Kan man se om folk er blevet gift
Fra : jones_net

Dato : 16-09-05 12:18

I forbindelse med en uenighed, vil jeg gerne vide, om det er muligt (og evt.
hvor det er muligt) at se om en tilfældig person er gift?

/J

Fra : Nielsen

Dato : 16-09-05 12:42

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
>I forbindelse med en uenighed, vil jeg gerne vide, om det er muligt (og
>evt. hvor det er muligt) at se om en tilfældig person er gift?

Nej, det har du ikke mulighed for. Denne oplysninger er underlagt
tavshedspligt.

Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 16-09-05 12:49

"Nielsen" <z@invalide.dk> wrote in message
> "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
>
> Nej, det har du ikke mulighed for. Denne oplysninger er underlagt
> tavshedspligt.

Korrektion: jo selvfølgelig er det muligt at se om en person er gift. Det
fremgår af registreringen i folkeregisteret som har indberettet det efter at
have modtaget meddelelsen fra vielsesmyndigheden efter (en dansk) vielse. Er
vielsen foretaget i udlandet evt. mens parret har været udrejst, skal
oplysningen gives til folkeregisteret ved indrejsen i Danmark.

Folkeregistret må blot ikke udlevere denne oplysning til hvem som helst.

Nielsen

Fra : Carl Dragert

Dato : 16-09-05 13:46

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
>I forbindelse med en uenighed, vil jeg gerne vide, om det er muligt (og
>evt. hvor det er muligt) at se om en tilfældig person er gift?

Med en mand er det da let, du kan se det i hans fortabte udtryk i øjnene

Fra : Peter Bjoern

Dato : 16-09-05 16:27

On Fri, 16 Sep 2005 13:18:15 +0200, "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>I forbindelse med en uenighed, vil jeg gerne vide, om det er muligt (og evt.
>hvor det er muligt) at se om en tilfældig person er gift?

Din bedste (eneste?) mulighed er at søge i Tingbladet (Personbogen) for at se om
vedkommende personer eventuelt har indgået en ægtepagt.

http://www.nettidende.dk/Tingbladet/

Med venlig hilsen

Peter

Fra : jones_net

Dato : 17-09-05 21:37

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
>I forbindelse med en uenighed, vil jeg gerne vide, om det er muligt (og
>evt. hvor det er muligt) at se om en tilfældig person er gift?

Hmmm, det er jo ikke så let endda...
Kan man så vende den om: Er der et sted, hvor man kan se, at en person
_ikke_ er gift?

/J