Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ekstern flash til Canon G5 søges
Fra : L.K.

Dato : 14-09-05 04:53

Hvor kan jeg finde en billig ekstern flash til mit Canon G5, med
mulighed for at kunne tilte flashlyset.

L.K.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-09-05 12:05

"L.K." <aliveinc@yahoo.com> wrote in message
> Hvor kan jeg finde en billig ekstern flash til mit Canon G5, med mulighed
> for at kunne tilte flashlyset.

Til G5 mener jeg at kameraet laver lysmålingen så det eneste flashen skal er
at den skal have signal til at affyre flashen. Så du kan stort set bruge
hvilken som helst blitz til det. Hvis du vil både kunne tilte og dreje
koster det lidt mere, men en flash der bare kan tiltes kan godt fåes for en
500 kroners penge

Mvh
Simon

Fra : Jan F.

Dato : 14-09-05 18:21

"L.K." <aliveinc@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan jeg finde en billig ekstern flash til mit Canon G5, med mulighed
> for at kunne tilte flashlyset.

Du skal selvfølgelig have en Canon xxxEX flash, så du kan udnytte dit kamera
fuldt ud med E-TTL. Hvis du vil spare lidt penge kan Sigma efter sigende
også klare opgaven.

mvh Jan