Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt poolbilleder
Fra : Kim Norgaard

Dato : 15-09-05 18:38

Davs med jer,

Jeg slæbte kameraet med i byen i går, da vi skulle ud og
spille lidt pool. Her er et par billeder derfra:

http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7744.jpg
http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7746.jpg
http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7757.jpg
http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7762.jpg

Hvad synes I?

--
Kim Nørgaard

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-09-05 18:44

Kim Norgaard skrev den 15-09-2005 19:38:

> http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7746.jpg

Min helt klare favorit.

Kan ikke lige forklare hvorfor, men i forhold til de andre billeder, så
er det altså bare kanon set af dig (eller måske rent held ) at have
ballen skarp og spilleren alt andet end skarp.

Billedet fortæller ligesom lidt om hvor man skal lægge fokus i en slag Pool.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jakob

Dato : 15-09-05 19:19

In article <4329bb44$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
andersvalenFjErN@mail.dk says...

> Hvilket kamera er de flotte billeder skudt med?

Det står EOS 20D over dem alle :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Anders

Dato : 15-09-05 20:29

> Det står EOS 20D over dem alle :0)

ja, det har du jo egentlig ret i

nice'e fotos!

/anders

Fra : Brian Lund

Dato : 15-09-05 19:33

> Davs med jer,
>
> Jeg slæbte kameraet med i byen i går, da vi skulle ud og
> spille lidt pool. Her er et par billeder derfra:

> [...]

Jeg synes bedst om det første, sort/hvid får en eller anden "gammel
stemning" over billedet, det får mig til at tænke på gangster/mafia film!

Det sidste er næstbedst imo.

Brian

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-09-05 22:04

Kim Norgaard wrote:
> Jeg slæbte kameraet med i byen i går, da vi skulle ud og
> spille lidt pool. Her er et par billeder derfra:
> [...]

Flotte billeder, men jeg kan ikke helt forstå grunden til
sort/hvid-konverteringen? Jeg forbinder pool med farver, og jeg savner
farvernes spil og muligheder i disse skud.

Kan rigtig godt lide denne komposition, men med rene og klare farver
kunne det IMHO være endnu bedre:
http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7744.jpg

"Sort/hvid" alene for "sort/hvid"s skyld tænder mig ikke.

Den relativt smalle dybdeskarphed i billederne passer derimod helt
perfekt.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kim Norgaard

Dato : 16-09-05 08:48

Hej Kim,

Kim Jensen wrote:
> "Sort/hvid" alene for "sort/hvid"s skyld tænder mig ikke.
Tak for kritiken. Det er nu ikke for S/H's skyld alene, jeg har valgt
at bruge det her. Jeg forbinder også pool med farver, men der er også
et stemningsmoment, som jeg synes, er nemmere at få frem med S/H.

Men for din skyld, har jeg lige lavet en version i farver, og så vil
jeg da gerne vide, om du synes, den er bedre:

http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7744_c.jpg

Ellers er der også det med smagssag

--
Kim Nørgaard

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-09-05 21:29

Kim Norgaard wrote:
> Men for din skyld, har jeg lige lavet en version i farver, og så vil
> jeg da gerne vide, om du synes, den er bedre:
> http://rei.dk/2005/2005.09.14.arthurs.pool/_MG_7744_c.jpg

Ja, ok, nu ved jeg ikke helt hvor meget lys du har i din original. Jeg
havde håbet på mere sprøjt end i denne farveudgave. Hvis du vitterligt
ikke har flere detaljer i skyggerne at arbejde med, vil jeg medgive at
din s/h-konvertering løfter billedet som helhed.