Forsker sår tvivl om klip i kørekort
Fra : MKS - 74

Dato : 14-09-05 08:24

-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 14-09-05 08:39

MKS - 74 wrote:

> [...]

Big brother!

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>
Honda RC04 - 1984

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-09-05 08:56

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

"Men på længere sigt er det usikkert, om det nye klippekørekort får
antal dræbte og kvæstede ned."

Altså, tallet er i løbet af tredive år faldet fra 1200 om året til 400
om året, samtidig med at trafikintensiteten er øget.

Ja, det er da bundtragisk, at folk dør i trafikken, men det er også
uundgåeligt, at der vil være _nogle_ dødsfald.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Hekto

Dato : 14-09-05 09:44

In article <m2psrcqdzv.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...
> Ja, det er da bundtragisk, at folk dør i trafikken, men det er også
> uundgåeligt, at der vil være _nogle_ dødsfald.

Nu må man jo forudse at hun udtaler sig til fordel for det hun er ansat
til!!!!
Hun er sikkert bare igang med et kluntet forsøg på lobbyisme.

Til gengæld er det vrøvl at der vil være nogle dødsfald.
Det er noget SAMFUNDET har tilvalgt, ved den trafikpolitik der føres.

Antallet kan justeres op og ned ved forskellige restriktioner, og det
er jo rent faktisk det man forsøger at gøre med
hastighedsbegrænsninger, lille MC-kørekort, klippekort o.s.v.
Selv med oksekærrer ville der omkomme nogen i trafikken! ... men nok
ngle færre end med de nuværende akcepterede trafikformer.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-09-05 10:20

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> Til gengæld er det vrøvl at der vil være nogle dødsfald.
> Det er noget SAMFUNDET har tilvalgt, ved den trafikpolitik der føres.

Selvfølgelig. Hvis man forbød al transport på veje, så ville de eneste
dødsfald være lovbryderne.

Men så længe man VIL have trafik på vejene VIL der ske dødsulykker.

Det er blevet begrænset til en tredjedel over 30 år. Men et eller
andet sted kommer man til at sætte en grænse, hvis man ikke vil
forbyde al trafik på vejene.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-09-05 10:43

Jeg ser nu så mange i trafikken lave lort, så jeg HÅBER klippekortet har en
effekt.
Men det største problem er nok at de 10% bilister der kører som lort altid
bliver reddet af at de 90 % andre trafikanter kører hensynsfuldt og
forudseende og dermed "redder" idioterne fra uheld. Men derved tror
idioterne de kører godt og fortsætter på samme måde.

Så måske burde jeg køre min lastbil op i en af de mange hensynløse bilister
næste gang . Så kan de lære det.

Mvh Jens

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 14-09-05 11:30

Jens Jensen wrote:
> Så måske burde jeg køre min lastbil op i en af de mange hensynløse bilister
> næste gang . Så kan de lære det.

Det er måske lidt voldsomt, men jeg kan sagtens sætte mig ind i at man
bliver fristet til at ramme dem nogle gange, måske bare forsigtigt op af
siden så der kommer nogle ridser. Du kan jo ikke selv få skylden hvis de
har lavet fejlen?

Fra : Armand

Dato : 21-09-05 21:12

Hekto wrote:

> [...]
> Selv med oksekærrer ville der omkomme nogen i trafikken! ... men nok
> nogle færre end med de nuværende akcepterede trafikformer.

Her på gruppen har der været nævnt en undersøgelse der klarlagde at
dødsuheld var mindst ligeså hyppige i victoriatidens London

For min part hæftede jeg mig i pressen ved et tal angivet af det for
nogle år siden nyoprettede dødsårsags-register, som jeg sidenhen ikke
har kunnet surfe mig til: Antallet af fatale faldulykker er højere end
trafikkens dødstal - Men hvad gøres der af tiltag imod faldulykker???

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 22-09-05 10:33

In article <38jYe.68531$Fe7.231004@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...
> [...]
> har kunnet surfe mig til: Antallet af fatale faldulykker er højere end
> trafikkens dødstal - Men hvad gøres der af tiltag imod faldulykker???

'Statistik er som en lygtepæl! God at støtte sig til; men bidrager
sjældent til oplysning!'

Vi bliver manipuleret med statistik ustanselig.
Den omhyggeligt udvalgte, nøje redigerede sandhed presenteres for os på
TV og i aviser.

Prøv at lægge mærke til hvordan man fra tid til anden forsøger at
'tale' noget igang! Efterløn, ældre i arbejde og den slags.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-09-05 10:10

> [...]

> chaufforerne.dk says...
> >
> 'Statistik er som en lygtepæl! God at støtte sig til; men bidrager

Hey, jeg synes nok jeg genkendte den fra min .sig:

He uses statistics as a drunken man uses lamp posts - for support rather
than for illumination. Andrew Lang

Iøvrigt sammen med:

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what
they conceal is vital. Aaron Levenstein

:)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 14-09-05 12:34

MKS - 74 wrote:

En sjov observation, fra artiklen, er at ca 50% af alt transport (i
dk/no) foregår med en ulovlig hastighed. Når så mange anser reglerne for
at være tåbelige, må man (læs: lovgiverne) begynde at se på hvem, eller
hvad, der er noget galt med.

Som andre har sagt, så vil der uværgeligt forekomme dødsfald når folk
styrer tonstunge objekter rundt blandt hinanden.

http://dfmc.dk/444

Fra : Hekto

Dato : 14-09-05 14:09

In article <43280a22$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nej@tak.dk
says...
> Som andre har sagt, så vil der uværgeligt forekomme dødsfald når folk
> styrer tonstunge objekter rundt blandt hinanden.

.... men man bliver næppe anset for politisk ansvarlig, når dødstallet
stryger i vejret p.gr.a. f.eks. højere hastigheder på villavejene!?

Din egen kamikaze-indstilling gør måske også at du ikke kan se det fra
dine medborgeres side? Du kan måske acceptere din egen forvandling til
Haka-bov; men ikke alle har den indstilling m.h.t. til egne afkom,
eller familiemedlemmers bratte bortgang.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 15-09-05 11:49

Hekto wrote:
> [...]
> Haka-bov; men ikke alle har den indstilling m.h.t. til egne afkom,
> eller familiemedlemmers bratte bortgang.

Måske er jeg en kamikazepilot, men jeg sagde nu altså ikke noget om
villaveje - jeg sagde motorveje Nu må du ikke gøre mig til et større
monster end jeg er (middelstort og ruhåret).
Desuden er det ekstremt sjældent at andre end motorcyklisten kommer
slemt til skade ved motorvejsuheld, så måske skulle vi bare hæve grænsen
for motorcyklister?

--
Mikkel Hansen (som ville ønske han lovligt kunne cruise til Lolland med

Fra : Hekto

Dato : 15-09-05 12:20

In article <4329512d$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nej@tak.dk
> [...]
> Desuden er det ekstremt sjældent at andre end motorcyklisten kommer
> slemt til skade ved motorvejsuheld, så måske skulle vi bare hæve grænsen

Jamen 'vi' har jo lige hævet hastigheden på motorvejene. Vel vidende at
det ville koste 'lidt extra'. Der var jo et 'politisk pres' for at få
slået flere ihjel på motorvejne, og sætte hastigheden op!!!???

En overvejende del er sikkert eneulykker; men du har ingen garanti for
hvor du havne, når du fyrer skridt-raketten af!

Nej, det har ikke noget med din fremskudte underkæbe og buskede
øjenbryn at gøre!
I virkeligheden er det jo bare den underlige kensgerning at vi vælger
at slå nogen ihjel, for at andre (næsten) kan agere som de vil. Balncen
ligger så imellem hvor mange døde og hvor sjovt det skal være :o?
Den samme problematik gælder jo for alkohol, tobak, hestekræfter,
hastighed o.s.v.
Hvis man gravede tunneler alle vegne hvor der er fodgængerfelter, ville
det koste lidt mere; men der ville blive slået færre ihjel o.s.v.
o.s.v.

Heldigvis har vi demokrati, og dermed en finger med i spillet, når der
'justeres' på den slags. Så vi får ikke 20 km/t på motorvejene; men
tilgengæld heller ike 200Km/t.

Fra : Ulvir

Dato : 15-09-05 12:39

Hekto wrote:

> Hvis man gravede tunneler alle vegne hvor der er fodgængerfelter,
> ville det koste lidt mere; men der ville blive slået færre ihjel

Ved ringvejen i Thisted er der en fodgenger tunnel over til Havrevej, så
fløden af Danmarks uddannelses system, gymnasie eleverne, kan nå sikkert
over (under) vejen. Problemet er bare at de kære puslinger skal ned og op
ad nogle trappetrin. Alt for anstrængende åbenbart, da de fleste orker ikke
eller gider ikke bruge denne ellers udmærkede foranstaltning.

Mvh- Ulvir.

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-05 14:25

Ulvir wrote:

> [...]
> ad nogle trappetrin. Alt for anstrængende åbenbart, da de fleste orker ikke
> eller gider ikke bruge denne ellers udmærkede foranstaltning.

Naturlov. Ligesom da IBM skulle anlægge fodgængerstier på deres nye
hovedsæde for mange år tilbage; de ventede nogle uger, så kunne de se
hvor de skulle være. (disclaimer: sikkert en myte, men ingen er vel i
tvivl om at det vil virke)

--
vh
Torben

Fra : Peter

Dato : 15-09-05 21:07

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
> det ville koste 'lidt extra'. Der var jo et 'politisk pres' for at få
> slået flere ihjel på motorvejne, og sætte hastigheden op!!!???

Ja, det var der nogle dommedagsprofeter der spåede. Heldigvis er det gået
lige modsat. Antallet af dræbte på motorvejene i Danmark er gået ned efter
at hastighedsgrænsen er blevet sat op.
Nøjagtig det samme er sket i USA i de stater, der har hævet
hastighedsgrænsen på motorvejene. Hvorimod de stater der har bibeholdt den
gamle lavere hastighedsgrænse ikke har oplevet et tilsvarende fald i
antallet af dræbte på motorvejene.

--
Peter
FJR1300A

Fra : Ronni

Dato : 16-09-05 09:30

> [...]
> det ville koste 'lidt extra'. Der var jo et 'politisk pres' for at få
> slået flere ihjel på motorvejne, og sætte hastigheden op!!!???

Margrethe Auken, er det dig??? Du skal poste under dit rigtige navn i så
fald.

Trafikpolitik er nok det område hvor folks politiske overbevisning skinner
mest igennem, på samme måde som gun-control issues er det i USA.
På den ene side har vi fortalerne for trafikkontrol, som hævder at der ville
dø færre mennesker hvis vi gjorde sådan og sådan, på den anden side har vi
modstanderne mod trafikkontrol, som bare gerne vil have lov selv at bestemme
over deres eget liv.

Hvis jeg var statsminister/enehersker, ville min første handling være at
bygge et parallelt motorvejsnet over hele Danmark.
På det eksisterende vejnet måtte man maksimalt køre 40 km/t, på det nye
vejnet måtte folk køre som de nu skønnede forsvarligt.
Jeg har en mistanke om, at vejen med 40 km/t ville være fuldstændigt
tomme...

Mvh
Ronni

Fra : Hekto

Dato : 16-09-05 10:47

In article <432a829d$0$254$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
rhessellund@gmail.com says...
> Margrethe Auken, er det dig??? Du skal poste under dit rigtige navn i så
> fald.

Du står til så mange bank, at du ikke kan huske hvor gammel du er til
fornavn!!!!!

> [...]
> modstanderne mod trafikkontrol, som bare gerne vil have lov selv at bestemme

Ja, det er en måde at profilere sig på!
Hvis man er til bedre sociale forhold, børnefamilier og tryghed, vil
man kræve flere penge til børnehaver og institutioner, samt fremme den
kollektive trafik! Det tiltrækker jo en bestemt slags vælgere med en
overudviklet social indstilling, samt et ønske om at samfundet bærer
den enkelte fra vugge til grav! =

> [...]
> vejnet måtte folk køre som de nu skønnede forsvarligt.
> Jeg har en mistanke om, at vejen med 40 km/t ville være fuldstændigt

Mon ikke det lille problem kunne løses, hvis den førnævnte vælgergruppe
holdt op med at tro på at de kunne forlænge menneskehedens forbliven på
jorden, ved at afskaffe diesel-os, støj, ukrudtsmidler ... OG
motorbaner?

Hvis der var let og billig adgang til motorbaner hvor man kunne nøjes
med at slå sig selv ihjel, og larme så meget man ville, måtte det da få
en indflydelse på behovet for at køre vildt stærkt på offentlig vej!

Det minder lidt om et hammerbrædt, hvor man banker den ene pind ned,
for så at se en anden komme op i samme takt.
Uhæmmet, eenøjet 'hensyntagen' til de behov som ens egen 'social-
gruppe' har opfundet og vedtaget som norm, kan have ganske uheldige
virkninger, selv om de aldrig vil indrømme det!

Det politiske tovtrækkeri gav os jyske motorveje, bilkøer i københavn,
dyr offentlig transport selv om alle vil køre i bil, en bro på det
bredeste sted i Øresund, for få parkeringspladser i København.

Som der engang stod på et plankeværk i Borgergade: 'Lorten op i hunden,
hunden ind i bilen, bilen ud af byen!'
Det er jo stadig holdningen, og de forsøger stadig at holde bilerne ude
af københavn ... alle dem der bor og arbejder der, forsøger bare hele
tiden at få dem derind, med enorme blik-laviner til følge.

Så trafikpolitik for trafikkens skyld!? - glem det!

Fra : Ronni

Dato : 16-09-05 12:12

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
<SNIP>

Smukkere kan det ikke siges.

Men det overrasker mig stadig, hvor komplet hjernedøde en stor del af vores
politikere tilsyneladende er.
Det er fair nok man gerne vil gøre noget ved det man opfatter som et
problem, men når man overser den helt basale kendsgerning, at folk sætter
sig ind i bilen fordi de skal et sted hen, så er man ikke kvalificeret til
at styre en cykel, endsige et helt samfund.

Mvh
Ronni

Fra : Hekto

Dato : 16-09-05 15:18

In article <432aa896$0$261$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
rhessellund@gmail.com says...
> [...]
> sig ind i bilen fordi de skal et sted hen, så er man ikke kvalificeret til
> at styre en cykel, endsige et helt samfund.

Ideelt set, stiger man på offentlig trafik lige uden for sin gadedør,
på et tidspunkt hvor det passer en, og bliver transporteret direkte og
hurtigt til sit bestemmelsessted. ... egentlig burde det offentlige
betale vore biler, og ikke omvendt!

Problemet er jo igen, at man forsøger at lave trafikpolitik der
tilgodeser noget politisk!
Kendsgerningen er jo at alle vil have en bil, alle vil bruge den, fordi
den fordi offentlig trafik er noget med at vente, skifte og til sidst
blive samlet op/stå af langt fra bestemmelsesstedet.

Hvis man indså det, kunne man jo komme langt med den transportform der
åbenbart foretrækkes af den brede befolkning.

Et glimrende eksempel på at løse f.eks. parkeringsproblemer og bilkøer
ved at lade bilister køre 125cc MC. (se bort fra alt det med
køreteknik, sikkerhed o.s.v.)
Det lovforslag havnede i Skatteudvalget, ikke i Trafikudvalget som man
skulle forvente! Årsagen var det store skatteprovenue man ville miste!
OK - skattekroner er altså vigtigere end at finde løsninger på
forurening, bilkøer og parkeringspladser.

- hvad styrer så trafikpolitikken her i landet? Trafikken !?

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 16-09-05 17:20

> [...]
> på et tidspunkt hvor det passer en, og bliver transporteret direkte og
> hurtigt til sit bestemmelsessted. ... egentlig burde det offentlige
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nemlig......

Men ved at køre selv spare jeg ca 45 min. - 1 time på transport hver dag,
hver vej...

Sådan som jeg ser lovgivningen, er det en form for kollektiv afstraffelse...
enkelte kan ikke finde ud af reglerne på banen, altså straffes alle....
Enkelte steder er reglerne urimelige, altså straffes alle....

For lige at forklare min bevægegrund for dette synspunkt.......

Enkelte elementer.. både unge og ældre, køre uden for lov og ret, de er
skyld i mange uheld og farlige situationer....
Politikerne napper det som en mærksag = billige stemmer, og resten af os må
mærke de sanktioner de måtte kaste over os...

Men.. forstå mig ret... jeg har intet imod lovgivning, men jeg hader at
andres idioti, skal gå ud over mig...

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Hekto

Dato : 16-09-05 20:41

In article <432aef82$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jonlarsen@stofanet.dk says...
> Politikerne napper det som en mærksag = billige stemmer, og resten af os må
> mærke de sanktioner de måtte kaste over os...

=populisme!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Peter Sindrup

Dato : 16-09-05 18:24

"Jon & Ann-Rikka" <jonlarsen@stofanet.dk>

> Sådan som jeg ser lovgivningen, er det en form for kollektiv
> afstraffelse...
> enkelte kan ikke finde ud af reglerne på banen, altså straffes alle....

Kunne du forklare mig hvordan du bliver straffet for andres dumheder, hvis
du ellers selv overholder gældende loggivning?

> Enkelte steder er reglerne urimelige, altså straffes alle....

Hvordan alle - jeg gør da ikke?

> For lige at forklare min bevægegrund for dette synspunkt.......
>
> Enkelte elementer.. både unge og ældre, køre uden for lov og ret, de er
> skyld i mange uheld og farlige situationer....

Og netop her kommer klippekortet ind i billedet.
Tidligere kunne de jo blive ved med at opføre sig som idioter uden at miste
kortet, så længe den enkelte forseelse ikke, i sig selv, var "slem nok" til
at miste kortet på.

Det er slut nu - efter 3 klip. (Orienterende køreprøve, i det mindste)

> Politikerne napper det som en mærksag = billige stemmer, og resten af os
> må
> mærke de sanktioner de måtte kaste over os...

Hold dig til gældende lovgivning, og du er på den sikre side.

Peter

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 18-09-05 12:11

> Kunne du forklare mig hvordan du bliver straffet for andres dumheder, hvis
> du ellers selv overholder gældende loggivning?
xxxxxxxx

Meget enkelt.. klippekortet er sanktionen for enkeltes dumheder.....

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : anders majland

Dato : 14-09-05 14:55

> En sjov observation, fra artiklen, er at ca 50% af alt transport (i dk/no)
> foregår med en ulovlig hastighed.

At den ikke er højere i dk må skyldes den høje trafiktæthed der gør at det
ofte ikke er muligt at køre for stærkt... Hvis vi starter med at kigge på
godstransporten ad E45 på langs af jylland. De få procent (eller promiller)
der kører med den tilladte hastighed kan nok være svære at få øje på da
langt de fleste kører 85-89km/t. For persontransporten tror jeg at flere
overholder hastighedsgrænserne. Men nu må personbiler jo også kører noget
stærkere end lastbiler... På strækninger hvor 110km/t er tilladt overhaler
jeg ofte nogen der kører mindre og på strækninger med 130km/t er det mit
indtryk at langt hovedparten ligger under grænsen. Mhs til motorcyklister så
tror jeg tallene er ringere end for bilister men måske ikke helt så slemt
som for lastbilschauførerne ...

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 15-09-05 11:54

anders majland wrote:

> For persontransporten tror jeg at flere
> overholder hastighedsgrænserne.

Synes mit indtryk fra Sjællands motorveje passer ret godt med at 50%+ af
personbilerne kører stærkere end de må. Men kan jo være at jyderne er
mere lovlydige end os andre?

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 15-09-05 16:44

> [...]

> tror jeg tallene er ringere end for bilister men måske ikke helt så slemt

For ikke at nævne Køge bugt, motorring 3 og hillerød motorvejen...

¨Jeg køre måske kun 2 km på Hillerød motorvejen om dagen, men det er nok til
at se de hastigheder der køres med.... og det er ikke så lidt...
På Køge bugt motorvejen, hvor 110 km/t er den tilladte hastighed, overhales
jeg konstant at billister, og varevognschaufføre der køre 130 + og på
strækningen med 130 køre de lige på grænsen før de mister kortet. De køre
for tæt, presser sig indenom og sætter liv og lemmer på spil ( også mine )
for at mase sig frem i trafikken. De skulle måske tage 10 min tidligere
afsted i stedet for at prøve at slå mig og andre ellers lovlydige
billister/mcíster ihjel...

Jeg skal dog lige indrømme at når jeg sidder på ryggen af den lille sorte,
så kan det volde mig problemer med at holde farten nede på det tilladte, men
jeg køre aldrig vildt, hassarderet eller sætter andres liv i fare....

Lige et par ord til sidst.... Lovgivning redder ikke direkte liv... De kan
kun redde liv ved at folk følger lovgivningen, og til syvende og sidst vil
en alvorlig ændring af folks trafikmoral nok være den bedste løsning, det er
trods alt ikke paragrafferne der styre bilen, men personen bag rattet/ bag
styret..

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Det er faktisk en rent under at der ikke er flere uheld mellem Slagelse og
KBH end som der er...

Fra : TGSC

Dato : 16-09-05 17:36

Hekto> Ideelt set, stiger man på offentlig trafik lige uden for sin

www.ruf.dk

Fra : Hekto

Dato : 16-09-05 20:43

In article <1126888566.504999.189620@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
nejtilspam@sol.dk says...
> www.ruf.dk

..... med den måde man kørte metroprojektet på, hvad skulle dette så
enden med????
Menneskeheden ville være uddød inden det blev færdigt og betalt!

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-09-05 22:55

> .... med den måde man kørte metroprojektet på, hvad skulle dette så
> enden med????
> Menneskeheden ville være uddød inden det blev færdigt og betalt!

For nu ikke at tale om menneskets iboende trang til selvbestemmelse og
individualisme. Hvor ville vi motorcyklister være i det system? Læs lige
denne vision
http://www.ruf.dk/w_artikler/artikel5/rufvisio.htm
og spørg så jer selv hvor vi skulle køre henne på to hjul? Hvordan ville vi
blive betragtet på vores "egoistiske" en-personers transportmidler, som vi
gud dødeme også kører rundt på for SJOVT? Ville vi blive betragtet lidt som
Sylvester Stallone i "Demolition Man" - primitive fortidslevn?

Tænk lidt over den kære RUF-tilhængere!

;-D

ScooterBo
(nu med lommefilosofisk fremtids-flip)

Fra : Hekto

Dato : 16-09-05 23:32

In article <432b3f46$0$634$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kok.b.nielsen@privat.dk says...
> Tænk lidt over den kære RUF-tilhængere!

Et transportsystem der igen afspejler en overdreven trang til over-
social adfær, og 'vi skal redde menneskeheden og jorden'.

Du har helt ret i: 'Hvad blev der af det selvstændigt tænkende individ'?
Hvordan blev Amerika opdaget? - på skinner? Kørte Marco Polo på skinner?

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-09-05 23:58

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du har helt ret i: 'Hvad blev der af det selvstændigt tænkende individ'?
> Hvordan blev Amerika opdaget? - på skinner? Kørte Marco Polo på skinner?

Tjah da han først fik annonceret hvor Amerika lå, vil mange nok sige det kom
til at køre på skinner for ham -meen mon ikke skinnerne blev lagt en kende
senere

ScooterBo