Hvordan passer orange til jeres bil?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 19:37

Orange sikkerhedsseler?

Hoyer, som er et meget kendt transportfirma, med speciale i farligt
gods, vil nu indføre orange sikkerhedsseler i alle deres lastbiler.

Begrundelse:

Så er det nemmere udefra at se, om de bliver anvendt.

Jeg véd godt at det er et initiativ som firmaet selv har taget, men
den slags har det med at brede sig.

Bare se på udbredelsen af sikkerhedsveste. For ganske få år siden så
man stort set aldrig en sikkerhedsvest nogen steder. Nu er de sammen
med sikkerhedssko allevegne.

Mit ærinde er ikke at argumentere imod brugen af hverken det ene eller
det andet sikkerhedsudstyr, men jeg kunne s'gu ikke lade være med at
grine, ved tanken om en rigtig lækker læderstue - og så orange
sikkerhedsseler.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 19:40

> [...]
> det andet sikkerhedsudstyr, men jeg kunne s'gu ikke lade være med at
> grine, ved tanken om en rigtig lækker læderstue - og så orange

Det vil da stå godt til det blå lys i sprinklerdyserne som halvdelen af
LKW-folket kører rundt med

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 19:52

On Tue, 13 Sep 2005 20:39:58 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det vil da stå godt til det blå lys i sprinklerdyserne som halvdelen af
>LKW-folket kører rundt med

>--

Det har jeg tilgode at opleve.

Jeg ser en del der af uransagelige årsager har én eller flere små blå
diodelamper monteret inden for frontruden.

Desuden skulle der vist nok også være tale om en wannabe nede fra
Sønderjylland, der på et tidspunkt forsøgte sig med disse lysende
dyser, men så vidt vides fandt han ud af at det krævede nosser -
truckernosser. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 19:58

> [...]
> Sønderjylland, der på et tidspunkt forsøgte sig med disse lysende
> dyser, men så vidt vides fandt han ud af at det krævede nosser -

han lyder da som lidt af en brian-klaphat ))

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 20:15

On Tue, 13 Sep 2005 20:57:33 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>han lyder da som lidt af en brian-klaphat ))

>--

Det er jo en nærliggende konklusion, som det er let at drage.

Når man så yderligere har set billedbeviser på, at selvsamme
mandsperson svømmer formålsløst rundt i en sønderjysk havn, så
bortvejrer det næsten enhver tvivl. ))

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 20:25

> [...]
>
> Når man så yderligere har set billedbeviser på, at selvsamme
> mandsperson svømmer formålsløst rundt i en sønderjysk havn, så

LOL !!

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 19:31

Tom wrote:
> han lyder da som lidt af en brian-klaphat ))

Typisk er det naturligt at sætte lighedstegn mellem en "trucker wannabe"
og en "Brian-klaphat".

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 19:29

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> Sønderjylland, der på et tidspunkt forsøgte sig med disse lysende
> dyser, men så vidt vides fandt han ud af at det krævede nosser -

Jeg har da godtnok også til gode at se lys i sprinklerdyserne. Men rundt
i forruden er der mange der har lyskæder. Endnu fåes de vist kun i rød,
blå og hvid.

Kunne de også fåes i grøn kunne jeg da godt finde på at lege lidt med
dem som erstatning for det røde lys. (Rød, grøn, blå (RGB))

Fra : Stine

Dato : 13-09-05 22:14

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hmmm... jeg havde ellers overvejet om man kunne få nogen gennemsigtige, bare
for hyggesnakken med de rare politifolk :)

/Stine

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 19:38

Stine wrote:
> Hmmm... jeg havde ellers overvejet om man kunne få nogen gennemsigtige, bare
> for hyggesnakken med de rare politifolk :)

Du køber bare noget tøj i samme farve som selen.

Fra : Stine

Dato : 19-09-05 20:29

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Du køber bare noget tøj i samme farve som selen.

Ja, men så skal man jo 'altid' have sort på - så kan man aldrig lege
nissepige, så det gider jeg altså ikke...:)

/Stine

Fra : Basil

Dato : 13-09-05 20:10

Folmer Rasmussen wrote:
> Orange sikkerhedsseler?

Jeg er egenligt ligeglad, jeg har ikke læder, kører bare i bilen
Desuden har jeg en seleerklæring fra doktoren, så jeg det går nok, om de så
skulle være selvlysende
Kai

Fra : Lars [6710]

Dato : 13-09-05 21:17

Basil wrote:
> Desuden har jeg en seleerklæring fra doktoren

Seleerklæring ???
Hvad er det for en størrelse ?

/Lars

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-05 21:26

On Tue, 13 Sep 2005 22:17:14 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>Seleerklæring ???
>Hvad er det for en størrelse ?

>--

Det er der skam mange der har - af forskellige årsager.

Der er også adskillige der er fritaget for at køre med styrthjelm. De
har som regel rigeligt med tatoveringer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Basil

Dato : 14-09-05 17:39

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Der er også adskillige der er fritaget for at køre med styrthjelm. De
> har som regel rigeligt med tatoveringer.

Jeps.
Hvis man får ordineret den rette slags medicin af lægen, kan man også få en
sådanne lille passerseddel hos lægen.
Tegning af skidende ko og lign. har jeg ikke rigtig nogen af
Kai

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 19:37

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er der skam mange der har - af forskellige årsager.
> Der er også adskillige der er fritaget for at køre med styrthjelm. De
> har som regel rigeligt med tatoveringer.

Det giver måske psykiske problemer at køre H-D når den er betalt med
bistandshjælp?

Fra : Johnt

Dato : 12-09-05 21:39

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Seleerklæring ???
> Hvad er det for en størrelse ?

Det er nok noget lignende de læge erklæringer rockerne har, om at de lider
af kronisk klastofobi, og derfor ikke må bruge styrthjem

Hilsen
Johnt

Fra : Henning

Dato : 13-09-05 21:56

<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>Seleerklæring ???
>Hvad er det for en størrelse ?

Hvis maven er tilpas stor til at selen ikke kan nå rundt?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Basil

Dato : 14-09-05 17:37

Henning wrote:

> Hvis maven er tilpas stor til at selen ikke kan nå rundt?
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

ROFL
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 22:40

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Seleerklæring ???
> Hvad er det for en størrelse ?

F.eks kan gravide få denne fritagelseserklæring fra lægen. Det samme gælder
f.eks mennesker der er blevet opereret eller måske har en kolostomi pose.

--
Tom

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 14-09-05 14:57

> [...]
>
> F.eks kan gravide få denne fritagelseserklæring fra lægen. Det samme
> gælder f.eks mennesker der er blevet opereret eller måske har en kolostomi

Ingen sele og airbag...

Tja, man kan sige farvel på mange måder...

Br,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 15:43

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Ingen sele og airbag...
>
> Tja, man kan sige farvel på mange måder...

Lige som ALLE de buspassagerer der sætter sig ind i en HT, DSB eller Combus
uden at bruge sele.

--
Tom

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 14-09-05 18:56

> "Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Lige som ALLE de buspassagerer der sætter sig ind i en HT, DSB eller
> Combus uden at bruge sele.

Jeg tænker mere på det at man ryger frem og rammer ind i airbag'en som
"sprænger" en tilbage igen...

Br,
Morten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 19:35

Lars [6710] wrote:
> Seleerklæring ???
> Hvad er det for en størrelse ?

En lægeerklæring på at du af en eller anden grund ikke skal køre med sele.

Jeg kan bare ikke finde en læge jeg kan få til at skrive en erklæring på
at min r*v er for bred til sædet.

Og at jeg af den grund ville komme til at sidde med selespændet 5 cm
inde i højre balde. Med de uheldige følger det ville få for min
efterfølgende brug af det ben.

Fra : Gert

Dato : 14-09-05 10:05

> Orange sikkerhedsseler?
>
> Hoyer, som er et meget kendt transportfirma, med speciale i farligt
> gods, vil nu indføre orange sikkerhedsseler i alle deres lastbiler.

egentlig en ganske go ide, men for at være helt med tunnelsyn og kun se
overskriften på dit indlæg
http://www.lynghoy.dk/billeder/golf_maling/photos/photo_37.html så syns jeg
orange passer godt til min bil

Mvh
Gert

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-09-05 15:29

Gert wrote:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> egentlig en ganske go ide, men for at være helt med tunnelsyn og kun se
> [...]

Hvordan kan det være du har malet nummerpladen over på nogen af
billederne, men så alligevel ladet den være fuldt synlig på andre?
Nummerpladen kan man jo sådan set ikke bruge til ret meget..

Man kan dog godt se at den ikke gik helt glat gennem syn, i forgårs, men
lige skal have skiftet en forlygteparabol

Men den er da hyggelig i orange, så der vil orange seler nok også passe
godt til.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Gert

Dato : 14-09-05 16:23

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige skal have skiftet en forlygteparabol
>
> Men den er da hyggelig i orange, så der vil orange seler nok også passe

tjae det med nrpladerne..det er fordi enkelte af billederne har har været
brugt et andet sted hvor jeg ikke lige ønskede at fremvise min nr plade

jeps den bemærkede synsmanden os, så den skal jo udskiftes, så snart tiden
er der til, har et helt frisk sæt lygter siddene på den anden (gamle) Golf
der også ses i baggrunden.

ja har lidt overvejet at sætte seler over i den med orange på, men så
aligevel ik

Mvh
Gert Møller
www.lynghoy.dk
www.classic-ford-bornholm.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-05 11:46

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er der skam mange der har - af forskellige årsager.
>
> Der er også adskillige der er fritaget for at køre med styrthjelm. De
> har som regel rigeligt med tatoveringer.

Men det gør det jo ikke mere farligt uden, men nogle af dem som er
fritaget for styrthjelm har måske heller ikke brug for den ?

mvh

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 12:30

Men det gør det jo ikke mere farligt uden, men nogle af dem som er
fritaget for styrthjelm har måske heller ikke brug for den ?

Det er nok i et forsøg på at nedbringe antallet de får den? ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 19:24

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> det andet sikkerhedsudstyr, men jeg kunne s'gu ikke lade være med at
> grine, ved tanken om en rigtig lækker læderstue - og så orange

Så længe de ikke kan finde ud af at lave lastbilsæder så de også kan
bruges af voksne mennesker kan det være lige meget.

(Overvejer seriøst at få trykt t-shirts med en sort streg)

Har også set, mest tyske, firmaer der dekreterer at deres biler ikke må
køre mere end de legale 80 km/t på motorveje.

Går de så langt at de får begrænseren sat til 80 km/t begår de noget
ulovligt. (Eller rettere det værksted der går med på fidusen gør det.)

Fra : NS

Dato : 17-09-05 20:47

Finn Guldmann wrote:

> Så længe de ikke kan finde ud af at lave lastbilsæder så de også kan
> bruges af voksne mennesker kan det være lige meget.

Øhhh... hvis du ikke kan passe ned i sædet, tror du så ikke det er på
tide at tabt dig lidt så?

NS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 22:56

NS wrote:
> Øhhh... hvis du ikke kan passe ned i sædet, tror du så ikke det er på
> tide at tabt dig lidt så?

De kan sgu da bare lave nogle ordentlige sæder.

Eller også kunne de gøre som i personbilerne, at anbringe holderen til
til selen på et stykke wire, i stedet for at den er indbygget i kanten
af sædet.

Fra : NS

Dato : 18-09-05 09:59

Finn Guldmann wrote:

> De kan sgu da bare lave nogle ordentlige sæder. '

Jeg har ikke noget problem med dem, men altså jeg vejer jo så også kun
små 80 kg :). Til gengæld burde alle sæder laves, så man ikke får ondt i
lænden af at sidde i dem i lang tid. Moderne sæder er typisk med alt for
hårdt fyld og for hård affjedring synes jeg. Især for hård affjedring.

> Eller også kunne de gøre som i personbilerne, at anbringe holderen til
> til selen på et stykke wire, i stedet for at den er indbygget i kanten
> af sædet.

Se det kunne man jo gøre.

NS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 10:48

NS wrote:
> [...]
> lænden af at sidde i dem i lang tid. Moderne sæder er typisk med alt for
> hårdt fyld og for hård affjedring synes jeg. Især for hård affjedring.

Nu kommer det selvfølgelig an på hvor længe man skal sidde i dem. Men et
lidt hårdt sæde er nu bedst når man skal sidde der så længe som jeg skal.

Derudover skal de være brede nok, og ikke mindst lange nok. låret skal
understøttes det meste af vejen hen til knæet.

> Se det kunne man jo gøre.

Men gør de det?

Der er en lille chance for at den dyt Folmer præsenterede som sin nok
nye dyt fra næste år har holderen sat på et stykke wire. Sådan kunne det
godt se ud på billederne.

Fra : NS

Dato : 18-09-05 11:17

Finn Guldmann wrote:

> [...]
>
> Derudover skal de være brede nok, og ikke mindst lange nok. låret skal
> understøttes det meste af vejen hen til knæet.

Jeg tror muligvis det er fordi når jeg kører lastbil så er det
distributionskørsel. Altså ud og ind af lastbilen mange gange i løbet af
en arbejdsdag. Udstigningen giver en masse uhensigtsmæssige bevægelser i
ryg og lænd og indstigningen giver nogle stød i lænden når man smider
sig i et hårdt sæde. Jeg ved i hvert fald at jeg får mindre øm ryg i en
lastbil med meget blød luftaffjedring, hvor sædet kan sænkes inden ind-
og udstigning. Der, hvor jeg arbejder kører jeg i hvert fald i nogle
Volvo FM7 og de har nogle ringe sæder med få justeringsmuligheder og dem
der er er ofte i udu.

NS

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-09-05 11:41

NS wrote:
> [...]
> og udstigning. Der, hvor jeg arbejder kører jeg i hvert fald i nogle
> Volvo FM7 og de har nogle ringe sæder med få justeringsmuligheder og dem

Der er stor forskel på din brug af sædet og min. Jeg sidder der jo
typisk 4½ time af gangen.