Skærme
Fijala 3554
Lg vs Samsung (tft)
Fra : Lars

Dato : 14-09-05 20:43

Hej

Jeg er på jagt efter en 17" fladskærm og efter at have surfet rundt
bliver LG og Samsung generelt anbefalet. Men jeg er stadig i syv sind om
hvilken en. Behovet er alm. kontor arbejde og udover napolion komemr
spil ikke på tale. Antal pixelfejl er vel også et fedt, når man 14 dages
returret ved online handel.!? Men alligevel hvilken en..?

LG L1715SS (Grå / Sølv)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112170

Samsung SyncMaster 710 N (Sølv)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104326

--
/Lars

Fra : Ulrik Løye

Dato : 15-09-05 13:27

"Lars" <new@utysket.dk> wrote in message
> [...]
> spil ikke på tale. Antal pixelfejl er vel også et fedt, når man 14 dages
> returret ved online handel.!? Men alligevel hvilken en..?

Det er jo umuligt for andre at give dig et konkret råd om den slags. Prøv at
find en butik som har skærmene stående og se dem 'live'. Ellers har du ikke
rigtig nogen mulighed for at sammenligne dem.

/u

Fra : JK

Dato : 15-09-05 14:05

http://www.prad.de/guide/screen854.html

>Samsung SyncMaster 710 N (Sølv)
>http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104326

http://www.prad.de/guide/screen1273.html

Samsung vinder på bredeste synsvinkler og kontrast.

Jeg ville købe en 19" skærm for 2300 istedetfor.

1) acer 1914ms, tn+ panel, 12 msec, højttaler, vga

2) aoc lm927, mva panel, 25 msec, højtalere, vga+dvi

Begge har 1280x1024 pixels ligesom en 17". Det hele er bare større.
2) er størst favorit hos mig, - det er Fujitsus berømte panel, og MVA
panel har lækrere farver end TN.

mvh

John

Fra : Lars

Dato : 15-09-05 19:52

JK wrote:

> http://www.prad.de/guide/screen854.html

> http://www.prad.de/guide/screen1273.html
>
> Samsung vinder på bredeste synsvinkler og kontrast.
Nu er mit tysk meget rustent, men jeg havde selv samsung som primær ide.
Jeg får aldrig gjort rendt rundt og se alle de skærme, så hellere bruge
en halvtresser på returporto..

> Jeg ville købe en 19" skærm for 2300 istedetfor.

Den er for stor til hvor den skal stå, men prismæssigt, ja...

Takker for inputtet

--
/Lars

Fra : Jan Richardy

Dato : 23-09-05 22:39

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 14 Sep 2005 21:42:57 +0200, Lars <new@utysket.dk> wrote:
> Jeg ville købe en 19" skærm for 2300 istedetfor.
> Begge har 1280x1024 pixels ligesom en 17". Det hele er bare større.

Og synes du virkelig at det er en fordel at billedet bliver mere
kantet/pixeleret/hakket? Et TV-billede bliver da ikke bedre af, at man
sætter sig tættere på.

I mine øjne er det da en kæmpe ulempe at købe en 19", når man kan få en
17"
med samme antal pixels, hvilket giver et skarpere billede!

Til gamere, hvor det hele køres op og antialiases af grafikkortet eller
til
folk med svagt syn, ja, det kan en 19" vel forsvares, men ellers? Jeg
forstår det simpelthen ikke. Til kontor/grafisk/web-arbejde, hvor en stor
del af grafikken ikke er antialiased, bliver det bare mere hakket at se
på.

Oplys mig - jeg forstår det simpelthen ikke....

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"No milk! Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer"