Årgang på Honda
Fra : Carsten Berggreen

Dato : 16-09-05 17:02

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken årgang min Honda CB400N er ?
Den har stelnummer CB400N-230xxxx. Den er første gang reg. i 84, men det
siger jo
ikke så meget om årgangen.

Med venlig hilsen
Carsten

---
CZ180
Honda400N

Fra : Richard

Dato : 16-09-05 18:53

Carsten Berggreen wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvilken årgang min Honda CB400N er ?
> Den har stelnummer CB400N-230xxxx. Den er første gang reg. i 84, men det
> siger jo ikke så meget om årgangen.

Fjerde produktionsår siger 3'tallet. Modeloversigten hos Honda JP antyder,
at produktionen startede i '78, hvorved din er fra '81. Hvis oversigten
også gælder din udgave

Hvordan starter motornummeret? - NC04E-23..... ?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 16-09-05 19:05

Richard wrote:

> Fjerde produktionsår siger 3'tallet. Modeloversigten hos Honda JP antyder,
> at produktionen startede i '78, hvorved din er fra '81. Hvis oversigten
> også gælder din udgave

Næeh nej, det gælder vist kun de japanske - fandt lige en anden oversigt
der viser, at de europæiske CB400N startede i '80, hvorved din skulle være
en '83er. Listen stopper dog ved stel- og motornummer for '82erne,
CB400N-220.... og CB400NE-220.... etc., men den liste er ikke nødvendigvis
ajourført

Beklager det hurtige aftræk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 16-09-05 19:40

"Richard" <rpaderichard@netscape.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en '83er. Listen stopper dog ved stel- og motornummer for '82erne,
> CB400N-220.... og CB400NE-220.... etc., men den liste er ikke nødvendigvis

Det er helt iorden

Jeg regnede også selv med at det var en '83er.
Hvor har du fundet den liste?? jeg har brugt flere time på google uden at
finde noget.

Med venlig hilsen
Carsten Berggreen

---
CZ180
Honda CB400N

Fra : Richard

Dato : 16-09-05 20:39

Carsten Berggreen wrote:

> Hvor har du fundet den liste?? jeg har brugt flere time på google uden at
> finde noget.

Den liste er vist heller ikke på Nettet; men din Honda-forhandler har
sikkert en, der ligner

Honda plejer at vise stel- og motornummerserierne indledningsvis i
reservedels-fichen til de enkelte modeller; måske kan du finde en i kopi
eller scannet i et CB400N-forum, på eBay, Tradera eller lignende.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 16-09-05 20:56

> [...]
> reservedels-fichen til de enkelte modeller; måske kan du finde en i kopi
> eller scannet i et CB400N-forum, på eBay, Tradera eller lignende.

Ok, tak for hjælpen