Forsker angriber klippeordningens effekt..~
Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-05 15:40

Det er iøvrigt en interessant tekst der er til artiklens billede:
"Automatisk trafikontrol på Kalvebod Brygge i København, hvor fartgrænsen er
50 km/t. 15 fik et klip i kørekortet, fordi de kørte over 65 km/t - mere end
30 procent for hurtigt. - Foto: Jacob Ehrbahn"

Og kigger man på billedet, er det en bred 4-sporet vej, med bred
midterrabat. Flot med 50 km/t.

Fra : Basil

Dato : 14-09-05 17:29

Henrik B. wrote:

> [...]
> 30 procent for hurtigt. - Foto: Jacob Ehrbahn"
>
> Og kigger man på billedet, er det en bred 4-sporet vej, med bred

Citat fra artiklen:
Men det er slet ikke sikkert, at det roste tiltag får antallet af dræbte og
kvæstede ned. Det siger seniorforsker Gitte Carstensen fra Danmarks
Transportforskning

Jeg må give hende ret.
Jeg sidder og snorksover i bilen nu hvor jeg er nødt til at trille så
pisselangsomt (skiltning +5 km/t).
Jeg tror selv at sandsynligheden for at jeg skal lave min første skade efter
15 år med kortet er kraftigt stigende pga. dette.
Tiden vil vise......
Kai

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-09-05 18:54

Wed, 14 Sep 2005 18:29:02 +0200, skrev Basil, på 27 linier, i
<4328504d$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, :

> [...]
>Jeg tror selv at sandsynligheden for at jeg skal lave min første skade efter
>15 år med kortet er kraftigt stigende pga. dette.

Skiltning + 5 km + 7km fejlvisning .

Det er bare ikke let og gøre fordi mange køre skiltning - deres
fejlvisning

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 19:07

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter
> 15 år med kortet er kraftigt stigende pga. dette.

Jeg tror på 100 dræbte mindre pr. år - hvis bilisterne bliver ved med at
køre som de kører nu.

Fart dræber :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 18:36

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg tror på 100 dræbte mindre pr. år - hvis bilisterne bliver ved med at
> køre som de kører nu.

Jeg tror på nul færrere dræbte men 2-500 mill mere i statskassen. Se
*det* er noget der betyder noget.

> Fart dræber :)

Sludder.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : ms

Dato : 15-09-05 06:40

> [...]
> efter
> 15 år med kortet er kraftigt stigende pga. dette.

Det var da den værste forklaring/undskyldning jeg længe har hørt

/Max

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 18:34

Basil wrote:
> [...]
> Jeg tror selv at sandsynligheden for at jeg skal lave min første skade efter
> 15 år med kortet er kraftigt stigende pga. dette.

Men bemærk venligst at hun snakker for at der skal komme øget kontrol
før det kommer nogen virkning.

Fra : k&y

Dato : 18-09-05 09:49

nej men det kan måske være at nogle bilister sætter farten ned,syntes der er
nogen her der skulle tage en tudekiks
mvh
kim

Fra : NHF

Dato : 15-09-05 09:30

Nu er jeg tit et smut i København, og bor i Århus. Noget af det som hidser
mig op er, mange folk er begyndt at blive unødvendigt nervøse for et klip
hvilket medfører, at på 130 km. stræk kører mange stadig kun 110 km.
Samtidig ved vi også, at politiet holder kontrol mange steder hvilket
betyder, jeg er i alt fald meget opmærksom skilte samt om der er kontrol fra
broer og nødspor, det sekundære er så selve trafikken! Det synes jeg ikke er
en god udvikling.
Så hurra for vores justitsminister, hun burde følge Danske Banks råd, gør
det du er bedst til, for hendes vedkommende er det at føde børn!

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 18:38

NHF wrote:
> [...]
> Så hurra for vores justitsminister, hun burde følge Danske Banks råd, gør
> det du er bedst til, for hendes vedkommende er det at føde børn!

Har du nogle billeder der beviser at hun er god til det?