drivere igen:
> ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/vga/agp/v8200/w9mv1260.zip

Har prøvet dem. Når min winMe går i standby med disse driver så vågner
den ikke før man trykke på reset knappen. Tilbage til 6.31 driverne...

mvh Bernhard

Fra : DWM

Dato : 18-06-01 09:58

"Bernhard Mogens Ege" <bme@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Har prøvet dem. Når min winMe går i standby med disse driver så vågner
> den ikke før man trykke på reset knappen. Tilbage til 6.31 driverne...

Ok det kendte jeg så ikke til. Jeg bruger Win98SE og mit
windows går ikke i standby så.. :)

Fra : Gerner

Dato : 17-06-01 21:13

On Sat, 16 Jun 2001 16:18:10 +0200, "DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote:

>De gamle drivere skal afinstalleres først, derefter en genstart, derefter
>skal 12.10 driveren installeres og så endnu en genstart.
Nu er der gået spøg i det.

Hver gang jeg forsøger at fjerne de gamle vga drivere, ved at fjerne asus
display drivere i "tilføj/fjern" samt i enhedhåndtering/skærmkort, så skal der
resettes, men windows finder ny hardware og installerer drivere til den, gæt
hvilket ? Netop de gamle drivere jeg troede var fjernet.

Windows burde vel installere en default vga driver ?

Skal man ned i windows system og manuelt fjerne noget ?

Underligt, da jeg har skiftet display drivere en masse gange, da det var 3dfx
skærmkort.

Skal monitor 2 først disables ? (2 skærmkort i kassen, pci og agp)

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 1387
Processing time: 42 days, 17 hours.
(Total hours: 1025)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : DWM

Dato : 18-06-01 00:30

> [...]
> hvilket ? Netop de gamle drivere jeg troede var fjernet.
>
> Windows burde vel installere en default vga driver ?

Jo det gjorde det da her hos mig. Jeg har dog ikke fjernet kortet i
enhedshåndtering og derfor kommer den ikke op og siger at den
har fundet ny hardware.

> Skal man ned i windows system og manuelt fjerne noget ?

Nej det vil jeg ikke tro.

> Skal monitor 2 først disables ? (2 skærmkort i kassen, pci og agp)

Jeg kender ikke rigtig noget til at have 2 kort i på en gang.
Lige for at være på den sikre side...hvilken windows har du?
Driveren er til W95, 98 og ME. Der findes andre drivere til
NT 4.0 og Win2K.
Jeg har forøvrigt fundet en side hvor man kan finde de nyeste drivere o.a.
Det er noget nemmere end at kigge på asus´s rode site
http://users.bigpond.net.au/phoenixburn/index.htm

Fra : Gerner

Dato : 18-06-01 12:52

On Mon, 18 Jun 2001 01:30:06 +0200, "DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote:

>Jeg kender ikke rigtig noget til at have 2 kort i på en gang.
>Lige for at være på den sikre side...hvilken windows har du?
>Driveren er til W95, 98 og ME. Der findes andre drivere til
>NT 4.0 og Win2K.

Samme os system som dig.

>Jeg har forøvrigt fundet en side hvor man kan finde de nyeste drivere o.a.
>Det er noget nemmere end at kigge på asus´s rode site
>http://users.bigpond.net.au/phoenixburn/index.htm

Der sker ikke rigtigt noget når man trykke på driverlinks på den url. Og teksten
er ufattelig svær at læse.

Jeg tror jeg holder mig til den gamle 6.31c og ser så selv efter hvornår den
opgraderes. Det ser ikke ud til at andre drivere, annonceret i gruppen, vil lade
sig installere.

--
To.: Echelon

No of SETI units returned: 1388
Processing time: 43 days, 4 hours.
(Total hours: 1036)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : DWM

Dato : 18-06-01 13:21

> Samme os system som dig.

Ok så er der ikke noget der :)

> Der sker ikke rigtigt noget når man trykke på driverlinks på den url. Og teksten
> er ufattelig svær at læse.

Jeg har nu ingen problemer med at læse dem.
Jeg giver dig ret i af det ikke er altid man kan hente fra de
urls. (Asus´s Taiwan site) Jeg havde også mine problemer der.
Jeg overvejer om jeg skal lave en side hvor man kan hente Asus´s
nye drivere. Skal så bare have fundet et sted at ligge dem.

> Jeg tror jeg holder mig til den gamle 6.31c og ser så selv efter hvornår den
> opgraderes. Det ser ikke ud til at andre drivere, annonceret i gruppen, vil lade
> sig installere.

Meget mærkeligt men der er måske ikke andet at gøre.