Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laver jeg et stempel ?
Fra : :-\) Carsten

Dato : 13-09-05 21:56

Hej!

Jeg vil gerne lave et "stempel" hvor der står "Godkendt"
(forestiller mig et ovalt stempel)

Hvilken skrifttype?
Og hvordan får jeg det hele til at ligne et stempel?

Bør jeg lave det i
Illustrator
eller
Photoshop?

Fra : per christoffersen

Dato : 14-09-05 08:12

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:43273ce7$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Hvilken skrifttype?
> Og hvordan får jeg det hele til at ligne et stempel?
>
> Bør jeg lave det i
> Illustrator
> eller
> Photoshop?

Det kommer an på hvad det skal ende med at bruges til, og hvordan du vil
have det til at se ud
Hvis det skal være lidt flosset i kanten, så er det muligvis en fordel at
starte i Ill. og flytte det over i PS senere.

Men du kan jo starte med at købe et rigtig 'godkendt'-stempel og se hvordan
det ser ud for at få lidt inspiration.

/Per

Fra : :-\) Carsten

Dato : 14-09-05 08:47

Det skal se sådan ud:
I midten står der godkednt med lidt flosset stempelskrift

Så skal der være "ringe rundt"
Må gerne være lidt flosset

Se f.eks.
www.callisto.dk/stempel.htm

dog med lidt mere flosset skirft

Fra : hcma

Dato : 14-09-05 09:11

> [...]
> (forestiller mig et ovalt stempel)
>
> Hvilken skrifttype?
> Og hvordan får jeg det hele til at ligne et stempel?

http://www.good-tutorials.com/search.php?q=stamp&submit.x=6&submit.y=7
vh
hc

Fra : Marianne

Dato : 17-09-05 16:48

> http://www.good-tutorials.com/search.php?q=stamp&submit.x=6&submit.y=7

Herligt site! Tak for det!

mvh
marianne

Fra : pwee

Dato : 14-09-05 12:45

> [...]
> (forestiller mig et ovalt stempel)
>
> Hvilken skrifttype?
> Og hvordan får jeg det hele til at ligne et stempel?

Prøv Google søg --billeder/stempel, så er der en hel del tusinde
til inspiration.

v/h pv

Fra : :-\) Carsten

Dato : 15-09-05 07:24

jeg manlger ikke inspiration men et godt råd om hvordan man laver det
Fremgangsmåde og Skrifttype mv. ?

Fra : Michael Schrøder

Dato : 15-09-05 11:18

" Carsten" <cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> wrote in message
> jeg manlger ikke inspiration men et godt råd om hvordan man laver det
> Fremgangsmåde og Skrifttype mv. ?

Har du set indlægget fra "hcma" til en tutorial ?

Den er hurtigt læst og jeg har da gemt linket:
http://www.good-tutorials.com/search.php?q=stamp&submit.x=6&submit.y=7

mvh Michael

Fra : emj

Dato : 15-09-05 13:01

Michael Schrøder skrev:

>Har du set indlægget fra "hcma" til en tutorial ?
>
>Den er hurtigt læst og jeg har da gemt linket:
>http://www.good-tutorials.com/search.php?q=stamp&submit.x=6&submit.y=7

Det skal sku nok hjælpe at gemme linket )

Hilsen emj

Fra : enrico

Dato : 16-09-05 08:33

On Tue, 13 Sep 2005 22:56:02 +0200, ":-\) Carsten"
<cjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@mailme.dk> wrote:

>Hej!
>
>Jeg vil gerne lave et "stempel" hvor der står "Godkendt"
>(forestiller mig et ovalt stempel)

Flg. har jeg fra Vagn-Ebbe Kier, Pressefotograf:

Og endnu mere kongeligt:

Opret et nyt stykke hvidt papir 7 cm Bred x 1 cm høj, 300 Ppi, RGB.

Skriv dit Navn etc. evt. med © med sort forgrundsfarve.

Edit - Define brush preset.

Når du herefter vælger airbrush ligger dit "Navnestempel" som det
sidste nederst i dine brushes. (Skalering øverst når du har valgt.)

- Og du kan herefter altid hurtigt og let blot stemple på dit billede.

- that´s it!

-enrico

(Og stenplet kan - som en brush - sættes op og ned i størrelse. Smart
ikke?)