Div onmouseover onclick
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 16:44

Jeg har nogle div elementer som jeg gerne vil have til at fungere som link
samtidig med at baggrundsfarven ændres når man kører musen hen over dem.
Hver div har hvert sit link, men hover baggrundsfarven skal være den samme.

Jeg kan ikke finde nogle sider der beskriver på Google. Nogle der kan
hjælpe? Hvad skal jeg tilføje i nedenstående eksempel?

<STYLE TYPE="text/css"><!--
div.farve1 {background-color: #ffffff; border: 1px solid #bbbbbb;}
div.farve2 {background-color: #eaeaea; border: 1px solid #bbbbbb;}
--></STYLE>
<head>
</head>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-05 17:53

snubbi skrev:

> Jeg har nogle div elementer som jeg gerne vil have til at
> fungere som link samtidig med at baggrundsfarven ændres når
> man kører musen hen over dem.

Er der nogen grund til at du ikke bare bruger et a-element til at
lave dit link (det kan sagtens bringes til at fylde hele div-
elementet).

Generelt vil det være en fordel hvis du giver et link til din side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 22:51

> a-element til at lave dit link (det kan sagtens bringes til at
> fylde hele div-elementet).

Simpelt og genialt! Og så validerer det endda