italiensk familierestaurant
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-09-05 16:50

Findes der *rigtige* italienske familierestauranter (Trattoria)
i Damark?

Jeg kender kun én god af slagsen fra min tid på Frederiksberg,
nemlig "Da Claudio" på Godthåbsvej. Fra rejser til Tyskland har
jeg lært et par flere at kende, for eksempel "La Trattoria" (i Kiel,
Lutherstraße 32), plus et par stykker i Hamburg og Bremen.

Den slags restauranter ligger næsten *aldrig* i de større byers
gågade-centre, men gerne lidt udenfor centrum.

Har I erfaringer med den slags gode spisesteder?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-09-05 00:27

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Findes der *rigtige* italienske familierestauranter (Trattoria)
> i Damark?

Suk, det er ikke nemt. La Buca i Vanløse har lidt af det, du søger.
Desværre dog minus prislejet, som er lidt i den høje ende. Men jeg har
ærligt talt selv tænkt på at lave et ægte romersk trattoria i København.
Og havde jeg penge i ryggen, gjorde jeg det på stedet! Måske en dag..

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-09-05 13:11

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Men jeg har
> ærligt talt selv tænkt på at lave et ægte romersk trattoria i
> København.

Jeg dukker gerne op til premieren.

> Og havde jeg penge i ryggen, gjorde jeg det på stedet!

Så skal du jo nok ikke gå præstevejen.

> Måske en dag..

Ak ja. Vinder jeg de 30 mio i lotto, jeg længe har planlagt med, tager jeg
lige kontakt, ik'? Jeg tager gerne en køkkentjans.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-09-05 16:17

Jens Bruun wrote:

> Så skal du jo nok ikke gå præstevejen.

Hehe, den vej er nu også blevet drejet lidt efterhånden. Jeg går nu
advokatvejen..

> Ak ja. Vinder jeg de 30 mio i lotto, jeg længe har planlagt med, tager jeg
> lige kontakt, ik'? Jeg tager gerne en køkkentjans.

Du kan da i hvert fald få lov at slikke tallerkenerne rene ;)

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 17-09-05 16:50

Kevin Edelvang wrote:

> [...]
> ærligt talt selv tænkt på at lave et ægte romersk trattoria i
> København. Og havde jeg penge i ryggen, gjorde jeg det på stedet!

Oh! Med Sandra (Krabappel) som herskerinde i potteregionen?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : JHR

Dato : 17-09-05 17:37

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kevin Edelvang wrote:
>
> Oh! Med Sandra (Krabappel) som herskerinde i potteregionen?
>
> --

Den er jeg bare med på! )

Jeppe.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-09-05 19:44

Abildgaard 3140 wrote:

> Oh! Med Sandra (Krabappel) som herskerinde i potteregionen?

Nix! Kvinderne ud af køkkenet!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 17-09-05 20:36

Kevin Edelvang wrote:

> Nix! Kvinderne ud af køkkenet!

Uha, burde du ikke som kjoleaspirant gå lidt mere forsigtigt til værks?

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Brian S

Dato : 17-09-05 16:51

Hmm. Hvor mange familiemedlemmer kræver du?
"Il Gambero Rosso" på Amagerbrogade 166 er god, men om man kan kalde
den en familierestaurant, ved jeg ikke.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-09-05 20:06

Brian S skrev:

> Hmm. Hvor mange familiemedlemmer kræver du?

Det der med "familie-" skal du nok ikke tage så bogstaveligt.
Jeg ved ikke engang om det er den rigtige betegnelse. Er det
en restaurant i lokalmiljøet for folk, der kommer med hele familien,
eller er det en restaurant der drives af en familie? - Jeg ved det
ikke; men har hørt det nævnt i forbindelse med en rigtig italiensk
"trattoria".

> "Il Gambero Rosso" på Amagerbrogade 166 er god, men om
> man kan kalde den en familierestaurant, ved jeg ikke.

Den ser i hvert fald ud til at være "ægte italiensk". Den må vist
prøves

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-09-05 12:40

> Har I erfaringer med den slags gode spisesteder?

Vi har flere gange med velbehag spist på Ristorante Garda
http://www.garda.dk/.

/Morten N