Pinligt problem - blandingsbatteri
Fra : Klaus Kragelund

Dato : 13-09-05 22:38

Hej

Jeg har netop færdiggjort rør-føring fra varmt/koldt vandsrør
(½tommer) via et par 10mm plastikrør til kobberrørerne koblet på
blandingsbatteriet. Men der kommer ingen vand fra blandingsbatteriet.

En opvaskemaskine koblet på samme tråd kan fint trække vand og det
skulle være underligt om samme problem findes med både varmt og koldt
vand.

Blandingsbatteriet er et Børma Contrast - det skulle være et fint et.
Men findes der en skrue man skal dreje på for at indstille et fortryk
måske? Når jeg åbner for hanen løfter hele tuden sig ca. 1mm -
ander ikke hvorfor

Er der nogen, der kan hjælpe en håbløs begynder?

mvh

Klaus

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-09-05 06:23

> [...]
>Men findes der en skrue man skal dreje på for at indstille et fortryk
>måske? Når jeg åbner for hanen løfter hele tuden sig ca. 1mm -

Nok fordi der kommer vand ind i armaturet. Prøv at se om der ikke skulle
side en skive/låg som beskyttelse på afgangen (eller evt. tilgangen).

Mvh Maria

Fra : HKN

Dato : 14-09-05 07:28

> Nok fordi der kommer vand ind i armaturet. Prøv at se om der ikke skulle
> side en skive/låg som beskyttelse på afgangen (eller evt. tilgangen).

Det er også min umiddelbare tanke

-Henrik

It has removed 5 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 06:55

Klaus Kragelund wrote:
> [...]
> ander ikke hvorfor
>
> Er der nogen, der kan hjælpe en håbløs begynder?

Ring til en blikkenslager.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 14-09-05 07:35

Hej Klaus

>Er der nogen, der kan hjælpe en håbløs begynder?

Ring efter en VVS mand, det burde du have gjort inden
du startede, og med den viden og evner du tilsyneladene
besider vil det for en sikkerheds skyld være en god ide
at få kikket den installation efter.

Mvh Max

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-09-05 09:08

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> du startede, og med den viden og evner du tilsyneladene
> besider vil det for en sikkerheds skyld være en god ide

præcis mine ord. Og hvis han bor i eget hus, bør han vide at han påtager
sig et ekstra ansvar når arbejdet er udført som selvbyg, og hvis det oven i
købet er autorisationskrævende arbejde, så vil jeg slet aldrig turde sælge
huset af frygt for de krav han kan blive mødt med.

Peter
som selv lige har fået en mega erstatning fra en klamphugger der troede at
han selv kunne lave EL og VVS

Fra : Klaus Kragelund

Dato : 14-09-05 09:28

Hej

Jeg har skam en VVS mand på det - eller rettere en aftale at han vil
checke det jeg laver - og rette eventuelle fejl/uhensigtmæssigheder.
(jeg laver også selv installation til radiatorer - men de er på en
lukket gren pga varmeveksler og alle rør er synlig installation)

Mht blandingsbatteri - så er det så vidt jeg har læst mig til
lovligt at lave det selv - blot man ikke roder med installation før
kuglehanen - og igen min VVS mand checker om det er lavet forsvarligt

(som en sidebemærkning har min bror lige fået lavet rør/radiatorer i
hans hus af en autoriseret VVS mand - og det er det værste håndværk
jeg længe har set (lærlingen har åbenbart fået frie hænder) - så
jeg har ingen skrupler med at lave det selv)

Men ellers - tak for svarene

mvh

Klaus

Fra : Max

Dato : 14-09-05 09:46

Hej Klaus

>Jeg har skam en VVS mand på det - eller rettere en aftale at han vil
>checke det jeg laver - og rette eventuelle fejl/uhensigtmæssigheder.

Hvorfor spørger du så ikke din VVS mand ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 10:17

Klaus Kragelund wrote:
> [...]
> jeg længe har set (lærlingen har åbenbart fået frie hænder) -

> så
> jeg har ingen skrupler med at lave det selv)

Forskellen er at lærlingens klamp er dækket af firmaets forsikring. Dit
uautoriserede er ikke dækket af noget.

Stig Bang-Mortensen

Fra : mcloud

Dato : 14-09-05 11:45

Hej Klaus

Er det et nyt batteri eller et du har arvet(fået )Hvis det er et brugt
batteri kunne perlatoren -det lille luftblandingsfilter-der sidder
forenden
af tuden være stoppet.

Det kan være at du har fået løsnet så meget skidt og kalk i rørene af et
af
tilgangshuller eller filtrene er stoppet .

Og jo,dettte må man godt selv lave ,hvis man ikke ændre på rørdimensionen.

mvh mcloud blikkenslager

Fra : Klaus Kragelund

Dato : 14-09-05 12:16

Fordi jeg har haft rigtigt gode erfaringer med usenet - og han er ikke
altid lige til at få fat i

mvh

Klaus

Fra : Klaus Kragelund

Dato : 14-09-05 12:18

Jeg får jo netop en autoriseret til at godkende det. Hvis han mener,
det er tvivlsom kvalitet, laver han det om så han er tilfreds

mvh

Klaus

Fra : Klaus Kragelund

Dato : 14-09-05 12:22

Hej mcloud

Det er et nyt - men ja, tror at der kan være skidt der stopper. Vil
kigge på det - mange tak

mvh

Klaus

Fra : *** Calle ***

Dato : 14-09-05 14:49

Klaus Kragelund wrote:
> [...]
> ander ikke hvorfor
>
> Er der nogen, der kan hjælpe en håbløs begynder?

glemt at pille en beskyttelses prop ud inden montering!
--
*** Calle ***

Fra : Klaus Kragelund

Dato : 15-09-05 21:50

Problemet løst - skidt fra rørerne havde aflejret sig i filteret

Tak for hjælpen

Klaus

Fra : Max

Dato : 16-09-05 07:47

Hej Klaus

>Problemet løst - skidt fra rørerne havde aflejret sig i filteret

Vil det sige at filteret var så stoppet at der slet ikke
kom vand ud af batteriet ?

Mvh Max

Fra : Klaus Kragelund

Dato : 17-09-05 14:51

Jep - et lille stykke pakkegarn + rust fra rørerne havde sat sig godt
og grundigt fast i vandspare filteret i tuden

mvh

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 19:13

"Klaus Kragelund" <klauskvik@hotmail.com> wrote in

> Jep - et lille stykke pakkegarn + rust fra rørerne havde sat sig godt
> og grundigt fast i vandspare filteret i tuden
>
> mvh
>
> Klaus

ikke uanmeldeligt i forbindelse med indgreb i eksisterende rørføring !

mvh
Rasmus - smed