Tolderklæring?
Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-05 15:09

I div. grænsekiosker har jeg været udsat for at udfylde sådan en
erklæring der kræves for at få f.eks døseøl og sodavand med hjem, der
skal man opgive sit kørekortnummer, så kom jeg til at tænke på, hvad kan
de egentlig bruge det nummer til, kan de ringe til
politiet/motorkontoret og tjekke nummeret, og så spore personen der har
købt, eller kan nummeret ikke bruges til noget?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-05 16:38

Vi diskuterede også hvordan f.eks de internetsider og
forsikringsselskaber der kræver kørekortnummer kan bruge nummeret til
dokumentation af at personen er den han giver sig ud for at være?
Hvordan får de det oplyst?

Fra : Carsten Holck

Dato : 14-09-05 19:04

Henning Lund said the following on 14-09-2005 17:38:
> [...]
> forsikringsselskaber der kræver kørekortnummer kan bruge nummeret til
> dokumentation af at personen er den han giver sig ud for at være?

Butikken kan næppe, med det tyske toldvæsen kan nok i kontrolhenseende
få at vide at der findes en sådan dansker, det skal hindre at der ikke
er tyskere der køber uden pant.
Om det virker... tjae..

/carsten

Fra : Jante

Dato : 14-09-05 19:26

"Carsten Holck" skrev:
> [snip]
> ... det skal hindre at der ikke
> er tyskere der køber uden pant.

Mener du det i fuldt alvor

/J

Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-05 19:32

Carsten Holck skrev:

> Butikken kan næppe, med det tyske toldvæsen kan nok i kontrolhenseende
> få at vide at der findes en sådan dansker, det skal hindre at der ikke
> er tyskere der køber uden pant.
> Om det virker... tjae..

Jeg undrer mig bare over hvem de har ret og kan til at bruge nummeret
til personoplysninger? Jeg vil da ikke tro at en privatperson, eller
arbejdsgiver kan få noget oplyst ud fra nummeret, forsikringsselskaber
ved jeg ikke med?