/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
clamp on på TL´er?
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-05 14:16

Ok, nu kører jeg med en modificeret luftfilterkasse! Og det virker
Igår prøvede jeg at pille låget af luftfilterkassen! Det virkede som om at
cyklen lige fik det sidste! Men det kan være placebo effekten jo!

Men faldt over den her:
http://www.gsx1000r.de/tl1000s/luftfilter_rechts.jpg

Som i kan se er det clamp on! Og de bliver fodret med frisk luft fra
ramairkanalerne, samtidig med at varmen holdes væk fra motoren (pga bunden
af luftfilterkasse stadig er der)

Nogen der ved om det lader sig gøre?
Det minder jo meget om pipercross filteret til SV1000, hvor motor faktsik
også får alt den luft den kan trække!

Skal op til mr dyno her på torsdag! Så vil gerne have han indstiller den med
den mest optimale luftindtag!!




 
 
Hekto (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-09-05 15:33

In article <432ac58d$1@news.wineasy.se>, "S.G"
<sebastianSNABELAnalnet.dk> says...
>
> Som i kan se er det clamp on! Og de bliver fodret med frisk luft fra
> ramairkanalerne, samtidig med at varmen holdes væk fra motoren (pga bunden
> af luftfilterkasse stadig er der)
>
> Nogen der ved om det lader sig gøre?
> Det minder jo meget om pipercross filteret til SV1000, hvor motor faktsik
> også får alt den luft den kan trække!
>
Det ville nok være bedre at sæte resten af luftfilterkassen på også!
=

Hvis det er CV'er kræver de nemlig tilgang af 'rolig' luft for at
membranerne fungerer optimalt.
Urolig luft kan afstedkomme den rene katastrofe!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-05 15:51


> Det ville nok være bedre at sæte resten af luftfilterkassen på også!
> =
>
> Hvis det er CV'er kræver de nemlig tilgang af 'rolig' luft for at
> membranerne fungerer optimalt.
> Urolig luft kan afstedkomme den rene katastrofe!
> --

Det er med indsprøjtning. Også derfor det burde være muligt!



Psycho Cowboy (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 16-09-05 16:27

S.G wrote:
> Ok, nu kører jeg med en modificeret luftfilterkasse! Og det virker
> Igår prøvede jeg at pille låget af luftfilterkassen! Det virkede som
> om at cyklen lige fik det sidste! Men det kan være placebo effekten
> jo!
> Men faldt over den her:
> http://www.gsx1000r.de/tl1000s/luftfilter_rechts.jpg
>
> Som i kan se er det clamp on! Og de bliver fodret med frisk luft fra
> ramairkanalerne, samtidig med at varmen holdes væk fra motoren (pga
> bunden af luftfilterkasse stadig er der)
>
> Nogen der ved om det lader sig gøre?
____________________________________

Når nu du skal en tur forbi Mr. Dyno, så spørg da ham!
Han ved *alt* på dette område, og hvis man snakker lidt med ham om fx
RAM-indtag og deres virkning, vil man få nogle ret tankevækkende svar, som
ingen af os amatør-knallert-mekanikere nogen sinde havde regnet med.
Han fortalte mig at RAM-indtag egentlig aldrig rigtig havde haft nogen som
helst effekt, andet end i fabrikkernes tests.
I indtagene på en duc 996 / 916 / 748, skulle der endda være undertryk i
følge Ove.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234



Ukendt (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-09-05 16:35


>
> Når nu du skal en tur forbi Mr. Dyno, så spørg da ham!
> Han ved *alt* på dette område, og hvis man snakker lidt med ham om fx
> RAM-indtag og deres virkning, vil man få nogle ret tankevækkende svar, som
> ingen af os amatør-knallert-mekanikere nogen sinde havde regnet med.
> Han fortalte mig at RAM-indtag egentlig aldrig rigtig havde haft nogen som
> helst effekt, andet end i fabrikkernes tests.
> I indtagene på en duc 996 / 916 / 748, skulle der endda være undertryk i
> følge Ove.

Det havde jeg også tænkt mig :)
Men vil jo gerne have det klart når jeg nu er deroppe. Kan jo ikke
modificere kassen på stedet! Måske jeg kan smide et par clamp ons på
deroppe! Dem har han sikkert liggende.
Har også mailet ham med mit spørgsmål :) Men tror han er ved at være træt af
alel min e spørgsmål :D I ved jo også herinde jeg spørger pm alt mulig hele
tiden :D



Hekto (16-09-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 16-09-05 19:24

In article <432ae207$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, chrijac
[FJERN]@hotmail.com says...
> I indtagene på en duc 996 / 916 / 748, skulle der endda være undertryk i
> følge Ove.
>
Ja, det er utroligt hvad nogen bruger som salgsgas, og hvad andre gør
for at holde effekten ned! ... eller omvendt!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Armand (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-09-05 23:58

Psycho Cowboy wrote:
>
> Når nu du skal en tur forbi Mr. Dyno, så spørg da ham!
> Han ved *alt* på dette område, og hvis man snakker lidt med ham om fx
> RAM-indtag og deres virkning, vil man få nogle ret tankevækkende svar, som
> ingen af os amatør-knallert-mekanikere nogen sinde havde regnet med.
> Han fortalte mig at RAM-indtag egentlig aldrig rigtig havde haft nogen som
> helst effekt, andet end i fabrikkernes tests.
> I indtagene på en duc 996 / 916 / 748, skulle der endda være undertryk i
> følge Ove.

Motorrad undrede sig i sin tid over at ZZR1100 kørte betragteligt
hurtigere end forgængeren ZX10 til trods for at de kunne måle begge til
at have den tyske 100Hk's drosling. Derfor prøvede de at afmontere
indsugningskanalerne og lade dem suge lige inde bag kåbefronten hvor
indsugningshullerne tillige var blevet tapet til - Voila: Begge modeller
accelererede og kørte lige hurtigt

--
Armand.


Ukendt (17-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-05 08:07


S.G skrev i meddelelsen <432ac58d$1@news.wineasy.se>...
>Ok, nu kører jeg med en modificeret luftfilterkasse! Og det virker
>Igår prøvede jeg at pille låget af luftfilterkassen! Det virkede som om at
>cyklen lige fik det sidste! Men det kan være placebo effekten jo!


Sikkert

>Men faldt over den her:
>http://www.gsx1000r.de/tl1000s/luftfilter_rechts.jpg
>
>Som i kan se er det clamp on! Og de bliver fodret med frisk luft fra
>ramairkanalerne, samtidig med at varmen holdes væk fra motoren (pga bunden
>af luftfilterkasse stadig er der)


Men-men, har TL ikke fra fabrikken "velocity stacks", altså tunede rør der
går op i luftfilterkassen, og som ender trompetformet ?

Velocity stacks er som regel beregnet så de hjælper motorens åndedræt ganske
gevaldigt, så sætter Du noget på dem, eller fjerner dem helt, så får Du
virkelig brug for at "trylle", for bare at nærme dig samme effekt som Du
havde før de blev fjernet :-/

Det er af samme grund at luftfilterkasserne er blevet så store som de er,
(og stjæler kraftigt af tankvolumen), størst muligt luftvolume _efter_ at
luften har passeret luftfilteret.


Lad os høre om resultaterne når de er prøvet af.

mvh
Orla




MKS - 74 (18-09-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 18-09-05 22:26

On 16 Sep 2005 15:15:57 +0200, "S.G" <sebastianSNABELAnalnet.dk>
wrote:

>Som i kan se er det clamp on!

Alt på en Sutte er vel klamp-on?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste