Vaskemaskine (el. -søjle) på trægulv?
Fra : Jesper B

Dato : 15-09-05 13:25

Hej,

jeg har en vaskemaskine stående på et 25mm plankegulv, men den skal konstant
flyttes på "plads". fordi centrifugeringern får den til at flytte sig.
Hvad kan jeg gøre (hvis noget) for at få den til at blive stående og gerne
dæmpe/undgå virbrationerne ? Det bliver vel næppe bedre af at sætte den ind
i et dertil beregnet skabsmodul fra Kvik (el. lignende) ?

jeg bor på 2. sal, badeværelset er for lille til os begge 2 (vaskemaskinen
og jeg).

Mvh.

Jesper

Fra : Tony Petersen

Dato : 15-09-05 14:32

> [...]
> dæmpe/undgå virbrationerne ? Det bliver vel næppe bedre af at sætte den
> ind i et dertil beregnet skabsmodul fra Kvik (el. lignende) ?

Du skal først sikker dig at den står i vater, enten kan du prøve at stille
den på stor betonflise
eller også kan du købe nogle holdere til benene du skruer fast i gulvet

Fra : Nick

Dato : 15-09-05 15:49

Du kan også starte med at lægge en palde på gulvet, der er ca. 60 x 60 cm
(som maskinen er - ellers mindre hvis det er en af de små).

Under pladen sætter du nogle striber selvklæbende velcro-bånd. Ovenpå pladen
sætter deslige nogle stykker velcro, hvor modparten sættes under
vaskemaskinens fødder.

Det hjalp da jeg engang havde et lignende problem. Og det fikse er, at du
dels ikke smadrer gulvet langsomt - fordi du med pladen imellem fordeler
vægten - og dels at du nemt kan fjerne det hele igen uden skruehuller eller
lignende.

/Nick

Fra : Jesper B

Dato : 15-09-05 16:40

"Nick" <nicklas_keller@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dels ikke smadrer gulvet langsomt - fordi du med pladen imellem fordeler
> vægten - og dels at du nemt kan fjerne det hele igen uden skruehuller

Den står allerede på en MDF plade og er i water.
Det lader til at det er vibrationerne der får den til at flytte sig.
Jeg tvivler stærkt på at velcro kan holde 90kg vaskemaskine + vådt indhold,
når det centrifugerer ved 1800o/min. men vil gerne undgå at montere beslag i
gulvet.

Jesper

Fra : Nick

Dato : 15-09-05 17:31

"Jesper B" <jesperb@doesntwantspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tvivler stærkt på at velcro kan holde 90kg vaskemaskine + vådt
> indhold, når det centrifugerer ved 1800o/min. men vil gerne undgå at

Skal du nu ikke være så sikker på. Velcro er faktisk hvad
hvidevaremontørerne også selv bruger...

/Nick

Fra : Gert

Dato : 15-09-05 17:42

> [...]
indhold,
> når det centrifugerer ved 1800o/min. men vil gerne undgå at montere beslag

manner 90kg! hvilken vaskemaskine holder du hus med ? industri?

for mig lyder det da lidt som om du skal lede efter problemer med din
maskine!
en vaskemaskine der er i orden hopper ingen steder med mindre:

a/ de 4 ben ikke er justeret så maskinen står fast, det er vigtigere at en
vaskemaskine står fast end at den står i vage!
b/ underlaget er usædvanligt gyngene/blødt
c/ der er en defekt i maskinen, så som dårlige fjedre, dårlige støddæmpere,
transportbeslag der ikke er blevet fjernet eller skæv tromle.

Mvh
Gert

Fra : Jesper B

Dato : 15-09-05 19:15

> [...]
> støddæmpere,
> transportbeslag der ikke er blevet fjernet eller skæv tromle.

Det er såmænd en AEG. Der stod 89kg følgesedlen på på pallen, da jeg modtog
den, så det er det jeg refererer til.

Jeg får fat i noget velcro og gennemgår water endnu engang.
Gulvet er noget eftergivende, da det er et hjørne uden understøtte ude i
kanterne. Ejendommen er 75 år gammel, så der er ingen mulighed for at rette
dette..

Mange tak for de gode råd.

Mvh.

Jesper

Fra : Peter

Dato : 15-09-05 19:20

"Jesper B" <jesperb@doesntwantspam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det er såmænd en AEG. Der stod 89kg følgesedlen på på pallen, da jeg
> modtog
> den, så det er det jeg refererer til.
>
> Jeg får fat i noget velcro og gennemgår water endnu engang.

Du kan få velcro af nævnte type ved din vaskemaskinesælger. Har selv købt -
det er ret hæftigt.

/Peter
http://ttv.tv2.dk/index.php?side=140

Fra : Johnt

Dato : 14-09-05 23:17

"Jesper B" <jesperb@doesntwantspam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er såmænd en AEG. Der stod 89kg følgesedlen på på pallen, da jeg
> modtog
> den, så det er det jeg refererer til.

Jeg har en Miele, som vejer omkring 130 kg. uden emballage. Det fortrød jeg
da jeg skulle bære den op på 3. sal.

Hilsen
Johnt

Fra : Nick

Dato : 16-09-05 07:11

"Johnt" <invalid@invali.no> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Miele, som vejer omkring 130 kg. uden emballage. Det fortrød
> jeg da jeg skulle bære den op på 3. sal.

Skruede du ikke bare betonklodsen ud, så du kunne dele vægten i 2 (ulige)
"klumper"?

/Nick