Hvor finder man kæmpe udvalg af lister - l~
Fra : CAH

Dato : 15-09-05 21:29

Hej

Jeg skal bruge lidt nogle lidt specielle lister i forbindelse med at
jeg skal lave en forsatsrude løsning. Det drejer sig om U fals med 6-7
mm fals, og en ramme liste med en enkelt fals, jeg regner med at det
skal være ca. 5-6 mm fals.

Jeg bor på fyn.

Cah

Fra : Max

Dato : 15-09-05 21:40

Hej

>Jeg bor på fyn.

Så start her http://www.olt.dk/Katalog/Lister/lister.htm

og måske her http://www.listefabrikken.dk/

Mvh Max

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-09-05 21:39

CAH skrev:

> [...]
> jeg skal lave en forsatsrude løsning. Det drejer sig om U fals med 6-7
> mm fals, og en ramme liste med en enkelt fals, jeg regner med at det

Det, du kalder en "U fals", er det, der i fagsproget kaldes for en
not. Du kan se forskellige træprofiler her, dog mere end de 6-7 mm
du er ude efter:
http://kortlink.dk/22rx

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-09-05 11:57

"CAH" <madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

http://www.kbhlistefabrik.dk/
Er optaget i guiness for at have det største udvalg, over 1200 forskellige
lister. Der kan du nok finde det du søger. Så er det vel bare at gå ned til
den lokale træ-pusher og spørge om de vil bestille det for dig hvis ikke du
kan købe direkte fra fabrikken.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : CAH

Dato : 16-09-05 19:29

Hej Thomas

Whauu, det er da bare stedet. Sjovt nok har de ikke en U-fals med 6 mm
fals, men så finder jeg det nok ikke nogen steder. Måske kan jeg lave
det selv ud af nogen af de andre lister.

Mange tak for hjælpen.
Cah

Fra : CopyCat

Dato : 17-09-05 21:24

fals, men så finder jeg det nok ikke nogen steder. Måske kan jeg lave
det selv ud af nogen af de andre lister.

--------

Hvis du alligevel skal lave dem selv .. ´hvorfor så ikke lave dem fra bunden
? .. du kan jo købe en håndoverfræser ved HN for under 150 kr og med et
jern-sæt til 150 kr .. så har du også det næste gang ..

hvis du skal bruge ret mange lister ., så er det hurtig billigere at fræse
dem selv ..

~~Frank .,

Fra : CAH

Dato : 17-09-05 21:52

> [...]
> jern-sæt til 150 kr .. så har du også det næste gang ..
>
> hvis du skal bruge ret mange lister ., så er det hurtig billigere at fræse

Hej

Jo, det kan der jo være noget om, jeg har faktisk en håndoverfræser
og jern, men jeg har aldrig fundet ud af at bruge den. Overvejer om jeg
skal købe et af de der borde til at sætte den fast i.

Cah

Fra : CopyCat

Dato : 17-09-05 22:23

Jo, det kan der jo være noget om, jeg har faktisk en håndoverfræser
og jern, men jeg har aldrig fundet ud af at bruge den. Overvejer om jeg
skal købe et af de der borde til at sætte den fast i.

----

Hvis du har en rundsav også .. så er det nemmeste nok at tage et brædt i den
rigtig tykkelse ., og lave noten i den ene side ., så save listen af. hvor
efter du igen laver en not ., og saver listen af .. så har du nemlig et
rimelig godt stykke at hvile fræseren på så den kører lige ..

Når du har lavet nogle stykker på den måde ., så er der jo ikke så meget træ
tilbage .. men ., så kunne det også være at håndlaget var blevet bedre ..

og altid ., skærene på fræseren skal køre mod træet .. så man ikke fræser
baglæns ..

~~ Frank .,

Fra : CAH

Dato : 21-09-05 10:46

... så man ikke fræser
> baglæns ..

Det lyder som god øvelse, jeg må hellere gøre forsøget.

Tak til alle for alle forslag.

Cah