Fixed pitch i Win2000
Fra : Torben Friis

Dato : 07-06-01 15:16

Hej

Jeg har lavet et program, der bruger Fixed pitch, således at alle bogstaver
og tal har samme størrelse.
Men efter at en bruger har prøvet det under Win2000, ser det hele 'tåbeligt'
ud.
Jeg har brugt Haettenschweiler skrifttypen, men fixed pitch virker åbentbart
ikke under win2000.

Kan det virkelig passe?
Og er der ikke en måde at komme udover det?

/Torben

Fra : Christian Iversen

Dato : 07-06-01 16:38

> [...]
> ikke under win2000.
>
> Kan det virkelig passe?
> Og er der ikke en måde at komme udover det?

Jeg har ikke lige hørt om sådanne problemer før (jeg har altså heller ikke
hørt om folk der har fået det til at virke før...

Hvad gør du for at tegne?

TCanvas? API-kald?

Hvad med at bruge Courier New?, den er så pæn...

--
Regards, Christian Iversen [FIDUSO]

Fra : Torben Friis

Dato : 08-06-01 08:47

Hej

> Hvad gør du for at tegne?

Bruger en TLabel eller TEdit, alt efter hvad der skal være på skærmen.

> Hvad med at bruge Courier New?, den er så pæn...

:)) Men Hattenschwiter er pænere, når fixed pitch bliver sat.

Er det en bug i Delhpi eller er det Windows, der tror den er klogere?

/Torben

Fra : Jan

Dato : 08-06-01 19:19

In article <9fpvst$g5r$1@news.inet.tele.dk>, tf@_Nospam_.proinfo.dk
says...
:Hej
:
:> Hvad gør du for at tegne?
:
[...]
Findes fonten på kndens maskine?

Fra : Torben Friis

Dato : 11-06-01 08:53

> Findes fonten på kndens maskine?

Ja. Det er en microsoft standard skrifttype

/Torben