Hvilken Inet forb. er bedst til f.eks spil~
Fra : condrup.net

Dato : 16-09-05 01:41

Hej gruppe.

Jeg er lidt i tvivl og håber der er nogle som kan hjælpe mig.. Hvilken linie
vil være bedst til spil, 512/512 eller 2048/128?

Grunden til jeg spørger er, at jeg pt har 512/512, men kan få den anden til
samme pris, dog med tab i upload. Nu bruger jeg ikke upload til filer og den
slags, kun til alm netbrug samt online spil, men det kan vel ikke være så
forfærdeligt meget man her bruger upload, eller ?

Mvh
Ole C.
www.condrup.net

Fra : Frandsen

Dato : 16-09-05 09:18

"condrup.net" <contact@REMOVECAPScondrup.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> slags, kun til alm netbrug samt online spil, men det kan vel ikke være så
> forfærdeligt meget man her bruger upload, eller ?

Hvis du kobler op til en anden server, og spiller online på den, så vil du
gerne have en hurtig download, men 10Mbit er sikkert ikke bedre end 500Kbit,
da den anden servers upload nok ikke er i den størrelse. Hvis du vil være
server for dig og dine kammerater, så vil du gerne have en hurtig upload, da
din server skal sende information til de andre spillere. I manualen for
nogle spil, står der endda, hvor meget båndbredde, man skal have pr.
spiller.

Jeg er gået fra en 1Mbit til en 4Mbit, og jeg kan overhovedet ikke mærke
forskel på mit daglige netforbrug, da langt langt de fleste steder jeg
besøger ikke har en upload i den størrelsesorden.

Fra : Brian Lund

Dato : 16-09-05 12:02

> [...]
> slags, kun til alm netbrug samt online spil, men det kan vel ikke være så
> forfærdeligt meget man her bruger upload, eller ?

Hvilke spil spiller du? - Har du nogen gange kammerater på besøg?
Hvis der er 2+ computere der spiller på din forbindelse er 128 for lidt...
(Det kommer selvfølgelig igen an på hvilket spil)

Brian

Fra : condrup.net

Dato : 17-09-05 16:57

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis der er 2+ computere der spiller på din forbindelse er 128 for lidt...
> (Det kommer selvfølgelig igen an på hvilket spil)

Hej.

Jeg spiller mest MMO og BF2. Så, der er kun mig på linien. Evt. min hustu
der surfer lidt, ved ikke hvor meget det napper af linien.

Mvh Ole.

Fra : Saitek

Dato : 17-09-05 21:29

> [...]
> og den slags, kun til alm netbrug samt online spil, men det kan vel ikke
> være så forfærdeligt meget man her bruger upload, eller ?

Der er noget man generelt kan sige om det du spørger om. Hvis man spiller et
spil i singleplayer for sig selv mod bots, så har man en fornemmelse af at
alt er så let at skyde, feks med en maskinkanon i et fly. Der skal kun lidt
til i feks desertcombat før det sker.

Men når man spiller på nettet, selv med en så lav ping som feks 20
(boomtown) (og 512/512), så er det ikke nødvendigvis så let længere. Der
skal meget mere til. Gætter på at det i det mindste i nogen udstrækning
skyldes tab af data (pakker) til serveren.

Så jo lavere en upload jo mere vil problemet vise sig (tror jeg?) Men
egentlig skulle 128 i upload være nok, da der ikke løber en så strøm af data
til en server.

Kan du ikke prøve at skifte først, (jeg kan f.eks hos tdc skifte op eller
ned som jeg vil (adsl)) og så lige prøve først om det har noget at sige hos
dig. Kender faktisk en CS spiller der er suveræn til netop det spil (er
bannet fra boomtown fordi de mener han snyder) Alle siger han snyder også
andre klaner, kun de der har set ham på netcafeer ved at han ikke gør det.
Nå, men han har en upload på 128 (2048/128)

Så hvad spiller man? Selv tror jeg på 512 i upload, det er hvad der var en
anerkendt forestilling i tides løb. Feks gik boomtown ind for 512/512.

Sidste md havde jeg en score på boomtown BF på 6400 næste mand havde 1600,
det var med en 1024/512. Nu har 512/512, skifter nok tilbage.

final_cut

Fra : Klaus G.

Dato : 19-09-05 15:27

> Jeg er lidt i tvivl og håber der er nogle som kan hjælpe mig.. Hvilken
linie
> vil være bedst til spil, 512/512 eller 2048/128?
Du vil få samme ping tider, ligemeget hvilken linie du vælger. Dog skal du
være opmærksom på, at hvis du vil spille f.eks. Counter-Strike, så kan i
_max_ spille to på en linie med 128 i upload, fordi CS tager ca. 64 til hver
client i upload, og download.

> [...]
> slags, kun til alm netbrug samt online spil, men det kan vel ikke være så
> forfærdeligt meget man her bruger upload, eller ?
Hvis du _aldrig_ sender data til nogen(edonkey, torrent, ftp, osv.), så gå
efter 2048/128, men hædner det du sender til andre, så vil jeg sigte efter
en 1024/256. Min mening er, at du ihvertfald skal skifte din linie, når du
bruger din upload til så lidt som du giver udtryk for her.

Problemet med en 2048/128 er at når du downloader med max, så er du ved at
cappe(udmaxe) din upload helt automatisk fordi der skal sendes så meget data
til serveren, så hvis du som sagt bruger edonkey, og torrent til at hente
med engang imellem, så vil din upload bliver cappet med det samme, og din
download speed vil droppe meget drastisk...

Så kort fortalt:

Uploader du _ALDRIG_ så fix en 2048/128.
Uploader du i ny og nø, så fix en 1024/256.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : michael

Dato : 27-09-05 14:34

Med det du har sagt til nu har du mere end rigelig kapacitet til onlinespil
med begge forbindelser. Men til at surfe og download er det klart bedre med
2048/128 linjen, hvilke jeg også selv har. Med 128 i upload har du omkring
2-3 gange så meget bandwitch som mange spil bruger. Hvis du har 2 pc'er som
spiller BF, så kan det måske blive lidt problematisk med 128 i upload. Men
da det jo ikke er tilfældet så har du kun fordele af at vælge 2048/128.