Reparere huller i mursten
Fra : jones_net

Dato : 16-09-05 08:47

Hejsa

De tidligere ejere af mit hus har sat et lille tag med 45° hældning over
fordøren, som jeg nu vil have fjernet.
De har skåret en rille på ca. 1 cm gennem en del mursten, for at kunne sætte
en skinne på, så der ikke trænger vand ind under halvtaget.

Nu vil jeg så have det lille halvtag ned, og lave et andet med knap så meget
hældning. Men så har jeg jo en masse mursten, som er skæmmet med en rille -
er det muligt at fulde denne rille op, så det ikke er så grimt?

Jeg havde slev tænkt noget mørtel, og så tage en håndfuld murstensstøv og
putte udenpå mørtelen. Der vil klart være noget nuance forskel i farven, men
er der en bedre løsning?

/J

Fra : Max

Dato : 16-09-05 08:53

Hej

> putte udenpå mørtelen. Der vil klart være noget nuance forskel i farven,
men
> er der en bedre løsning?

Jeg har lappet en del mursten ved at blande rød og brun Alfix flisefuge
sammen til den rigtige nuance var nået.

Mvh Max

Fra : jones_net

Dato : 16-09-05 09:00

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> men
>
> Jeg har lappet en del mursten ved at blande rød og brun Alfix flisefuge
> sammen til den rigtige nuance var nået.

Er det også vejrbestandigt? Det er en dør, som vender mod vest, så den er
meget udsat for regn!

/J

Fra : BoBr

Dato : 16-09-05 09:00

skift stenene ud. Det lyder besværligt men der er ikke andet at gøre.
Dit foreslag vil ikke kunne holde, for der vil trænge vand ind og det vil
frostspringe.
Det vil give dig meget mere arbejde end at udføre det rigtigt første gang.

mvh. Bo

Fra : jones_net

Dato : 16-09-05 09:53

"BoBr" <bobrfjern@mail.dk> wrote in message
> [...]
> frostspringe.
> Det vil give dig meget mere arbejde end at udføre det rigtigt første gang.

Hmmm, det er et stort arbejde...
Men for at forhinre frostsprængningerne kunne jeg så måske bruge en
akrylfuge (som til fugning af vinduer), og så kaste murstøv på denne fuge?

/J

Fra : Aksel

Dato : 16-09-05 20:12

Prøv Max´s forslag, det lyder fornuftigt.

Hilsen Aksel

Fra : kenneth.g

Dato : 16-09-05 20:28

Ud med murstene og ved bagsiden ude af så har du en ensartet mur igen, du
finder aldrig nen sten med samme nyance

Kenneth

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-05 23:09

kenneth.g wrote:
> Ud med murstene og ved bagsiden ude af så har du en ensartet mur
> igen, du finder aldrig nen sten med samme nyance

En vendt sten vil også have en nuanceforskel til dem, som hele tiden har
vendt udad.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/