Hvilken bil er bedste køb
Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 14-09-05 13:28

Hej, vi er på udkig efter bil nummer 2, da vi mangler timer i døgnet.

Vores budget lyder på 25000 +- lidt, og har fundet frem til følgende
muligheder:

96 Fiat Punto 1,2 S, kørt ca 180.000 km.
93 VW Vento 1,8 GL kørt ca 210.000 km.
97 Suzuki Swift GLX KM er ukendt
89 Audi 80 kørt ca 280.000 km

Fælles for alle bilerne er at de fremstår i rimelig stand, samt de
alle er nysynede.
Det skal hertil siges, at bilen ikke kommer til at kører mere end ca
5000 km om året, så jeg regner ikke med at slide den mekanisk op.

Ventoen: tiltaler mig rigtig meget, da det er stor bil, og fornuftig
at køre i. Kender ikke rigtig til der modstandshed over for rust,
synes at kan huske nogle af de første Golf III havde en kedelig tendes
til at mørne hurtigere en bare pommer.
Der er selvfølgelig heller ikke så billig at køre i som de andre.

Fiat Punto: Billig som bare pokker, og stadig en forholdsvis ny bil.
Mener at have hørt at rusten ikke er slem på sådan en. Men hvad rent
mekanisk, gider ikke stå og rodde med bilen hver weekend.

Swiften: Billig i benzin, og ikke så gammel. Rent mekanisk burde de
vist nok være ganske gode (lidt a Toyota), men hvad med
reservedelspriserne, er de ikke ublu? Hvad med rust?

Audien: Lækker bil, men meget gammel. Rusten er jo ikke Audis værste
fjende, men det er reservedelspriserne vel, og bilen er jo langt fra
ny, så hvad der. Bruger jo nok nogenlunde de samme benzin som en Vento
(det er jo næsten samme motor)

Hvad ville i vælge, noget her fra listen? ....eller noget helt andet.

Alle indlæg er mere end velkommen

På forhånd tak
Jakob Skovgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-09-05 19:16

> 96 Fiat Punto 1,2 S, kørt ca 180.000 km.
> 93 VW Vento 1,8 GL kørt ca 210.000 km.
> 97 Suzuki Swift GLX KM er ukendt
> 89 Audi 80 kørt ca 280.000 km

Hvis Audien er i god stand så køb den - den er mest ruststærk, og det er jo
nok rust, der bliver bilens værste fjende med de få km, som du skal køre.

Få den samtidig supplerende beskyttet.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 14-09-05 19:35

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Hvis Audi'en er i god stand så køb den

MEN helst med servo...

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 14-09-05 19:59

Hvad er der af generelle fejl på en audi 80???

Fra : Aragorn25

Dato : 14-09-05 23:06

tag dog puntoen, istedet for en gammel 80er bil.

Jeg har kun gode eftaringer med putoer.

Tjeck bærearme, bundkar, og rust på bagklappen. Motorne er gode.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-05 15:26

Jakob Skovgaard wrote:
> Hvad er der af generelle fejl på en audi 80???

Udgaven før 1992 lider af lille bagagerum/bagsædeplads.
http://www.hpv-klub.dk/a80.pdf
http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=11

--
vh