Fra Moskva til Helsinki.
Fra : noname

Dato : 14-09-05 14:51

Hej Gruppe.
I forbindelse med planlægning af en rejse, er jeg stødt på en mindre
udfordring. Jeg skal finde en billig transport fra Moskva til Helsinki
tilbage igen. Det kan enten være tog, bus eller fly. Selvfølgelig
foretrækker jeg fly, men and billige alternativer er velkomne. Nogen der
ligger inde med gode ideer eller viden om selskaber som jeg ikke lige er
stødt over ved sædvanlig googling på nettet???
Med venlig hilsen
Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-09-05 22:25

"noname" <no@email.invalid> skrev....

> [...]
> Nogen der ligger inde med gode ideer eller viden om selskaber
> som jeg ikke lige er stødt over ved sædvanlig googling på

Jeg tror ikke der er andre end Finnair og Aeroflot der flyver
direkte. Men alternativt kunne du måske opnå fordelagtige priser hos
selskaber der opererer på begge distinationer men med hub et tredie
sted. F.eks. Lithuanian Air.

Fra : noname

Dato : 15-09-05 21:38

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> direkte. Men alternativt kunne du måske opnå fordelagtige priser hos
> selskaber der opererer på begge distinationer men med hub et tredie

Hej Kent.
Tak for inputtet. Jeg undersøger om det kan svare sig med et tredie hub.
Fortsat godaften
Mvh
Jarl

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-09-05 23:22

On Wed, 14 Sep 2005 15:50:42 +0200, "noname" <no@email.invalid> wrote:

> [...]
>ligger inde med gode ideer eller viden om selskaber som jeg ikke lige er
>stødt over ved sædvanlig googling på nettet???
Man kunne vælge tog fra Moskva til St. Petersborg, og derfra med bus
til Helsinki.
Toget burde koste omkring 1000 Rubler og bussen omkring 35 Euro for
enkeltbiletter.
Men togpriserne i Rusland er noget "sjove", Det er pt ikke muligt at
købe/bestille billige biletter i god tid inden afrejse. Man kan kun
bestille/købe biletter til "tog med særlig høj service" (Læs: Høj
pris) Den høje service består i "et magasin at læse i" og "et måldtid
a la flymad".
Der er dog også et højhastighedstog, dette kender jeg dog ikke noget
til hverken hvad angår pris eller service.
Fly til St. Petersborg er også en mulighed, prøv
http://eng.pulkovo.ru/ eller http://www.finnair.com, de sidste flyver
direkte Moskva-Helsinki

Bus: http://www.matkahuolto.info/index.jsp?lang=en

Tog: http://www.expresstorussia.com/russian_train_tickets.html

Måske kan disse http://www.ostwest.com/en-contact.html hjælpe med mere
rejse info.

/Hans

Fra : noname

Dato : 15-09-05 22:25

> [...]
> til hverken hvad angår pris eller service.
> Fly til St. Petersborg er også en mulighed, prøv

Hej Hans.
Tak for de spændende ideer, jeg vil gå videre med at undersøge togpriserne.
Tak for hjælpen.
Mvh
Jarl