6600GT eller 6800TD?
Fra : Henrik Ladager

Dato : 15-09-05 11:47

Hej Gruppe
Jeg er i tvivl hvilket af disse kort der skal afløse mit skønne R9000 64mb
AGP kort.
6600GT http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115510
6800TD http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=98587

De koster nogenlunde det samme og jeg går ud fra de er næsten lige hurtige
(kan ikke finde TD modellen på nogle tests kun 6800 som er dyrere). Det ser
ud til 6600GT har 8 pipelines (var det iøvrigt ikke ati der fandt på denne
geniale løsning med pipelines(pixelforbindelser) som nu revolutionerer?) og
kører 500gpu/900ram, hvor 6800TD kører med 12 pipelines men kun
350gpu/700ram. Så det virker som om 6600GT bliver presset noget mere og
6800TD ville være nemmere at overclocke. Men jeg håber nogle kloge hoveder
kan hjælpe med hvilket kort der er hurtigst af disse 2 som de er når man
køber dem?? På forhånd tak.

Mvh Henrik

Fra : FedeDorit

Dato : 16-09-05 13:21

"Henrik Ladager" <ladger124@hotmail-remove-.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan hjælpe med hvilket kort der er hurtigst af disse 2 som de er når man

Du kan evt. kigge lidt her.
Ved godt at 6800TD ikke er på listen men du kan sammenligne 6800 med 6600GT.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/vga_charts-02.html

Fra : Henrik Ladager

Dato : 17-09-05 16:19

Ok tak for det. Nu kan jeg se at X800pro er bedre end feks. 6600 modellen.
Så kan jeg vel bare vælge et 9800pro kort eller hvad?? er x800pro og 9800pro
ikke det samme hhv. til pcie og agp, selvom x800pro koster ca. det dobbelte
m. 256mb ram.

Mvh Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-09-05 16:48

"Henrik Ladager" <ladger124@hotmail-remove-.com> crashed Echelon writing

> [...]
> modellen. Så kan jeg vel bare vælge et 9800pro kort eller hvad?? er
> x800pro og 9800pro ikke det samme hhv. til pcie og agp, selvom x800pro

Øhh nej! 9800 og x800 er 2 forskellige GPUer og x800 noget hvis ikke meget
overlegen over 9800.

6600GT er bedre end 9800.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Ladager

Dato : 17-09-05 17:20

> [...]
>
> Øhh nej! 9800 og x800 er 2 forskellige GPUer og x800 noget hvis ikke meget

Så er der ved at være styr på det tak for det. Det havde ellers været et
godt køb Men der er vel ikke andet for end at smide de 1200,-kr et
6600gt eler 6800td koster. Gad hvide om det er værd at vente en måned,
selvom priserne er faldet kommer der jo nye ati kort som i sikkert ved med
32 pipelines osv. Men igen så kan man jo vente til de næste kommer....

Mvh Henrik

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 18-09-05 16:50

Lige nu er 6600gt et godt køb, og det var det også for 4-6 måneder siden...
Om 3 måneder er der givetvis sket noget nyt...