Kunstigt skjul ?
Fra : Kaj Hansen

Dato : 14-09-05 10:35

Hej Gruppe.

Vi er nogle stykker der diskuterer hvad man forstår ved kunstigt skjul.
Håber I kan afklare begreberne.

Er det kunstigt skjul hvis man stabler nedfaldne grangrene op,
og gemmer sig bag dem ?

Er det kunstigt skjul hvis man gemmer sig bag en bigballe på en mark ?

I begge tilfælde drejer det sig om rådyrjagt.

Venlig hilsen
Kaj

Fra : Arnold Hansen

Dato : 14-09-05 11:31

Hej Kaj

Du må godt ligge i skjul bag en bigballe, hvis den ligger hvor landmanden
har lagt den. Ikke noget med at flytte eller stable dem.
Det samme gælder nedfaldne grangrene, hvis de ligger hvor de er faldt er det
OK. Du må ikke samle dem sammen, hvis det bliver gjort med henblik på jagt.
Så kan man selvfølgelig prøve grænser af med, hvordan lovens bogstaver skal
fortolkes. Og få landmanden til at stable sine bigballer på marken, eller
samle grangrene med henblik på at lave et bål.
Sådanne sager er der kun en dommer der kan afgøre, og af hensyn til
nabofreden vil jeg fraråde jer, at det kommer så vidt.

Knæk og bræk
Arnold

Fra : Jan Nielsen

Dato : 14-09-05 11:52

On Wed, 14 Sep 2005 11:35:24 +0200, "Kaj Hansen" <kkk@kkkkk> wrote:

> [...]
>Håber I kan afklare begreberne.
>
>Er det kunstigt skjul hvis man stabler nedfaldne grangrene op,

Ja. Skjulet er bygget med jagt for øje.

>Er det kunstigt skjul hvis man gemmer sig bag en bigballe på en mark ?

Nej. Ikke mere end det er kunstigt skjul hvis du gemmer dig i marken før den
er høstet. Stiller du et par halmballer sammen ser sagen dog anderledes ud.

Ovenstående er rent gætteri og spekulation, men det har aldrig afholdt nogen
fra at blande sig i en diskussion...

--
- JN -