83% registreringsafgift på alle biler.
Fra : BJ

Dato : 15-09-05 09:09

Radikale har barslet med et forslag, der skal lægge 83% i
registreringsafgift på alle biler:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3263834/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-09-05 09:26

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43292c06$0$176
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Radikale har barslet med et forslag, der skal lægge 83% i
> registreringsafgift på alle biler:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3263834/

Interessant... Men da der jo nok er tale om minimum en nul løsning for
staten rent økonomisk, så er spørgsmålet hvad alle dem som har købt ny bil
bliver ramt af. Da de grønne afgifter stiger så har de jo startet med at
give en formue for bilen, og derefter skal de give en formue i grønne
afgifter, ergo bliver det 2xformue for at køre bilen. Istedet kan det
betale sig for dem at sælge bilen og købe en anden (eller måske endda købe
den selv). Mon ikke staten så vælger at de skal have en mindre formue for
at administrere det helvede det bliver med at 'eksportere' og derefter
'importere' brugte biler? Uanset hvad de gør så vil det ramme alle dem som
måtte have købt ny bil kort tid før de ændre på afgifterne.

At det så også bliver dyrere for mig personligt at holde bil, det tænker de
jo så ikke på. Pt. er jeg kørende i en gammel bil på gule plader. Pga.
højere afgifter vil de så tvinge mig over i en ny(ere) bil hvilket gør at
jeg skal af med mange flere penge til staten end jeg betaler idag...

At Martin Lidegaard (R) mener at det er elegant kan jo ikke undre nogen når
han selv er kommet med forslaget

Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-09-05 09:35

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse news:43292ffe$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> højere afgifter vil de så tvinge mig over i en ny(ere) bil hvilket gør at
> jeg skal af med mange flere penge til staten end jeg betaler idag...

Det kunne jo tænkes at biler, der er købt før forslaget "træder i kraft"
skal køre på den nuværende ordning, men så snart den bliver handlet
træder de nye regler i kraft for den pågældende bil, eller måske at
biler der er ældre end en hvis dato kører efter de gamle regler.
Det er jo stort set ligesom vægtafgift kontra grøn ejerafgift i dag.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 09:58

> Radikale har barslet med et forslag, der skal lægge 83% i
> registreringsafgift på alle biler:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3263834/

Dumt.. tænk på de familer der ikke har mange penge, og køber en gammel bil
til 10000,- sådan en har de så ikke råd til mere da den bliver for dyr at ha
kørende pga afgifter :o/

Mvh
Morten

Fra : Kim Persson

Dato : 15-09-05 17:13

Nærmere genialt.
vedligeholdelse koster også penge.
Lad os øge sikkerheden på vejene med nyere biler...

//Kim

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-09-05 17:33

"vedligeholdelse koster også penge"
Ja, men det løber ikke op de beløb afskrivninger koster idag. Jeg har kørt i
billige biler i nu 18 år. Og har i den periode haft en nyere firmabil, det
var da langt den dyreste at holde kørende.

"Lad os øge sikkerheden på vejene med nyere biler..."
Har vi ikke periodisk syn til den slags. Alderen siger da ikke nødvendigvis
noget om sikkerheden...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jokke

Dato : 15-09-05 17:55

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Har vi ikke periodisk syn til den slags. Alderen siger da ikke
nødvendigvis
> noget om sikkerheden...

Øh, jo den gør.

Jesper

Fra : Brian

Dato : 15-09-05 18:00

Jokke wrote:

> Øh, jo den gør.

Ja, ofte er nyere biler mere sikre for dig selv, men samtidig farligere for
dine medtrafikanter at baldre ind i.

/Brian

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-09-05 19:18

> Ja, ofte er nyere biler mere sikre for dig selv, men samtidig farligere
> for
> dine medtrafikanter at baldre ind i.

Hvis vi ser bort fra den kinesiske "bil" og 4x4 trucks - så nej.

Derimod er hele gulplade ordningen fuldkommen til grin.

Fra : Brian

Dato : 15-09-05 19:44

Morgan Jones wrote:

> Hvis vi ser bort fra den kinesiske "bil" og 4x4 trucks - så nej.

Nej hvad ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-05 19:07

"Jokke" <Invalid@mail.dk> wrote in news:4329a761$0$649
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> nødvendigvis
>
> Øh, jo den gør.

Øh nej den gør ej.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 13:15

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> "Lad os øge sikkerheden på vejene med nyere biler..."
> Har vi ikke periodisk syn til den slags. Alderen siger da ikke nødvendigvis

Der er jo nogen der render rundt og tror at trafiksikkerhed er et
spørgsmål om bilens alder, selvom fakta viser at den største
sikkerhedsrissiko befinder sig 30-40 cm bag rattet.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Morgan Jones

Dato : 15-09-05 19:17

> Radikale har barslet med et forslag, der skal lægge 83% i
> registreringsafgift på alle biler:

De radikale er ikke i regering, og dermed er det vel blot endnu et kuriosum
fra oppositionen.

;)

Fra : BJ

Dato : 15-09-05 22:02

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De radikale er ikke i regering, og dermed er det vel blot endnu et
> kuriosum fra oppositionen.
>
> ;)

Jow, jow..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 16-09-05 07:22

> Jow, jow..

Det er lidt ligesom når man hører i radioen at Helle T S vil det ene eller
det andet.... Så kan man bare sige.... Og?

Morgan

Fra : BJ

Dato : 16-09-05 10:47

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er lidt ligesom når man hører i radioen at Helle T S vil det ene eller
> det andet.... Så kan man bare sige.... Og?

Hun er vist også en ægte blondine..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Frederik C

Dato : 17-09-05 01:28

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hun bor ikke så langt fra mig...

Skal jeg gå ned og spørge?

;)

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 17-09-05 06:09

"Frederik C" <f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> wrote in message

> Hun bor ikke så langt fra mig...
> Skal jeg gå ned og spørge?

Næ, men oplys os venligst om, hvilke biler familien kører i...

--
Mvh Mogens
Sælges: '83 BMW 323i -> synet den 16. september 2005 uden anmærkninger !

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : BJ

Dato : 17-09-05 17:07

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næ, men oplys os venligst om, hvilke biler familien kører i...

Mon ikke de er pæne, det er trods alt en socialdemokratisk famlile ... hele
vejen igennem....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 17-09-05 17:06

"Frederik C" <f.caroe@fjernefjernsletsuf.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hun bor ikke så langt fra mig...
>
> Skal jeg gå ned og spørge?

Kan du ikke blot nøjes med se efter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 13:13

BJ wrote:
> Radikale har barslet med et forslag, der skal lægge 83% i
> registreringsafgift på alle biler:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3263834/

Hvis han virkelig mener "skal alle biler uanset brug og type beskattes
ens med 83 procent", kan han da godt glemme det.

Hvis han ligger 83% afgift på alle lastbiler, busser, varevogne og
hyrevogne vil, bl.a., dansk erhvervsliv gå i stå.

Ingen vil simpelthen have råd til at købe en lastbil. Konkkurencen fra
udlandet vil gøre at pengene ikke kan komme ind igen.

Så får han held til at fremme det forslag skal vi vist til at overveje
at lære slaviske sprog.

Fra : BJ

Dato : 17-09-05 17:10

KLIP

> Hvis han ligger 83% afgift på alle lastbiler, busser, varevogne og
> hyrevogne vil, bl.a., dansk erhvervsliv gå i stå.

Nøjj da, vi sender blot regningen videre til forbrugerne..>grin.avi>..;)

> Ingen vil simpelthen have råd til at købe en lastbil. Konkkurencen fra
> udlandet vil gøre at pengene ikke kan komme ind igen.

Nøjj da, vi sender blot regningen videre til
forbrugerne..>størregrin.avi>..;)

> Så får han held til at fremme det forslag skal vi vist til at overveje at
> lære slaviske sprog.

Det kan vi ikke sende videre til forbrugerne eller kan vi, de har
efterfølgende ingen penge og skal måske netop lære et slavisk sprog...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 17:25

BJ wrote:
> Nøjj da, vi sender blot regningen videre til forbrugerne..>grin.avi>..;)

Der er bare lige det, lille, problem at antallet af danske lastbiler,
også dem der kun kører nationalt, vil nærme sig nul.

> Nøjj da, vi sender blot regningen videre til
> forbrugerne..>størregrin.avi>..;)

Også den på min understøttelse? Eller vil du hellere klare den over
skatten? :-/

> Det kan vi ikke sende videre til forbrugerne eller kan vi, de har
> efterfølgende ingen penge og skal måske netop lære et slavisk sprog...;)

Måske man skal til ar kigge sig om efter hvad aftenskoler koster. ;-/