Simon Pegg - hvad anbefaler i?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-05 19:18

jeg er blevet helt tosset med ham i Shaun of the DEAD og måske endnu mere i
Spaced - hele gruppen af folk i det hus er fantastisk.

Hvad skal jeg kigge efter nu? - Spaced er lige i øjet hos undertegnede
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-09-05 21:25

sniper_Nolight wrote:
> jeg er blevet helt tosset med ham i Shaun of the DEAD og måske endnu mere i
> Spaced - hele gruppen af folk i det hus er fantastisk.
>
> Hvad skal jeg kigge efter nu? - Spaced er lige i øjet hos undertegnede

Jeg kan ikke hjælpe dig, men hvordan er serien spaced?
Jeg kan godt lide britisk humor, såsom Bottom, Blackadder og The Office
Er det noget ligende eller hvordan og tror du måske den falder i min smag.
Kunne også godt lide Shaun of the dead, som blockbuster havde til 30,-

Med Venlig Hilsen
Rune Jensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-09-05 21:58

> Jeg kan ikke hjælpe dig, men hvordan er serien spaced?

I mine øjne - helt fantastisk.
De 2 første afsnit skulle jeg lige bruge til at lære universet at kende.
Derfra bliver det bare bedre og bedre.

> Jeg kan godt lide britisk humor, såsom Bottom, Blackadder og The Office

The Office kender jeg ikke, men Bottom og (især) Blackadder er jeg selv helt
tosset med - om det er noget lign. vil jeg nu ikke helt påstå, men kan du
lide den slags er der håb.
Spaced har som de andre serier sit helt eget look og alligevel har de
engelske serier sproget tilfælles på en eller anden måde - dialogen er som i
Blackadder velskrevet og overdrevet og de små detaljer gør det hele
supermorsomt.

> Kunne også godt lide Shaun of the dead, som blockbuster havde til 30,-

Hvis du synes Shaun er god, vil du kunne lide Spaced - efter at have set
hele Spaced serien - 14 afsnit - er jeg faktisk mere glad for Spaced, da jeg
nu kender de folk meget bedre.
Eksempelvis er afsnit 3 i første sæson simpelthen en "forløber" for Shaun -
når du ser den vil du forstå hvad jeg mener - genialt afsnit.

Alle folkene i det her hus er alle genialt castet (og alle super morsomme)
og Ed fra Shaun er osse Simons (Tims) ven i Spaced - selvfølgelig i en anden
rolle.

Desuden, hvis du som jeg er stor filmfan og lidt nørdet vil du more dig
uendeligt over de mange referencer til andre film der er i serien (især
StarWars som Simon Pegg i virkeligheden er stor fan af).

Jeg vil helst ikke afsløre for meget da den britiske humor jo ikke sån lige
kan forklares - jeg er bare ked af at jeg har set det - jeg vil gerne se det
igen

Da først jeg kom igang havde jeg det sådan at jeg liige skulle se et afsnit
mere hvergang et var slut.

Nu har jeg skruet dine forventninger godt op, så nu får jeg nok en sviner
når du bliver skuffet - lige nu har jeg det frisk i hukommelsen og er
superbegejstret, det skal jeg da lige tilføje

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-09-05 20:59

sniper_Nolight wrote:
[SNIP en masse god hjælp] :)
Kan den overhovedet fåes med DK tekst, synes ikke jeg kan finde den.
Det kan godt være lidt svært at fange de engelske slang udtryk nu og da
synes jeg.
Hvor købte du den henne?

-Rune Jensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-09-05 21:37

> Kan den overhovedet fåes med DK tekst, synes ikke jeg kan finde den.
> Det kan godt være lidt svært at fange de engelske slang udtryk nu og da
> synes jeg.
> Hvor købte du den henne?

jeg har lånt den af min ven - jeg ejer ikke selv noget med simon pegg endnu.
Hans er fra Axelmusic og den findes vist kun med engelsk tekst - men netop
den engelske tekst gør at man fanger det engelske meget bedre.. det at man
ikke får det "forklaret" på en alternativ dansk måde er godt - fanger man
det ikke spoler man tilbage og læser teksten til det sagte og så er det
engelske altså meget sjovere, så har du ikke problemer med at læse engelsk
vil jeg anbefale det over dansk til enhver tid - netop fordi det kan være
svært at oversætte så indædt engelsk om jeg så må sige, ikke at de bruger
svære ord, mere måden de siger tingene på...vent til du hører hende der ejer
huset de bor i - du dør af grin, magen til accent! Jeg håber virkelig
ikke jeg skruer dine forventninger for højt op, men ejg er meget
begejstret... som sagt skal man lige "se det an" og efter et par afsnit er
man hooked. Mange detaljer!... så nu ævler ejg deruda' igen.

Fra : Peter G

Dato : 15-09-05 08:16

Rune Jensen <rune@FJERNmcdaddy.dk> writes:

> Jeg kan ikke hjælpe dig, men hvordan er serien spaced?
> Jeg kan godt lide britisk humor, såsom Bottom, Blackadder og The Office

Anbefalinger:

Green Wing (yderst morsom)
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Wing
og Little Britain (ok)
http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Britain

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 08:49

Hvis det ike nødvendigvis skal være *med* Simon Pegg, kan jeg klart anbefale
serien "The League of Gentlemen" Kulsort horror-humor, masser af
genX-referencer og intertekstualitet.
Og så er Simon Pegg faktisk med i den kommende spilefilm "The League of
Gentlemen's Apocalypse" ( http://www.imdb.com/title/tt0435687/ )
Der er lavet 3 sæsoner a 6 afsnit og en christmas special, altså 19 afsnit
af en meget meget morsom og stilsikker serie. Prøv den!

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 22:21

Jeg har desværre ikke noget nyt at byde på, men hvis du ikke har hørt
kommentarsporet på Shaun, har du rigtig meget til gode.