Min nye arbejdsplads.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 09:04

Næste år får jeg ny arbejdsplads, kan jeg se. Det ser lækkert ud.

http://www.daftrucks.com/

Se under XF105

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 09:17

> Næste år får jeg ny arbejdsplads, kan jeg se. Det ser lækkert ud.
>
> http://www.daftrucks.com/

DAF ud, blaf hjem.... )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 10:44

On Thu, 15 Sep 2005 10:17:17 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>DAF ud, blaf hjem.... )

>--

Jeg kan give dig adskillige eksempler på større vognmandsforretninger
der vælger DAF, hvis de kører med gods (f.eks. air-cargo), der skal
være fremme til en bestemt tid.

Går det en sjælden gang galt, har de på europæisk basis den suverænt
bedste 24-hour nødservice.

Jeg har svært ved at vænne mig til din fanatisme. Jeg ville ønske
t du skiftede den ud med entusiasme.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-09-05 10:48

> Jeg har svært ved at vænne mig til din fanatisme. Jeg ville ønske
> t du skiftede den ud med entusiasme.

Dream on - du skriver til Henrik B....

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 10:56

On Thu, 15 Sep 2005 11:48:02 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@nitetsvar.dk> wrote:

>Dream on - du skriver til Henrik B....

>--

Jeg véd det godt

Men både du og jeg véd også godt, at ved arbejdsdagens slutning er det
ikke vigtigst at den har været en 100% succes. Det vigtigste er at
have gjort noget.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 13:12

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Dream on - du skriver til Henrik B....

*Hovedrysten.avi*

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-09-05 13:54

> *Hovedrysten.avi*

Rolig, nu..

Det var sagt i venskablighed - men jeg må jo nok sige, at nok mener, jeg
forstår Folmer her..

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 14:01

On Thu, 15 Sep 2005 14:53:46 +0200, "Jan W Nielsen"

>Rolig, nu..
>
>Det var sagt i venskablighed - men jeg må jo nok sige, at nok mener, jeg
>forstår Folmer her..

>--

Jeg er helt sikker på at Henrik B. er venskabeligheden selv, og et
eller andet sted sympatiserer jeg s'gu med folk der lever og ånder for
deres interesser, men de kan af og til godt blive lidt anstrengende
for omgivelserne.

Men tak for supporten.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 14:02

> Rolig, nu..

Sikkert...

Jeg er blot ved at være godt og grundig træt af at blive latterliggjort, for
mine holdninger. Det er om sig gribende.

Og visse er nu begyndt at sige at hvis det ikke er Saab eller Toyota, så dur
det ikke i min verden. Det må sat'me være svært at skulle sluge dén kamel,
da det åbenlyst er to mærker der taler til vidt forskellige kunder og i vidt
forskellige prisklasser. Måske man skulle begynde, hvad I åbenbart mener, en
skamrosning af et mærke mere, for så vil forvirringen da være total.

Det jeg gør, er blot at give udtryk for MINE observationer m.h.t.
forskellige mærker. Nogle tager det som personangreb, hvilket jeg finder
sørgeligt. For hvis man ikke kan tåle kritik af "sit" mærke, så skal man
ikke deltage herinde, på øretævernes holdeplads.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 14:05

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

Og at jeg påtaler hvad jeg finder negativt ved forskellige biler, er jo på
ingen måde ensbetydende med, at jeg ikke kan se det positive i de samme
biler. Eller hvad det er, der får købere til at vælge pågældende biler. De
fleste herinde er gennemfarvet af, hvad de selv mener om bil A, og er total
blind for, hvad der får Jensen til at købe bil B. Man har alle vidt
forskellige kriterier for, hvad man vægter mest ved en bil. Det samme som
med kvalitet - det er også et definitionsspørgsmål.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 13:11

> Jeg kan give dig adskillige eksempler på større vognmandsforretninger
> der vælger DAF, hvis de kører med gods (f.eks. air-cargo), der skal
> være fremme til en bestemt tid.

Fint nok, for dem. Mon prisen har en stor del af æren. Det er jo efterhånden
ikke mange vognmandsforretninger der har - eller vil gi' - kassen for en
svensker.

> Går det en sjælden gang galt, har de på europæisk basis den suverænt
> bedste 24-hour nødservice.

Nu ligger mine erfaringer kun på indenlandskørsel.

> Jeg har svært ved at vænne mig til din fanatisme. Jeg ville ønske
> t du skiftede den ud med entusiasme.

Det drejer sig ikke om fanatisme. Det var en simpel bemærkning, med et glimt
i øjet (deraf smiley'n). At du så åbenbart vælger at anse ALT der kommer
herfra, med stor alvor, vidner mere om farvede briller hos dig. Og det
undrer egentlig at du har behov for at forsvare dig.

Ang. (drifts)kvalitet, så siger mine erfaringer mig bl.a. at f.eks. de
italienske sildekasser......er netop dét. DAF har jeg ingen erfaringer med,
men den var oplagt at fyre af....

Go' tur i din nye Hollænder.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 13:38

On Thu, 15 Sep 2005 14:11:00 +0200, "Henrik B."
> [...]

>ikke mange vognmandsforretninger der har - eller vil gi' - kassen for en

Det har måske en betydning hos nogle vognmænd, men der hvor jeg er
ansat har vi Scania, Volvo, MAN, Iveco og DAF.

DAF er simpelthen blevet det foretrukne mærke p.gr.a.
driftssikkerheden.

Ligeledes bliver alle mærkerne købt med de størst tilgængelige
førerhuse, og med det meste i udstyr. Det indikerer ikke den store
spareiver lige netop dér.

>--

>Nu ligger mine erfaringer kun på indenlandskørsel.

>--

Et uhyre bredt grundlag til bedømmelse af en lastbils kvaliteter. Især
på et så vigtigt område, som hvor praktisk den er at bo og opholde sig
i, i en længere periode.

> [...]

>herfra, med stor alvor, vidner mere om farvede briller hos dig. Og det
>undrer egentlig at du har behov for at forsvare dig.

Nu er du ikke alene om at kunne se splinten i andres øjne, og have
svært ved at se bjælken i sit eget øje.

En hurtig rundspørge herinde, tror jeg vil vise, at du er nærmere
fanatisme end entusiasme, når vi taler om produkter fra SAAB/Scania.

Jeg har ikke noget behov for at forsvare nogetsomhelst. Jeg har
tillagt mig den vane at følge op på i hvert fald de tråde jeg selv
starter, og svare på de kommetarer der måtte komme. Også dem fra dig.

Ligeledes har jeg ikke noget at forsvare i forbindelse med DAF. Jeg
kan i lighed med adskillige andre chauffører bare konstatere at de har
det førerhus der er rarest at bo i over længere perioder. Det
indrømmer selv mange der kører Scania.

>--

>Ang. (drifts)kvalitet, så siger mine erfaringer mig bl.a. at f.eks. de
>italienske sildekasser......er netop dét.

>--

De Iveco'er vi har er de eneste biler vognmanden har købt, som bliver
solgt igen, lang tid før de normalt skulle skiftes ud. Det er et
spørgsmål om uger før vi er Iveco-frit område.

>--

>DAF har jeg ingen erfaringer med,
>men den var oplagt at fyre af....

>--

Jeg så godt din smiley, men du skulle lige have et drag over nakken.
*LOL*

>--
>Go' tur i din nye Hollænder.

Du mener "tulipantraktoren"?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-05 13:50

> Ligeledes bliver alle mærkerne købt med de størst tilgængelige
> førerhuse, og med det meste i udstyr. Det indikerer ikke den store
> spareiver lige netop dér.

Det er forståeligt, da tilfredse chauffører yder mest.
Og hvis man yderligere kan få en trækker med ALT i udstyr f.eks. 50.000,-
billigere end f.eks. hvad en Velo koster i basistrim, så skeles der helt
sikkert til prisen. Jeg ved f.eks. også at netop Velo tager volsomt ved, for
deres ekstraudstyr.
Mén, det siger intet om, hvor længe en gearkasse holder, eller knapper i
kabinen eller, eller....

> Et uhyre bredt grundlag til bedømmelse af en lastbils kvaliteter. Især
> på et så vigtigt område, som hvor praktisk den er at bo og opholde sig
> i, i en længere periode.

Nu skriver jeg ikke noget om "opholdskvalitet", da jeg som nævnt intet
kender til det. Men jeg kender til erfaringer med hårdt brug - både
kørselsmønster og vægtmæssig belastning (deraf også motor, gear og
affjedring).

> En hurtig rundspørge herinde, tror jeg vil vise, at du er nærmere
> fanatisme end entusiasme, når vi taler om produkter fra SAAB/Scania.

Nu er der ikke noget der hedder Saab-Scania længere. Det har i over 10 år
været separate selskaber. Og sjovt nok nævner jeg intet sted noget om
Scania, men taler blot om svenskere. Men det viser blot at du ér farvet i
din indstilling.

M.h.t. debatten omkring entusiasme/fanatisme, så kan vi godt tage den. Jeg
har tidligere diskuteret det med Jan W. og klarlagt min definition af det.

> [...]
> kan i lighed med adskillige andre chauffører bare konstatere at de har
> det førerhus der er rarest at bo i over længere perioder. Det

Det er dog indiskutabelt at f.eks. Scania har tæt på markedets bedste
fører-ergonomi.

> De Iveco'er vi har er de eneste biler vognmanden har købt, som bliver
> solgt igen, lang tid før de normalt skulle skiftes ud. Det er et
> spørgsmål om uger før vi er Iveco-frit område.

Det er fuldt forståeligt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 23:38

Henrik B. wrote:
> Det er dog indiskutabelt at f.eks. Scania har tæt på markedets bedste
> fører-ergonomi.

Hvis du sætter Scania, Volvo, Daf, Man og Renault op imod hinanden,
kommer du ud med at Scania er den hvor der er tænkt mindst på plads til
chaufføreren.

En stor del af den plads der burde være afsat til chaufføreren er gået
til at lave en designmæssig detalje under forruden. (Når rattet er i
køre position kan jeg lige nå forruden med fingerspidserne når jeg
ligger albuen på toppen af ratkransen. Det finder jeg er groft misbrug
af min plads.

Man har så valgt at gøre køjen så smal at den næsten ikke kan bruges til
at sove i.

Den, brede, køje der er på 1. sal har den ulempe at man ligger og støder
mod taget hver gang man vender sig.

Eneste fordel ved en Scania 4-serie i forhold til de øvrige er at man
ikke skal ryde ens pulterrum (overkøjen) hvis han skal have hytten
vippet.

(Det siges at man har forsøgt at bøde lidt på fejlen med pladsen i den
nye (R) version. Men den har jeg endnu ikke været inde i så det ved jeg
ikke så meget om.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-05 07:52

> Hvis du sætter Scania, Volvo, Daf, Man og Renault op imod hinanden, kommer
> du ud med at Scania er den hvor der er tænkt mindst på plads til
> chaufføreren.

Hvad mener du at du skal bruge al den plads til, omkring førersædet?

> [...]
> position kan jeg lige nå forruden med fingerspidserne når jeg ligger
> albuen på toppen af ratkransen. Det finder jeg er groft misbrug af min

Ikke desto mindre har det én positiv bivirkning: Der bliver ikke så varmt i
en Scania-cab, som i en tlsvarende Volvo-cab, p.g.a. forruden er mere
lodret, og trukket længere tilbage.

> (Det siges at man har forsøgt at bøde lidt på fejlen med pladsen i den nye
> (R) version. Men den har jeg endnu ikke været inde i så det ved jeg ikke
> så meget om.

Der ér mere plads i den nye model. Til gengæld er det gået tilbage for
Volvo, som i den nye FM-serie har mindre plads, end der er i Scania
4-serien.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-05 10:58

Henrik B. wrote:
> Hvad mener du at du skal bruge al den plads til, omkring førersædet?

Til at være bag rattet sgu da!

Og så kan jeg også godt tænke mig at den del af køjen hvor eg skal have
hovedet er mere end 40-50 cm bred.

> Ikke desto mindre har det én positiv bivirkning: Der bliver ikke så varmt i
> en Scania-cab, som i en tlsvarende Volvo-cab, p.g.a. forruden er mere
> lodret, og trukket længere tilbage.

Det har jeg så ikke den mindste erfaring for. Den del styres jo med aircon.

> Der ér mere plads i den nye model. Til gengæld er det gået tilbage for
> Volvo, som i den nye FM-serie har mindre plads, end der er i Scania
> 4-serien.

Nu bruger man ikke så meget FM til eksport.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-05 19:17

> Til at være bag rattet sgu da!

Du har ikke overvejet en slankekur?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-05 19:36

Henrik B. wrote:
> Du har ikke overvejet en slankekur?

Overhelehovedetikke!

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 23:27

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> kan i lighed med adskillige andre chauffører bare konstatere at de har
> det førerhus der er rarest at bo i over længere perioder. Det

Og så er det så stor at visse andre "store" lastbilførehuse kan stå
inden i.

Og Scania har erkendt at de floppede med 4-serien.

Du ved da godt hvad IVECO står for?

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-05 07:49

> Og så er det så stor at visse andre "store" lastbilførehuse kan stå inden
> i.
>
> Og Scania har erkendt at de floppede med 4-serien.

Ikke hvad salg angår...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-05 10:55

Henrik B. wrote:
> Ikke hvad salg angår...

Det er vanens magt.

Der er mange der aldrig har kørt andet end Scania. Og de vil under ingen
omstændigheder skifte til noget andet. Nogen er endda så forstokket at
de nægter at sætte sig ind i andre lastbiler.

Af dem der så alligevel kommer til det er der faktisk en del der godt
bagefter kan "nøjes" med en Daffy, en TGA eller en XL'er.

Men i min verden er Scania 4-serien ringere end Stralis på de fleste
punkter.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-05 19:16

> Men i min verden er Scania 4-serien ringere end Stralis på de fleste
> punkter.

*ROFL*

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 23:22

Henrik B. wrote:
> Fint nok, for dem. Mon prisen har en stor del af æren. Det er jo efterhånden
> ikke mange vognmandsforretninger der har - eller vil gi' - kassen for en
> svensker.

I betragtning af at de to svenskere sælger flere lastbiler i Danmark end
alle de andre tilsammen er det vist ikke helt rigtig.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-05 07:53

> I betragtning af at de to svenskere sælger flere lastbiler i Danmark end
> alle de andre tilsammen er det vist ikke helt rigtig.

Sælger nej - lease'r ja....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-05 10:59

Henrik B. wrote:
> Sælger nej - lease'r ja....

Det er de samme vilkår de andre bruger. Så det betyder vist ikke det
store.

Fra : Tøsen

Dato : 15-09-05 14:48

> [...]
> bedste 24-hour nødservice.
>
> Jeg har svært ved at vænne mig til din fanatisme. Jeg ville ønske

LOL
Min fatter har været vognmand i ~20 år og kørt græs for alfax (Hvis du
skulle kende det) i næsten lige så lang tid
Han har prøvet mange mærker men kun et mærke fra helt ny en DAF95 som den
hed
Den sommer han kørte i den havde den flere timer på værksted som nogen af
hans Volvoer eller Scaniaer har gjort på 2-3 somre ..
Faktisk kørte hans sidste Scania 143 480HK 4 somre med ham som Ejer og nu
køre den på andet år ejet af Alfax
Lastbiler der ellers bliver brugt til det kørsel er Volvo Iveco og en
enkelt mercer

Så hvis de er en lastbil der skal knokle skal man nok ikke vælge DAF ;)

OZ3BTO

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-09-05 15:30

> Den sommer han kørte i den havde den flere timer på værksted som nogen af
> hans Volvoer eller Scaniaer har gjort på 2-3 somre ..

Det var en skam - men heldigvis kan røverhistorier om enkelte uheldige
eksemplarer ikke bruges til meget, hvis man vil undersøge et mærkes
generelle driftssikkerhed..

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 23:10

Henrik B. wrote:
> DAF ud, blaf hjem.... )

Hvad vil du da hellere have?

En stjernebil måske`

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-05 07:54

> Hvad vil du da hellere have?
>
> En stjernebil måske`

I helv*** nej! Vi har én af det skrammel på arbejde. Ergonomi er jo en by i
Rusland, i den bil.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-05 11:10

Henrik B. wrote:
> I helv*** nej! Vi har én af det skrammel på arbejde. Ergonomi er jo en by i
> Rusland, i den bil.

Min mening om dem kan du se på siden i min .sig.

Fra : Peter

Dato : 15-09-05 10:07

> Næste år får jeg ny arbejdsplads, kan jeg se. Det ser lækkert ud.
>
> http://www.daftrucks.com/
>
> Se under XF105

Fin vogn. Det er ikke mange omdrejninger i smider rundt med i såden en 12,9
liters motor

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 10:39

On Thu, 15 Sep 2005 11:06:56 +0200, "Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>
wrote:

>Fin vogn. Det er ikke mange omdrejninger i smider rundt med i såden en 12,9
>liters motor

>--

Nej, det kører stille og roligt.

Det kører faktisk så stille og roligt, at der forholdsvis nemt går ged
i køremønsteret, hvis jeg f.eks. kører med køletrailer.

Det skyldes den monotone lyd fra den skide dieselmotor der driver
kompressoren til køleaggregatet. Den kører kun med to hastigheder,
præcis ligesom et air-con anlæg

I f.eks. en Thermo King, er sådan en motor som regel en Mazda eller
Izuzu på ca. 80-90 hk.

Den lyd forstyrrer af og til mine gearskift, fordi jeg ikke kun hører
lyden fra lastbilens motor.

Skide irriterende!

Godt at der er en omdrejningstæller.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tøsen

Dato : 15-09-05 14:51

> [...]
> Izuzu på ca. 80-90 hk.
>
> Den lyd forstyrrer af og til mine gearskift, fordi jeg ikke kun hører

Lyden kan man hurtig gøre noget ved :P

OZ3BTO

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-09-05 10:49

> Se under XF105

Det bliver da for fedt - tillykke..!!

/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 11:01

On Thu, 15 Sep 2005 11:48:34 +0200, "Jan W Nielsen"

>Det bliver da for fedt - tillykke..!!

>--

Vognmanden jeg kører for har udelukkende købt DAF det sidste halve år,
p.gr.a. den høje driftssikkerhed, og det bliver ikke ændret
foreløbigt. Det har jeg fra hans egen mund.

Derfor véd jeg med sikkerhed at der vil komme mellem 20 og 30 af
slagsen i 2006.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-09-05 11:17

Nu har jeg ikke et dyt forstand på lastbiler, men for mig at se til, ser den
sgu imponerende ud! - tillykke med den!

- Sjovt nok så havde jeg troet at første reaktion fra Jan W. ville have
været noget om hvor meget det ikke kunne blive til med den rigtige chip.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 11:33

On Thu, 15 Sep 2005 12:16:58 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>- Sjovt nok så havde jeg troet at første reaktion fra Jan W. ville have
>været noget om hvor meget det ikke kunne blive til med den rigtige chip.

De kan da sagtens chippes, men de lovede brændstofbesparelser svarer
desværre ikke til forventningerne, så derfor er der stort set ingen
større vognmænd der gør det.

Det er fandme strengt taget heller ikke nødvendigt.

Den DAF jeg kører i for øjeblikket har 430 hk., og når jeg kører
air-cargo (80% af kørslen), har jeg stort set aldrig mere end 12-15
tons på traileren.

Det flytter den helt ubesværet.

Den bliver en anelse træt når vi har Baccardi med hjem fra Tyskland.

23-24 tons.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-09-05 11:35

> - Sjovt nok så havde jeg troet at første reaktion fra Jan W. ville have
> været noget om hvor meget det ikke kunne blive til med den rigtige
chip.

*ROFL*

/ Jan W Nielsen>

Fra : Tøsen

Dato : 15-09-05 14:42

> Næste år får jeg ny arbejdsplads, kan jeg se. Det ser lækkert ud.
>
> http://www.daftrucks.com/
>
> Se under XF105
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Troede du var trucker :P

OZ3BTO

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-09-05 18:37

> Næste år får jeg ny arbejdsplads, kan jeg se. Det ser lækkert ud.
>
> http://www.daftrucks.com/
>
> Se under XF105
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Så kommer du til at køre med katalysator fra Topsøe i Frederikssund hvor jeg
arbejder. Sådan.

Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 20:14

On Thu, 15 Sep 2005 19:37:24 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Så kommer du til at køre med katalysator fra Topsøe i Frederikssund hvor jeg
>arbejder. Sådan.

>--

Jamen Niels, det gør jeg da hjertens gerne. Man skal ikke svine mere
end højst nødvendigt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-05 07:20

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så kommer du til at køre med katalysator fra Topsøe i Frederikssund hvor
> jeg arbejder. Sådan.

Skal det funk'e, så skal det være fra Dinex... ))

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-09-05 15:46

> Skal det funk'e, så skal det være fra Dinex... ))

Lad mig gætte på de fleste fungerer og har fordele og ulemper.

Sammenlignet med Dinex kan jeg se at Topsøe katalysatoren er noget smartere
da den kun er et rør. Dinex Dinox model er 3 stk der er forbundne.
Men de bruger samme teknologi med at tilføre ammoniak til at reducere NOx.

Hvem leverer Dinox katte til og er det en dansk produceret katalysator?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 20:05

> Næste år får jeg ny arbejdsplads, kan jeg se. Det ser lækkert ud.

Meget OT men er du ellers tilfreds med din nye arbejdsgiver ?
Går ud fra at det er den samme som vi snakkede lidt om for noget tid siden
her i gruppen.

Hvad kører du egentligt med ? Han har jo mange kunder.
Hvordan med arbejdstider / vagtplaner ?

Mvh. Allan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-09-05 20:34

On Thu, 15 Sep 2005 21:05:05 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

>Meget OT men er du ellers tilfreds med din nye arbejdsgiver ?
>Går ud fra at det er den samme som vi snakkede lidt om for noget tid siden
>her i gruppen.

>--

Jow jow, det er den samme, og ham er jeg rigtig godt tilfreds med.
Rigtigt fine biler, taget i betragtning at stort set ingen har fast
bil. Løn til tiden og i nøjagtig den mængde man har skrevet på
kørselsrapporten.

>--

>Hvad kører du egentligt med ? Han har jo mange kunder.
>Hvordan med arbejdstider / vagtplaner ?

>--

80% af tiden kører jeg air-cargo som ekstrabil.

De orange biler (SAS farver), er de faste liniebiler mellem
lufthavnene i Nordeuropa, og så træder vi andre til når det løber
over. Det er dejligt afvekslende mht. destinationerne.

Ellers er der tale om alm. vognmandskørsel. Forleden havde jeg
air-cargo med fra Göteborg til Billund, og efter endt hvil blev jeg
sendt til Vamdrup efter glasuld til St. Heddinge, så du kan se at det
er en all-round forretning.

Arbejdstiderne bestemmer du stort set selv. Der er nogen der kører en
uge og holder en uge fri. Andre kører i to uger og holder en uge fri.
Det er helt op til dig selv. Du kan godt påregne, at i den periode du
har valgt at køre, bliver du brugt i den udstrækning køre- og
hviletiderne tillader det.

For hvert kørepas kører du normalt i den samme bil, så jo mere du
kører des mindre skifter du bil.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 21:10

> Jow jow, det er den samme, og ham er jeg rigtig godt tilfreds med.

Ok tak for info - det lyder meget godt altsammen.

Allan

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 23:09

Folmer Rasmussen wrote:
> Næste år får jeg ny arbejdsplads, kan jeg se. Det ser lækkert ud.
> http://www.daftrucks.com/
> Se under XF105

Hvor potter har de gjort af gearvælgeren?

Fra : NS

Dato : 18-09-05 09:53

Finn Guldmann wrote:

> Hvor potter har de gjort af gearvælgeren?

I den lille vippekontakt i stilken til højre bag rattet ser det ud til.
Den er grå med et tandhjul og + og - og en knap til manuel eller automatisk.

NS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 10:51

NS wrote:

> I den lille vippekontakt i stilken til højre bag rattet ser det ud til.
> Den er grå med et tandhjul og + og - og en knap til manuel eller
> automatisk.

Det er til fartpiloten. Og til den manuelle fartbegrænser. (En smart
detalje ved flere lastbiler, hvor man kan sætte en hastighed som man så
ikke kan komme over uanset hvor meget man trykker klampen i bund. F.eks.
omkring 50 i byzone. Så skal man ikke tænke på klip.)

Nej, jeg har lidt mistanke om at det er blevet "rigtig" radiobil. Du
ved, "Træd på speederen og drej på rattet".

Fra : KASO

Dato : 21-09-05 11:53

> [...]
> ikke kan komme over uanset hvor meget man trykker klampen i bund. F.eks.
> omkring 50 i byzone. Så skal man ikke tænke på klip.)

Findes heldigvis også i personbiler - f.eks. min

Man kan dog få lov til at overskride, hvis man trykker speederen i bund -
ellers ikke!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-09-05 14:16

KASO wrote:
> Findes heldigvis også i personbiler - f.eks. min

Men vist langtfra alle. I min skal jeg bruge tomgangsreguleringen,hvis
den kan trækkes så langt ud.

> Man kan dog få lov til at overskride, hvis man trykker speederen i bund -
> ellers ikke!

Det kan man ikke i lastbilen. Men man er jo selv herre over om den skal
være sat til eller ej.

Fra : KASO

Dato : 22-09-05 08:55

"Finn Guldmann" skrev d. 21-09-05 14:16 dette indlæg :

F.eks.

> Men vist langtfra alle. I min skal jeg bruge tomgangsreguleringen,hvis

> den kan trækkes så langt ud.

Det er rigtigt - men jeg tror, at det vil blive mere udbredt, for
funktionen er ganske praktisk - f.eks. på motorring 3, hvor man maks må
køre 80, men hvor hastigheden svinger meget ml. 30 og 80 - så er det
rart at man (når de nu jævnligt står klar med fotovogne) kan sikre, at
man ikke får bøder eller klip bare fordi man følger trafikken.

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-09-05 23:33

KASO wrote:
> [...]
> rart at man (når de nu jævnligt står klar med fotovogne) kan sikre, at
> man ikke får bøder eller klip bare fordi man følger trafikken.

Bare rolig. Jeg er ganske vandt til at bruge fartpilot. Den har været
gængs i lastbilerne i ret mange år nu.

Fra : Leonard

Dato : 18-09-05 19:23

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvor potter har de gjort af gearvælgeren?

På side 6 i brochuren er der en fin gearvælger på et billede ved siden
af gearkassen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 21:22

Leonard wrote:
> På side 6 i brochuren er der en fin gearvælger på et billede ved siden
> af gearkassen.

Hvor potter finder du den brochure?

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-09-05 06:37

On Sun, 18 Sep 2005 22:22:29 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvor potter finder du den brochure?

Se under "DAF Fun"
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-09-05 10:49

Verner Johnsen wrote:
> Se under "DAF Fun"

Det er jo til manuel gear.

På de billeder der er af den anden er der jo end ikke en knap til at
vælge om man vil køre frem eller tilbage.