Armand wrote:
>
> Jup!
> Og hvis det ikke hjælper at flage med gult (som der så absolut må
> formodes at være gjort hér), så hjælper et rødt vel heller ikke :-/
> Det er min indstilling at den kravlende pilot skulle hjælpes (hurtigere)
> ind, nu hvor han alligevel bevægede sig (en liggende pilot er mere
> beregnelig for "trafikken" end en der bevæger sig) og at motorcyklen da
> for pokker kun er til fare for den der ikke tager det gule flag
> alvorligt og derfor kun udsætter sig selv for fare - Og ikke som her de
> to der løber rundt og trækker på den væltede motorcykel.
Det er klart at den pilot som er på banen skal hjælpes og det er min
vurdering at det gøres bedst ved at lade ham være og så afbryde racet da
hensynet til den enkelte person vejer tungere end om de får kørt de sidste
13 omgange færdige.
> Alt efter banens længde vil alle have passeret inden for det første
> halvandet minuts tid hvorefter der ikke burde være videre fare og
> melding om behov for rødt flag og efterfølgende beslutning og
> tilbagemelding derom kan let komme til at tage samme tidsrum - D.v.s. at
> når der endelig bliver flaget med rødt, er den primære fare allerede
> overstået.
> Det er løslederens beslutning derom og han er oftest væsentligt mere
> rutineret i sit job end de klerke der står i svingene.
Ja det er da muligt men i situationen aner ingen jo hvor alvorligt piloten
er kommet til skade.
Løbslederen har ingen chance for at se hvad der sker i mit sving og må
derfor stole på mig og mine observationer. Hvis vi taler om Val de Vienne
f.eks. er banen 4,5 km rundt og hvis der har været 4 flagposter med rødt
flag og du kommer ned til mig/mit sving hvor jeg har bevægeligt gult og
rødt flag samtidig er det jo et klart signal om at "kaste anker og undlade
overhalinger til næste flagspost da der er middelbar fare i næste sektor
af banen"
> Det er i mine øjne meget sandsynligt at de to er løbet på banen uden
> nogen forudgående ordre og derfor også gør en stor fejl - Ligefrem at
> løbe med ryggen til trafikken virkerer i sig selv lidt urutineret, og
> jeg synes at kunne tyde den ene hvides bevægelsesmønster i starten, som
> at han reagerer på at de bliver forsøgt kaldt ind igen, men p.g.a
> trafikken alligevel får besked på at holde sig derude :-/
> Anyhow, noget shit :-|
Jeg vil jo mene at ingen løber på banen før banen er tømt uanset hvad -
for hvis jeg kommer til skade hvem skal så hjælpe piloten ? At der så i
denne situation er flere officiels er bare luksus når man har prøvet at
stå ene mand
Men enig i at det er noget skod - desværre er motorløb jo farligt
sammenlignet med brigde og skak og uanset hvad man gør vil der kunne ske
uheld.
--
Mvh
Jens B. Rasmussen
RF900