Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lille digicam
Fra : Henrik Bøggild

Dato : 14-09-05 18:26

Som supplement til mit KM A2 vil jeg have et lille digicam, der er let at
medbringe til fester, korte ture etc.

Jeg søger efter noget der opfylder følgende kriterium:
Lille (ikke nødvendigvis mikro)
5 megapixel
Zoom, 2 eller 3 gange optisk
God billedkvalitet
Helst compact flash memory cards, da jeg har disse
Pris max EUR 300

Jeg overvejer Olympus Stylus Verve Digital S (går også under navnet Olympus
Mju Mini Digital S) selvom weatherproof delen ikke er nødvendig. Bruger
desværre xD cards i stedet for compact flash.

To spørgsmål:
Nogen der har kendskab til ovenstående kamera?
Nogen der har andre forslag?

Henrik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-09-05 22:35

"Henrik Bøggild" <slettes-hboggild@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> desværre xD cards i stedet for compact flash.
>
> To spørgsmål:
> Nogen der har kendskab til ovenstående kamera?

Jeg er ikke så vild med olympus små kameraer. Mit bud ville være et Canon
IXUS 500 det bruger CF kort, men det er meget svært at holde på én
kortstandart i dag. Ellers kan du kigge på IXUS 50 som er en nyere serie end
IXUS xxx serien, den bruger dog sd, men det nu ikke så dyrt med et
ordentligt størrelse kort. Et minus er at IXUS 500 er en del dyere end IXUS
50, faktisk over 1000 kr i danmark, koster 331 EUR
http://www.itboost-shop.de/shop/detail.asp?artikel=445

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=322558 samlet
liste over tyske forhandlere der har det.

Mvh
Simon

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 14-09-05 23:21

On Wed, 14 Sep 2005 23:35:11 +0200, "Simon Nielsen" <newz@siho.dk>
wrote:

> [...]
>ordentligt størrelse kort. Et minus er at IXUS 500 er en del dyere end IXUS
>50, faktisk over 1000 kr i danmark, koster 331 EUR

Ixus 500 kan fås til 2.499 kr. i Computercity - hvor kan man få et
Ixus 50 til under 1.499 kr. i DK?

Lars

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-09-05 22:46

<jubija@yahoo.dk> wrote in message

> Ixus 500 kan fås til 2.499 kr. i Computercity - hvor kan man få et
> Ixus 50 til under 1.499 kr. i DK?

Ok, jeg har bare hentet mine priser fra edbpriser.dk og priessuchmachine.de,
men så er det da bestemt i Computercity det skal købes.

Mvh
Simon

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 16-09-05 10:06

> [...]
> desværre xD cards i stedet for compact flash.
>
> To spørgsmål:
> Nogen der har kendskab til ovenstående kamera?

Jeg har netop anskaffet et Casio Exilim Z55, 2148 kr hos pixmania, netop for
at have et godt kompakt kamera med alle vegne.
Det bruger godt nok SD ram, men skal du have noget småt er der nok ikke
andet at gøre.
Canon IXUS 30, 40 og 50 diskuteres meget på nettet, specielt omkring LCD
skærmen der ikke holder.
Mvh
Torben

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 16-09-05 21:19

> [...]
> andet at gøre.
> Canon IXUS 30, 40 og 50 diskuteres meget på nettet, specielt omkring LCD

Efter at have brugt en aften på at læse reviews er jeg kommet frem til
følgende liste:
Casio Exilim EX S500
Sony DSC-T5
Canon ixus 50 / 55
Pentax optio S5z

En ting de har til fælles er, at de alle kritiseres for billedkvaliteten.
Dette er jo det helt essentielle ved et kamera. Jeg er ligeglad med hvor
smart det ser ud, hvis ikke det kan tage ordentlige billeder. Jeg ved godt,
at ønsket om at det skal fylde minimalt gør, at jeg ikke kan forvente samme
billedkvalitet som fra mit KM A2.

Er der nogen der har kendskab til ovenstående kameraer? Skyldes kritikken af
billedkvaliteten, at anmelderne ofte (ubevidst) sammenligner med DSLR
kvalitet?

Henrik