Købsordre / bank
Fra : Jens

Dato : 14-09-05 11:57

Jeg ønsker at investere i div. investeringsforeninger.

Bl.a. i : Nielsen Global Value :

http://www.nielsenglobalvalue.dk/købsordre.pdf

Har det nogen betydning ( m.h.t. evt. gebyrer m.m. ),
hvilken bank jeg sender ordren til ?

( Har konti i 3 forskellige banker )

Jens.

Fra : Peter H

Dato : 20-09-05 12:01

Fik du købt dine Nielsen invest?

De er kun steget med 90% de 3 år de har eksisteret, vel at mærke med risiko,
der er lavere end vækstaktier.
Jeg har ligeledes nielsen, sparinvest value, Skagen kontiki, Skagen Global
og det går stærkt må jeg sige.
Men det kan være tiderne, at det er NU de rykker for 10% på ca 3 mdr af den
del af pensionen, der er investeret i value er heller ikke værst.
Men så er der også carnegie global, carnegie europa, Mærsk, Sjælsø og andet
godt, så dette år bliver nok rekordår med så småt 900Kilo i overskud
fordelt mellem pensioner og frie depoter.

Held og lykke.

Peter H

Fra : Jens

Dato : 20-09-05 14:02

On Tue, 20 Sep 2005 13:01:29 +0200, "Peter H"
<dsl171956@vip.cybercity.dk> wrote:

>Fik du købt dine Nielsen invest?

Endnu ikke.

Jeg har endnu ikke fået svar på :

> [...]
>der er lavere end vækstaktier.
>Jeg har ligeledes nielsen, sparinvest value, Skagen kontiki, Skagen Global

Jep.

>Held og lykke.

Tak.

Jens.

Fra : Peter H

Dato : 20-09-05 14:11

Det behøver under alle omstændigheder ikke at koste mere end 20 kr alt incl
at købe nielsen global via NORDNET, idet der ikke er gebyrer på depoter og
VP, mens det er dyrere at anvende ddb, jyske, nordea, så JA det har
betydning. Anvend de banker, der ikke har depot og VPgebyrer: NORDNET,
ETRADE, SAXO.

Peter H

Fra : Peter H

Dato : 22-09-05 13:01

Der er iøvrigt Aktionærmesse næste uge, hvor du kan møde ETRADE, NORDNET og
SAXO hvis ikke du allerede har taget beslutninger om indkøb. Derudover er
der de nedenstående stande. Flere oplysninger kan fås på
www.shareholders.dk) Det er torsdag eftermiddag 29 september 13-19 i
BØRSbygningen ved Folketinget)

De har også flere arrangementer
http://www.shareholders.dk/net_publish/meeting_gr.asp

Brdr. Hartmann A/S

Dagbladet Børsen A/S

Dansk Aktionærforening

DSV A/S

Difko A/S

E*TRADE Bank A/S

EjendomsInvest I/S

FLS A/S

Formuepleje

GN Store Nord A/S

Gudme Raaschou Invest/Vision

H+H International A/S

Investtech

MAX Bank A/S

NeuroSearch A/S

Jeudan A/S

Danware A/S

NTR A/S

Københavns Fondsbørs A/S

Nordnet Securities BankAB

Pharmexa A/S

Saxo Bank

Scanplan Ejendomme A/S

Scan-Mortage Invest K/S

Fra : Peter H

Dato : 22-09-05 14:15

Du er velkommen i Nordnet´s stand, hvor vi bl.a. vil præsentere vores nye
WinTrade live og svare på spørgsmål om vores handelssystemer og øvrige
produkter.

Kl. 17.15 - 17.35 vil vi holde en selskabspræsentation, hvor vi samtidigt
vil præsentere et helt nyt produkt: Eksperterne - Aktieanalyse for rigtige
penge.

Du kan læse mere om Dansk Aktiemesse 2005 på www.nordnet.dk .

Fra : Peter H

Dato : 03-10-05 13:51

"Jens" <j@x.x> skrev i en meddelelse

> Endnu ikke.
>
> Jeg har endnu ikke fået svar på :

> Jep.

> Tak.
>
> Jens.

Har du fået købt dem nu? eller var det mere en sondering?

Nu er de steget med 95%. Men du er gået glip af opturen for at spare nogle
bankgebyrer.

Men jeg foreslår stadigvæk Nielsen, Sparinvest value, Carnegie WWW Global,
SKAGEN kontiki, SKAGEN GLOBAL ...
Investeringer, der er globale og valueorienterede, dvs hvor man prøver at
finde afkast hvor markedsmekanismerne endnu ikke fungerer godt, fordi nogle
gange tager det et stykke tid før afkast/risiko stemmer mere eller mindre,
men der kan til tider være mange skævheder og disse ad hoc skævheder er guf
for valueinvestors.

Peter H

Fra : Jens

Dato : 04-10-05 10:34

On Mon, 3 Oct 2005 14:51:02 +0200, "Peter H"

>Har du fået købt dem nu?

Ja.

>Nu er de steget med 95%.
>Men du er gået glip af opturen for at spare nogle bankgebyrer.

Det går forhåbentligt stadig den rette vej ...

>Men jeg foreslår stadigvæk Nielsen, Sparinvest value, Carnegie WWW Global,
>SKAGEN kontiki, SKAGEN GLOBAL ...

Det er noteret

Jens.

Fra : Nicolai L.

Dato : 04-10-05 12:34

> Men jeg foreslår stadigvæk Nielsen, Sparinvest value, Carnegie WWW Global,
> SKAGEN kontiki, SKAGEN GLOBAL ...
> Peter H

SKAGEN foreningerne er udenlandske. Morningstar siger: Investorer af
frie midler bliver beskattet efter lagerprincippet, altså af årets
værdiudsving, uanset om gevinster eller tab realiseres, beskatning
sker som kapitalindkomst.

Hvis man nu køber 100 stk og sælger dem igen næste år, hvad er så
skatteforskellen fremfor alle andre foreninger ?

Fra : Peter H

Dato : 04-10-05 13:07

"Nicolai L." <nlykke2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvis man nu køber 100 stk og sælger dem igen næste år, hvad er så
skatteforskellen fremfor alle andre foreninger ?

Der er knap så attraktivt at blive beskattet hvert år fremfor ved endelig
realisering, med ad hoc skat er i praksis det samme som reel skat, dog med
et minus, idet løbende skat udhuler rentes rente princippet.

Men ifølge SKAGEN er deres forrentning 22% pa for GLOBAL/KONTIKI, så selvom
ad hoc skat udhuler et eller andet sted er der meget at hente på disse
foreninger.

http://asp.skagenfondene.no/dk/graph.asp?ISIN=NO0010140502 SÆT perioden til
5 år (kon Tiki)
http://asp.skagenfondene.no/dk/graph.asp?ISIN=NO0008004009 Sæt peridoen til5
år (Global)

Selvom skatten måtte være hårdere så mener jeg stadig det er det rette valg.

Jeg har selv masser af dem, men dog i min pension.

Hvis morningstar har ret, så betaler du skat i 2 år det halve fremfor næste
år for realisering, men det er blot det der står. Men hvis du er seriøs kan
du da ringe til SKAGENfondene, de har alt andet lige et bedre svar

Her kan du finde os!

SKAGEN Fondene
Stavanger Fondsforvaltning AS

Telefon kundeservice : +47 04001
Telefax : + 47 5186 3700

Hvis du ringer fra udlandet og har problemer med at komme gennem
på +47 04001, så ring i stedet +47 51 93 98 58, og bed om Kundeservice.

E-mail

kundeservice@skagenfondene.no

Fra : Peter H

Dato : 04-10-05 13:33

Nu vi er i gang så er Nielsen klar med en graf. Tryk på knap 5 år for at se
Nielsen Global Value. Et smukt syn.

http://www.cse.dk/kf/kf_invforening_graf?p_stockid=fund.kf.DK0010291269&menu2show=1.2.2.2.

Peter H

Fra : Nicolai L.

Dato : 04-10-05 17:39

Peter H skrev:

> Nu vi er i gang så er Nielsen klar med en graf. Tryk på knap 5 år for at se
> [...]

Takker for svarene. Må jeg lige sætte mig lidt mere ind i. Har
foreløbig sat lidt i Dexia Invest small cap, BankInvest small cap,
Danske Invest Østeuropa og Latinamerika.