Skærme
Fijala 3554
Skrifttype på fladskærm
Fra : rsl

Dato : 15-09-05 08:13

Hejsa

Hvilken skrifttype er den bedste at bruge på en fladskærm. Jeg tænker på
hvis man nu laver udseende om på skrivebord, har forsøgt at gøre det men det
er som om det ser "hakket" ud bogstaver ser meget lyse ud, ja det hele ser
forkert ud i forhold til alm. skærm.
Det er en Philips 190X5 skærm med lightframe.

Hilsen
René

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 15-09-05 09:31

"rsl" <TX1rsl@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser forkert ud i forhold til alm. skærm.
> Det er en Philips 190X5 skærm med lightframe.

Og du kører den opløsning som er anbefalet til 190X5 ??

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : rsl

Dato : 15-09-05 10:06

Ja det gør jeg 1280 x 1024

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-09-05 11:47

> Ja det gør jeg 1280 x 1024

Bruger du Windows XP ?

Og har du prøvet at aktivere cleartype ?
hvis ja, har du så prøvet at justere cleartype ?
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/Step1.aspx

--
Peter J

Fra : rsl