At smide folk ud viser foragt for ytringsf~
Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-05 10:35

Ribers har sat sig selv uden for folkekirken
Forud for dagens afgørelse i Ribers-sagen er flere eksperter i
religiøs dialog enige om, at kirketjener og menighedsrådsmed-lem Steen
Ribers fortsat skal stå uden for folkekirken
. Læs mere

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel:aid=264862

En demokratisk kirke tillader at Ribers skriver læserbreve og holder
foredrag om reinkarnation. Evt siger de at lokaldemokrati der gjorde ham
menighedsrådsmedlem, sættes ud af kraft i den valgperiode, eller han mister
sin dåbsgave i kun de fire år

Fra : Vidal

Dato : 15-09-05 12:08

Bo Warming wrote:

> [...]
> menighedsrådsmedlem, sættes ud af kraft i den valgperiode, eller han mister

Reinkarnationslæren er direkte modsat kristendommen.
I kristendommen kan man ikke frelse sig selv.

Det er inkompatble størrelser.

Du kan ikke se det, fordi du tror kristendom er den
suppe, du selv har rørt sammen, og hvor det hele er
ligemeget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Sm

Dato : 15-09-05 13:56

"Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse

Bo Warming wrote:

> [...]
> sin dåbsgave i kun de fire år

Reinkarnationslæren er direkte modsat kristendommen.
I kristendommen kan man ikke frelse sig selv.

så må du da også kunne se der er noget i vejen med kristendommen, Ribers
tror da både på Gud og Jesus, men ikke på din overtroiske måde.

Soeren

@²L

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-05 20:30

"Sm" <Soeren@m.dk> wrote in message

> [...]
>
> så må du da også kunne se der er noget i vejen med kristendommen, Ribers
> tror da både på Gud og Jesus, men ikke på din overtroiske måde.

Titusinder af FK-medlemmer er scientologer og lignende, men smides ikke ud.

Jeg har talt med Ribers. Han er ikke nær så gerningsretfærdig som farisæiske
Margrete Auken.

Reinkarnation er mange ting og du taler som den blinde om farverne, når du
opdigter at det altid indebærer at man tror man kan frelse sig selv.

De der vil købe aflad for skyldfølelse ved at importere muslimer overgår
paven på Luthers tid og tror på selvfrelse langt mere end hvad anbefales i
"Vandrer mod lyset" = den bog som Ribers dømtes for at kunne lide

Fra : AF

Dato : 16-09-05 06:36

Sm skrev i news:43296fc2$2$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk

[ ... ]
> så må du da også kunne se der er noget i vejen med kristendommen, Ribers
> tror da både på Gud og Jesus,

Ribers tror muligvis på en gud og en Jesus, men ikke den gud og den Jesus
Bibelen taler om. Han har altså lavet sin egen gud og sin egen Jesus, og så
man han jo være afgudsdyrker.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 16-09-05 20:52

Sm wrote:
> "Vidal" <viidal@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Reinkarnationslæren er direkte modsat kristendommen.
> I kristendommen kan man ikke frelse sig selv.
>
> så må du da også kunne se der er noget i vejen med kristendommen,

- når man ikke kan frelse sig selv?

Synes du, man skal kunne det i kristendommen? Er det
sådan, man skal forstå din kommentar?

> Ribers
> tror da både på Gud og Jesus, men ikke på din overtroiske måde.

Mener du ikke, al tro er overtro? Jeg har hørt, det
er bl.a. det, din bog går ud på.

--

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-05 20:33

Bo Warming wrote:

> [...]

Det er inkompatble størrelser.

Du kan ikke se det, fordi du tror kristendom er den
suppe, du selv har rørt sammen, og hvor det hele er

BW: Du afgør ikkehvem er kristen.
Paven på Luthers tid var kristen

Og den endnu mere afladsmindede kristne godhedsindustri er det også

Der er gråzoner og Søren Krarup står for ægte anti-gerningsretfærdighed.

Fra : Rune

Dato : 15-09-05 15:05

At smide folk ud viser foragt for ytringsfrihed

Æbler og appelsiner. Manden kan sige hvad han vil, men hvis han ikke er
kristen har han ingen plas i en kristen kirke på samme vis som en kommunist
nok burde afholde sig fra at opstille for Det Konservative Folkeparti.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-05 15:32

"Rune" <rune@test.test> wrote in message
> [...]
> kommunist
> nok burde afholde sig fra at opstille for Det Konservative Folkeparti.

Men som menigt medlem kan man ikke gøre skade, og tankepoliti er afskyeligt

Alle der blot overvejer at nærme sig kristendom skal være velkomne - og har
de et ben i to lejre - why not?

At K smed Frank Dahlgaard ud, opnåede de intet positivt ved. Gammeldags
ordnung muss sein

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-09-05 19:50

"Rune" <rune@test.test> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en kommunist
> nok burde afholde sig fra at opstille for Det Konservative

Hvis man betaler kirkeskat, skal man naturligvis have adgang
til en kirke - uanset sit private trosforhold - og da enhver
skatteborger i dette land betaler til kirken, selvom de ikke
betaler kirkeskat (idet de jo via skatten betaler blandt
andet til præstelønninger m.v.), så er det et dårligt
eksempel.

At opstille til Det konservative Folkeparti er en helt anden
situation - hvis man er kommunist, deler man jo ikke DKF's
synspunkter og det vil svare til at man som neger forsøger
at komme ind i KKK.

Den eneste fornuftige løsning på disse ting er at man
adskiller stat og kirke og altså lader folk, der er troende
betale for deres tro selv.

--
ahw

Fra : Kim2000

Dato : 15-09-05 22:15

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> land betaler til kirken, selvom de ikke betaler kirkeskat (idet de jo via
> skatten betaler blandt andet til præstelønninger m.v.), så er det et

Så du mener en muslimsk borger kan være medlem af menighedsrådet?

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-05 06:59

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> wrote in message

> Så du mener en muslimsk borger kan være medlem af menighedsrådet?

Det er helt ufarligt om scientologer eller muslimer (der aldrig må for
imamen) melder sig ind i FK og kupper et menighedsråd.
Bisp og ministerium har vetoret vedr præsteansættelser.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-09-05 14:22

"Kim2000" <kim2000@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i
> en meddelelse

> Så du mener en muslimsk borger kan være medlem af
> menighedsrådet?

Ja, da - hvis vedkommende er medlem af folkekirken, så kan
han ikke nægtes at opstille til menighedsrådet og risikere
at blive valgt.

Afskaf linket mellem Folkekirke og stat og vi har ikke den
slags problemer. Hvorfor skal jeg være med til at betale for
folks overtro?

--
ahw