Almindelig bedre end "knæk" udstødning (Ne~
Fra : Martin Hammer

Dato : 07-06-01 13:27

Hejsa,

Jeg har lige haft en lidt spændende oplevelse med en Tecnigas Next
udstødning.

Min scooter er til orientering en Aprilia SR50 med Top Perfomance Trophy (70
ccm), med nye ruller og anden fjedder, men kaburatoren er original.

Med Tecnigas Basic triller den ca. 90 km/t på lige vej, glimrende tænkte
jeg, men det kunne da være sjovt at prøve med en Tecnigas Next (pga. den
lave pris).

Efter montering af min nyindkøbte Next sænkede topfarten sig til ca. 70 km/t
og optrækket blev dårligere -jeg må nok indrømme at jeg blev lidt skuffet!
Jeg kørte dog kun ca. 5 km med Next udstødningen inden jeg tog den af igen,
for jeg går ikke ligefrem ud for at den skal køres til vel???

Jeg går ud fra at hastigheden blev sænket fordi en "knæk" udstødning kun
giver mere effekt ved bestemte omdrejning på motoren, og min motor kører
åbenbart med andre omdrejninger end Next er lavet til, hvorved udstødning
mere kvæler end giver effekt.

Andre der har haft lignende oplevelser???

/Martin

(Hvis nogen skulle have lyst til at købe min Next der har kørt 5 km, billigt
(350,- kr.) og bor i Nordsjælland/København så send en mail)

Fra : RpR

Dato : 07-06-01 14:29

> [...]
> mere kvæler end giver effekt.
>
> Andre der har haft lignende oplevelser???

Set efter om der er blindrør eller en prop i enden? Nogle modeller er
begrænsede!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : janew

Dato : 24-06-02 00:19

"RpR" skrev d. 07-06-01 14:29 dette indlæg :

> [...]
is)
> ICQ: 19284098
> "Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"

Jeg opplever samme problemet med mitt tecnigas next. Dvs får med vanlige
vektene en effektøkning ved 50mk/t før dette er den helt død.
Fikk tips om at dette anlegget krevede kreved mere input, dvs bytte av
dyse eller forgasser. (tips fra: www.Scooter-Tuning.dk)
Det sitter en blindrør ut fra siden av dette. Hvis dette er en
prombering!
Hvorfor?
Da er det ingen vits og selge effektanlegg med plombering.

--
Jan Erik

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Nielsen :: Bul~

Dato : 24-06-02 08:58

"janew" <janew.news@kandu.dk> wrote in message
> Det sitter en blindrør ut fra siden av dette. Hvis dette er en
> prombering!
> Hvorfor?
> Da er det ingen vits og selge effektanlegg med plombering.

Det er fordi Next er godkendt til EU45 scootere...

Fra : LaLLe

Dato : 07-06-01 14:30

Martin Hammer <medic@yifan.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wqKT6.9385$R84.1123644@news010.worldonline.dk...
> [...]
igen,
> for jeg går ikke ligefrem ud for at den skal køres til vel???

det har jeg ikke hørt om

> [...]
> åbenbart med andre omdrejninger end Next er lavet til, hvorved udstødning
satte du andre ruller i, for så vidt jeg ved følger der ruller med en next,
og det er dem som skal sættes i.
det kunne være derfor

LaLLe