Ny familie bil til 200 K, forslag og råds~
Fra : martin

Dato : 16-09-05 10:19

Hej
jeg er ude og lede efter en ny (brugt) stationcar til fgamilieforøgensen,
hvad skal man købe?

jeg har gloet efter Audi A4,VW Passat og Volvo V40, men er mest forelsket i
en audi A4

men er der andre ideer,? og hvor langt må en audi a4 have kørt, for man ikke
gider at købe den O.s.v.

Martin

Fra : Thomas

Dato : 16-09-05 11:07

> men er der andre ideer,?

Årgang 1999-2000 Volvo V70 2,4 20V? Evt. hent en i Tyskland m. alt
udstyret. De kan køre rigtig langt og er gode biler - kvalitet!

--
Mvh/TK

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-09-05 14:04

martin wrote:

> jeg har gloet efter Audi A4,VW Passat og Volvo V40, men er mest forelsket i
> en audi A4

Volvo V40 har læssekant:

<http://www.motoforum.pl/413/v40_08.jpg>

Den bliver du *ikke* glad for i længden.

Ebbe

Fra : MM

Dato : 16-09-05 14:56

> [...]
> en audi A4
>
> men er der andre ideer,? og hvor langt må en audi a4 have kørt, for man

Hvad med noget lidt 'utraditionelt'... Så lige der var en Lancia Kappa
2,0Turbo fra 1999 til 230k på bilbasen

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=731561&page=1

~M

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-09-05 18:48

"martin" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
forelsket i
> en audi A4
>
> men er der andre ideer,? og hvor langt må en audi a4 have kørt, for

Jeg har lige købt en 1998 Volvo V70 2,5T i Tyskland - incl. foreløbig
reg.afgift, syn/toldsyn og Nr.plader står den mig i 210K.
Der skulle gerne komme omkring 5-8000,- tilbage fra T&S når de får sig
snøvlet færdige.

En *normal* V70 med 170Hk sugemotor er lidt billigere.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-05 19:13

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> man ikke
>
> Jeg har lige købt en 1998 Volvo V70 2,5T i Tyskland - incl. foreløbig
> reg.afgift, syn/toldsyn og Nr.plader står den mig i 210K.

Subscribe!

Fra : KASO

Dato : 20-09-05 07:25

> [...]
> hvad skal man købe?
>
> jeg har gloet efter Audi A4,VW Passat og Volvo V40, men er mest forelsket

V40 er meget lille indvendig - og modellen var - specielt i de første
årgange - plaget af ekstremt mange fejl. Jeg kørte en (dengang) ny '99 2.0 i
en uge - og var bestemt ikke imponeret. Motoren var - trods pæne tal på
papiret - bovlam under 3500 rpm - og derover støjede den kraftigt. Der var
knirkeri i kabinen - og bilen kørte ikke specielt godt.

A4 har meget beskeden plads på bagsædet - og bagagerummet er heller ikke
specielt "familieegnet".

Passat er klart den største blandt de nævnte - og den der giver mest for
pengene.

> men er der andre ideer,? og hvor langt må en audi a4 have kørt, for man
> ikke
> gider at købe den O.s.v.

Masser af idéer til mere bil for pengene - men så må du være lidt mere
konkret med dine prioriteringer (alder, km-tal, plads, motorstr./drivmiddel,
komfort vs. sport etc.)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-09-05 14:22

martin wrote:

> jeg er ude og lede efter en ny (brugt) stationcar til
> fgamilieforøgensen, hvad skal man købe?

Renault Laguna II kan anbefales. Gode pladsforhold og masser af udstyr
- især i Dynamique-modellerne. Mht. kilometerstand kontra pris,
afhænger anbefalingen jo meget af hvilken motor du leder efter
(benzin/diesel f.eks.).

Mvh
Steen