Midlertidlig isolering
Fra : Peter Kirk

Dato : 16-09-05 08:05

Hej

i forbindelse med husbyggeri skal vi købe vinduer - men leveringstiden er 6
uger. I mellemtiden vil vi gerne kunne opvarme huset - men det er lidt svært
med store huller hvor vinduer og døre burde sidde. Findes der en nem,
midlertidlig løsning - fx plastik isolerende plader vi kunne sætte i ... ?

mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 16-09-05 08:26

Hej Peter

> med store huller hvor vinduer og døre burde sidde. Findes der en nem,
> midlertidlig løsning - fx plastik isolerende plader vi kunne sætte i ... ?

De næste par måneder kan du såmændt fint opvarme huset bare der
er sat plastik i hullerne.

Mvh Max

Fra : BoBr

Dato : 16-09-05 08:57

Jeg vil give Max ret.

Lav en evt. lægteramme og sæt to lag plastic i/på, det vil virke fint
foreløbigt.

Mvh. Bo

Fra : Peter Kirk

Dato : 16-09-05 14:21

"BoBr" <bobrfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil give Max ret.
>
> Lav en evt. lægteramme og sæt to lag plastic i/på, det vil virke fint
> foreløbigt.
>
> Mvh. Bo
>

> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Tak for svarene. Vi har godt nok sat nogle rammer op med ét lag palstik i.

Jeg er bare ikke sikker at man ikke mister simpeltehn for meget varme den
vej - selv med to lag plastik.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-05 23:16

Peter Kirk wrote:

> Jeg er bare ikke sikker at man ikke mister simpeltehn for meget varme
> den vej - selv med to lag plastik.

To lag plastik (Max's metode) virker næsten lige så godt som termoruder.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Tømreren

Dato : 16-09-05 12:04

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med store huller hvor vinduer og døre burde sidde. Findes der en nem,
> midlertidlig løsning - fx plastik isolerende plader vi kunne sætte i ... ?

Hvad med nogen vintermåtter??

Mvh
Tømreren

Fra : Peter Kirk

Dato : 16-09-05 14:22

"Tømreren" <maas2@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 6
> svært
>
> Hvad med nogen vintermåtter??

Kan du forklare hvad de er for noget? Er de gennemsigtige - eller i det
mindste kan lys trænge igennem?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-09-05 23:15

Peter Kirk wrote:

> Kan du forklare hvad de er for noget? Er de gennemsigtige - eller i
> det mindste kan lys trænge igennem?

Vintermåtter er glasuld mellem to lag svær plastfolie. Der trænger ikke
noget lys igennem.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-09-05 13:36

> [...]
> svært med store huller hvor vinduer og døre burde sidde. Findes der en
> nem, midlertidlig løsning - fx plastik isolerende plader vi kunne sætte i

Hele sidste vinter havde vi blot en 15 mm plade udvendigt på hullerne. Vi
havde så muligheden for at sætte et plastgardin op indvendigt, men det
fungerede fint nok.

Mvh Maria

Fra : Peter Kirk

Dato : 16-09-05 14:23

> Hele sidste vinter havde vi blot en 15 mm plade udvendigt på hullerne. Vi
> havde så muligheden for at sætte et plastgardin op indvendigt, men det
> fungerede fint nok.

15mm plade...? Hvad for en slags plade?

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-09-05 19:18

> 15mm plade...? Hvad for en slags plade?

Groft spånplade. Jeg ved faktisk ikke hvad det hedder, men de var ikke
særligt robuste. De skulle også bare holde regnen og vinden ud - vi lavede 2
aflange huller i dem, en pind på tværs indvendigt og så en spændestrop. Ok,
det var ikke særligt smart, men det virkede.

Mvh Maria

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-09-05 16:33

Peter Kirk <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> Findes der en nem,
> midlertidlig løsning - fx plastik isolerende plader vi kunne sætte i ... ?

Skal løsningen være nem og god, eller nem og billig.

Den billige: Som andre har skrevet: Plastik i flere lag.
Den gode: Kanalplader som man bruger til tage i udestuer. Det kan godt
være de er dyre. De blafrer heller ikke når det blæser, og går ikke i
stykker som plasten kan gøre det.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan