Grafikkort PCI-32
Fra : pjl

Dato : 15-09-05 19:16

Hej

Jeg skal anskaffet et ny grafikkort til en ældre PC. IBM Abtiva.
Den er kun udstyret med PCI slot.
Vil et grafikkort som eks. HIS Excalibur 9250 med interface PCI-32 kunne
bruges til maskinen
eller er der andre parametre jeg bør chekke inden køb.
Hvad står betegnelsen PCI-32 for?

mvh pjl

Fra : Bruno

Dato : 15-09-05 22:00

pjl wrote:
> [...]
> bruges til maskinen
> eller er der andre parametre jeg bør chekke inden køb.

Jeg kender ikke det omtalte kort i detaljer, men det skulle være meget
mærkeligt hvis ikke det passer.

Hvis du påtænker kun at anvende grafikkortet i stedet for noget
eksisterende som er indbygget på motherboardet, så bør du cheke at det
indbyggede kan slås fra. Det står sikkert i en af maskinens manualer,
men hvis ikke du kan finde noget i det trykte så er der hjælp at hente
på IBM's hjemmeside. På www.ibm.dk kan man vha. serienummer eller
modelnr. få adgang til alt vedr. en maskine, selv hvis den er nogle år
gamel*.

> Hvad står betegnelsen PCI-32 for?

32 bit udgaven af PCI. Det er den som i daglig tale blot kaldes PCI og
temmelig sikkert osse den type der passer i din Aptiva. Der findes en
PCI-64, altså en 64 bit version, blot så er den kun at finde på grej til
rigtig store maskiner og ikke det vi har på eller under et normalt
skrivebord.

Mvh

Bruno

*Jeg har engang for skæg slået en mere end 10 år gamel maskine op og der
var oversigter over mulige udvidelser, de nyeste drivere... alt.

Fra : pjl

Dato : 16-09-05 07:15

Tak for hurtig hjælp.
mvh pjl

Fra : Brian A.

Dato : 16-09-05 19:06

> [...]
> PCI-64, altså en 64 bit version, blot så er den kun at finde på grej til
> rigtig store maskiner og ikke det vi har på eller under et normalt

Der findes også 16bit PCI, bare til orientering...

Den har indtil videre sparet mig for at få 24045 spam-mails.

Fra : Peter Pan

Dato : 18-09-05 15:10

"Brian A." <Tjae@Jow.hej> skrev i en meddelelse

> Der findes også 16bit PCI, bare til orientering...

Det har jeg da aldrig hørt om før. Hvor har du set sådan en henne? Kan du
linke til et bundkort der har det? Eller bare et PCI kort der kan køre i et
16 bits PCI slot...?

Mvh
Anders