Klippekortet
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 07:46

Man får lige 3 klip i kortet, fordi man er så god til at køre :)

Så skal man jo op til prøve og så´en. Så får man 3 klip igen.

Hvad sker der hvis man får de sidste 3 klip inden for 3 år? Mister man
kortet ubetinget eller er det igen betinget?

--
Per, Esbjerg

Fra : blue

Dato : 14-09-05 08:29

> [...]
>
> Hvad sker der hvis man får de sidste 3 klip inden for 3 år? Mister man
> kortet ubetinget eller er det igen betinget?

Man får en ubetinget frakendelse jf. færdselslovens § 126.

Fra : Henning

Dato : 14-09-05 13:42

>Man får en ubetinget frakendelse jf. færdselslovens § 126.

Allerede efter 1. klip, er det ikke korrekt? Du idømmes en "betinget
frakendelse". Frakendelsen er betinget af, at du kører fejlfrit de
næste tre år. Laver du een fejl klapper fælden!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 14-09-05 19:33

On Wed, 14 Sep 2005 14:42:11 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Allerede efter 1. klip, er det ikke korrekt? Du idømmes en "betinget
>frakendelse". Frakendelsen er betinget af, at du kører fejlfrit de
>næste tre år. Laver du een fejl klapper fælden!

Er du sikker..

hvis jeg nu laver en forseelse der koster 2 klip, (Kører for stærkt
med et ufastspændt barn under 15 år) ..

Så går der 2½ år og jeg få så et klip mere, det betyder betinget
frakendelse, jeg tager fornyet prøve. Er det så stadigvæk kun 1 klip i
3 år jeg skal have for at miste kortet ubetinget eller kun f.eks det
halve år der er tilbage til de 2 første klip udløber ?

Mener da bestemt der var snak om at de blev slettet efter 3 år
automatisk.

Henrik

Fra : blue

Dato : 14-09-05 20:39

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3 år jeg skal have for at miste kortet ubetinget eller kun f.eks det
> halve år der er tilbage til de 2 første klip udløber ?

Når du får det 3. klip får du en betinget frakendelse, hvor der er en
prøveperiode på 3 år. Får du i denne periode endnu en betinget frakendelse
eller 3 klip, får du en ubetinget frakendelse. Det er således først ved det
3. klip (eller 6. om man vil), der er en konsekvens.

> Mener da bestemt der var snak om at de blev slettet efter 3 år
> automatisk.

Det gør de også og det er gerningstidspunktet, der er afgørende og ikke en
eventuel dom eller afgørelse ved et bødeforlæg.

Fra : blue

Dato : 14-09-05 19:40

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Allerede efter 1. klip, er det ikke korrekt?

Nej.

> Du idømmes en "betinget frakendelse". Frakendelsen er betinget af, at du
> kører fejlfrit de næste tre år. Laver du een fejl klapper fælden!

Der skal endnu en betinget frakendelse til, altså 3 klip.