Til Malka'erne
Fra : anne

Dato : 13-09-05 18:24

Hej med jer

Jeg har et par spørgsmål til jer.

Hvordan ser en jøde der bor udenfor Israel på udviklingen med rømningen af
besætterne?? Hvad skal til for at der blev fred??

En anden ting, som I jo nok ikke er enige i, men i foråret gik der nogle
udsendelser over tv 2 omkring bibelens mysterier, og det var med hovedvægten
på GT tekster. Een af de ting som forskere kom frem til (de Forskere som var
med i udsendelsen) var at Israelere og Palestinænsere faktisk kom af den
samme stamme. Hvis det er korrekt så vil jeg mene det ændre på hele
baggrunden for den evige krig?? Ja for så ville I jo ikke være fjender men
begge lejre have ret til det hellige land??? Det er måske for langt ude for
jer at tænke det??

MVH

anne

Fra : Cyril Malka

Dato : 13-09-05 20:43

anne wrote:

> Jeg har et par spørgsmål til jer.

Det er dårligt netikette at bruge personnavne i emnelinjen i en
nyhedsgruppe, og især at betegne dem som ting.

Vi har både navn og fornavn. Lige som du har.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-09-05 03:40

Cyril Malka wrote:

> Det er dårligt netikette at bruge personnavne i emnelinjen i en
> nyhedsgruppe, og især at betegne dem som ting.

Hvor står det, hvorfor det og hvor betegner hun jer som en ting?

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 14-09-05 06:35

Peter Juhl wrote:

> Hvor står det, hvorfor det og hvor betegner hun jer som en ting?

Nej, det forstår jeg heller ikke, de er da en institution i newshierakiet,
ja sågar i hele Danmark og vive la France hele døgnet rundt.
Ja selv på Google koster de gratis:
<http://www.google.dk/search?hl=da&q=malkaerne&btnG=S%C3%B8g&meta=>

--
Ejvind

Fra : H. P. Holm

Dato : 14-09-05 07:55

Peter Juhl skrev:

> Hvor står det, hvorfor det og hvor betegner hun jer som en ting?

Angreb er det bedste forsvar - det tager opmærksomheden væk fra, at
Cyril & Britt Malkako gør deres yderste for at forhindre udbredelse
af den kristne tro i dk.livssyn.kristendom sammen med nogen 7-dages
adventister, lidt jehovaer og et par nordmænd på træsprit.

--
Hans

Fra : Andreas Jensen

Dato : 14-09-05 09:07

"H. P. Holm" <hp@holm.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af den kristne tro i dk.livssyn.kristendom sammen med nogen 7-dages
> adventister, lidt jehovaer og et par nordmænd på træsprit.

Ville det ikke også være mærkeligt, hvis jøder deltog i gruppen med det
formål at udbrede kristen tro?
Jeg finder heller ikke noget om at "udbredelse af den kristne tro" er
gruppens formål i dens fundats.

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-09-05 13:16

Andreas Jensen wrote:

> Ville det ikke også være mærkeligt, hvis jøder deltog i gruppen med
> det formål at udbrede kristen tro?

Ikke mere mærkeligt end at de deltager i en kristendoms gruppe i det
hele taget - men hvis man vil slås, er man vel nød til at provokere?

Fra : Andreas Jensen

Dato : 14-09-05 13:38

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke mere mærkeligt end at de deltager i en kristendoms gruppe i det
> hele taget - men hvis man vil slås, er man vel nød til at provokere?

For min skyld må de gerne deltage her - naturligvis efter samme regler som
alle andre.
Der vil selvfølgelig være materiale til mange "slåskampe" i forskellene på
deres tro, og kristnes tro.

Fra : Heidelberg

Dato : 14-09-05 14:48

On Wed, 14 Sep 2005 14:15:55 +0200, "Peter Juhl" <peter@c.dk> wrote:

>Ikke mere mærkeligt end at de deltager i en kristendoms gruppe i det
>hele taget - men hvis man vil slås, er man vel nød til at provokere?

Det er ikke noe merkelig at jøder deltar i kristne grupper. Det er
heller ikke noe merkelig at kristne deltar på jødiske grupper. Det som
er merkelig er at noen jøder ikke bruker samme folkeskikk som blir
forventet av kristne som deltar på jødiske grupper. Men folk er
forskjellige, så det er kanskje for langt forvente folkeskikk av alle.

mvh Knut
--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Free Heidelberg Mail
http://heidelberg.zzn.com

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 20-09-05 10:32

Den Onsdag den 14. september 2005 10:06 skrev Andreas Jensen med
mitfornavn@wincrash.org i beskeden
<4327da27$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> formål at udbrede kristen tro?
> Jeg finder heller ikke noget om at "udbredelse af den kristne tro" er

Ganske korrekt.

Der står:

=== citat ===
Efter forsøg på oprettelse af gruppen d.l.k.evangelisk blev det
klart, at den nuværende fundats til d.l.k er utidssvarende, idet
sammensætningen gruppens brugere samt de emner, der tages op, er
af en sådan karakter, at en ændring er nødvendig. Ovenstående forslag
til fundatsændring tilgodeser de nye tider og samtidig tages højde
for de problemer (se nedenfor), der har været i nyhedsgruppen.

Den gamle fundats lod antyde, at gruppen kun var for kristne. I den
virkelige verden har gruppen faktisk været åben for alle, der ville
diskutere kristendom, uanset brugernes egen tro/religion. Denne
ny-reviderede fundats skulle gerne afspejle dette!
=== citat slut ===

Kilde: http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.kristendom

Men, som alle andre "gummi-paragraffer", er der en vis kammerat Napoleon
effekt. Nogle må hvad andre ikke må... :'-(

Henrik, Dianalund

Fra : Heidelberg

Dato : 14-09-05 14:44

On 14 Sep 2005 06:54:36 GMT, "H. P. Holm" <hp@holm.mail.dk> wrote:

> [...]
>af den kristne tro i dk.livssyn.kristendom sammen med nogen 7-dages
>adventister, lidt jehovaer og et par nordmænd på træsprit.

Jeg skjønte ikke den med nordmenn på tresprit. Kan du forklare bedre
(joda, jeg vet hva tresprit er for noe).

mvh Knut
--
Knut Heidelberg
http://heidelberg.no

Free Heidelberg Mail
http://heidelberg.zzn.com

Fra : Jens B

Dato : 14-09-05 06:06

Cyril Malka wrote:

> Det er dårligt netikette at bruge personnavne i emnelinjen i en
> nyhedsgruppe, og især at betegne dem som ting.

Hvor læser du DET ?

> Vi har både navn og fornavn. Lige som du har.

Jeg har både fornavn og efternavn.

Fra : Sm

Dato : 14-09-05 14:35

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> anne wrote:
>
> Vi har både navn og fornavn. Lige som du har.

de er nu ikke uden humor de malkaer

> Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org

og engang til, det går rigtig godt for dem

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-09-05 00:25

"anne" <vroevle@nospam.org> wrote in message
> [...]
> begge lejre have ret til det hellige land??? Det er måske for langt ude

Et godt råd.
Vær pinlig forsiktig med ilden når du er blant kruttønner.

HM

Fra : anne

Dato : 14-09-05 09:04

Jeg er ked af jeg stødte dig Cyril, det var ikke meningen.

MVH

anne

Fra : Andreas Jensen

Dato : 14-09-05 09:09

"anne" <vroevle@nospam.org> skrev i en meddelelse
> Jeg er ked af jeg stødte dig Cyril, det var ikke meningen.

Men spørgsmålet var da interessant nok. Jeg synes du skulle stille det igen,
bare til gruppen generelt.

Fra : Claudio Adam

Dato : 14-09-05 09:50

Andreas Jensen <mitfornavn@wincrash.org> skrev:
> [...]
>news.tele.dk...
>
>Men spørgsmålet var da interessant
>nok. Jeg synes du skulle stille det igen,

Igen med denne Hersens Respekt for Diverse Religioner:

Det hele står og falder på, om Danmark/Norden skal være en Jødisk
styret Region, ditto Islamisk.
Eller bare En af de to Retninger?

Det hele står og falder på om der:
Skal kæmpes med næb og klør for at bevare Den
Lutherske/Protestantiske Tro i Skandinavien?

I den henseende:
Mange er i det store og hele den Realiteten underordnet,
eller sagt på Dansk:
Dette spørgsmål raver dem en hujende fis!

Kort sagt religion/Race etc.:
Op i røven med hele lortet, lad os i stedet rave til os,
- jah og det da så meget som vel og om muligt!

Muligvis,
blev blandt andre: Danmark aldrig rigtigt et Kristen Samfund?

Jamen,
så skrot da hele pipetøjet her i Skandinavien og lad os blive ved
Asa Tro.

Er det det der skal til for at slippe Åget?

Er det vejen frem?

hilsen Adam.

--
Mvh. Adam
Af Profession følgende:

Fra : Andreas Jensen

Dato : 14-09-05 10:11

"Claudio Adam (slet UKG7R)" <kraka@UKG7Rc.dk> skrev i en meddelelse

> Igen med denne Hersens Respekt for Diverse Religioner:
>
> Det hele står og falder på, om Danmark/Norden skal være en Jødisk
> styret Region, ditto Islamisk.
> Eller bare En af de to Retninger?

Danmark/Norden har folkestyre. For at finde lande der styres af religion
skal du nok til mellemøsten. Jeg ser ikke nogen aktuel fare for at vores
land skulle blive styret af nogen særlig religion.

> Det hele står og falder på om der:
> Skal kæmpes med næb og klør for at bevare Den
> Lutherske/Protestantiske Tro i Skandinavien?

Folk kan jo kæmpe så meget de vil, indenfor de gældende regler i vores
samfund, for at bevare deres personlige tro. Skal man kæmpe med sig selv for
at bevare sin personlige tro, så er der nok noget galt med den.

> Jamen,
> så skrot da hele pipetøjet her i Skandinavien og lad os blive ved
> Asa Tro.
>
> Er det det der skal til for at slippe Åget?
>
> Er det vejen frem?

Du må vælge hvilken tro du har lyst til.

Fra : Claudio Adam

Dato : 14-09-05 12:36

> [...]
>at bevare sin personlige tro, så er
>der nok noget galt med den.

>Du må vælge hvilken tro du har lyst til.

Halløj da!

1. Du mener at vores såkaldte folkestyre vil ved-blive at være en
politisk faktor? ( se. Islam. )

2. Hvis man ikke kan sætte spørgsmåls tegn ved sin egen
Tro/Religion hvor meget er den så værd?

- Under alle omstændigheder udspringer den jo fra Jødedommen, det
kan selv den mest durkdrevne vel næppe bortforklare?

3. Jeg tror på mænd som Martin luther, ( personer der give
Jødedommen et modspil, jah gu er han er død, og hvad så? ).

Kort sagt jeg er Lutheraner!
- og er så alligevel et instrument af jødedommen.
Ak ja, den evige konflikt vedrørende tro!

4. Skal jeg sige hver anden dag, som minimum:
Sidder jeg i kirken.
Her finder jeg fred. Her kan jeg side og brokke mig uden at blive
modsagt, pragtfuldt er det jo!
Der er ingen andre derinde end tømren på Korset, og forhåntlig
også Gud?
Fanden lusker jo alligevel altid rundt.

Jeg ved ikke om dette giver dig nogen som helst svar:
Andet end så må du tage det som min oprigtige holdning.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 14-09-05 19:35

"Claudio Adam (slet XAEBY)" <kraka@XAEBYc.dk> skrev i en meddelelse
> 1. Du mener at vores såkaldte folkestyre vil ved-blive at være en
> politisk faktor? ( se. Islam. )

Det tror jeg. Jeg forstår dog godt din bekymring, men Islams mulige
fremtidige indflydelse er et emne der hører til under dk.politik.

> 2. Hvis man ikke kan sætte spørgsmåls tegn ved sin egen
> Tro/Religion hvor meget er den så værd?

Det er kun en sund ting. Men forårsager det kognitiv dissonans har du et
problem.

> - Under alle omstændigheder udspringer den jo fra Jødedommen, det
> kan selv den mest durkdrevne vel næppe bortforklare?

Det ved jeg ikke om din religion gør - det har du vel selv styr på.

> 3. Jeg tror på mænd som Martin luther, ( personer der give
> Jødedommen et modspil, jah gu er han er død, og hvad så? ).

Godt for dig.

> [...]
> modsagt, pragtfuldt er det jo!
> Der er ingen andre derinde end tømren på Korset, og forhåntlig

Haha.

> Fanden lusker jo alligevel altid rundt.

I Guds hus? Han er da en værre en.

Fra : Claudio Adam

Dato : 15-09-05 07:07

Jeg tænker at det kan blive et paradoks hvis man trækker for mange
paraleller mellem GT og NT.
Det har du ret i.
Nu er Jødedommen en durkdreven religin der ikke er sådsan at sætte
skakmat, det kræver virkelig overbevisning at argumentere imod dem!
Man bør aldrig undervurdere den Zionistiske Propaganda Maskine,
den kræver absolut konstant modspil.
Med det sagt: Jesus var vel Jøde, jeg mener af samme stamme?
Jeg tænker at det der piner Jødedommen mest, er at en af deres
egne muligvis var mere vaks end dem selv?
Og det betegnes jo i nogle kredse som noget skidt.
Under alle omstændigheder måtte manden på korset for sine gennem-
skuende holdninger.
Jeg vil ligeledes tilføje at i Dagens Verden, kræver Jødedommen
modspil, den kræver at være Martyr.
Den kuede,så den derved bedre kan gennemføre sin styring af et
Samfund.
Jeg ville til en hver tid respektere den Jøde der står frem og
fremsiger, ved du havd kære ven:
Nu skal du fandeme høre her, Jeg er her fordi jeg har nogle ideer,
vedrørende dit samfund, godt nok ideer der vil give mig Tømmerne,
emn dog nye ideer. Kort sagt take it or leave it.
Jeg er kommet for at erobre! Også er det, det,
det er rene ord for pengene, noget vi menige indianere kan forstå.
Og i den henseende går man jo her ikke galt af Islam.
De er kort sagt kommet for at overtage hele lortet, sådan er det!

Jeg kan på falderebet, konkludere om ikke andet med mig selv, og
forhåbentlig med ærværdige Ældre Martin Luther, at jeg ikke
besidder en hujende fis overfor disse to erobrings religioner!
for man må da vel for Søren være enig med sig selv om:
At de er ikke på " Home Turf " disse to kombatanter.
Derfor ville det være så meget bedre hvis De blev det:
Kort sagt:
DO NOT BRING THE FIGHT, YOUR FIGHT: TO OUR TURF!

Søreme jo, og det var jo en ordentlig omgang.

ps.
Jeg vil her tage en anden vej, en forespørgelse:
Som jeg er sikker på at jeg kan få hjælp til at tyde:
Det drejer sig om Dantes Inferno, navnlig side 343,
Sang VI.
Hvordan skal denne side tydes?

med venlig hilsen Adam.

Fra : Claudio Adam

Dato : 15-09-05 07:33

Jeg retter:
Da jeg ikke er sikker på side nr. da der måske findes forskellige
udgaver.

Dantes Guddommelige Komedie/Paradiset/sang VI/side 343/
Da Konstantin/

Adam.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 15-09-05 19:14

"Claudio Adam (slet N5D98)" <kraka@N5D98c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udgaver.
>
> Dantes Guddommelige Komedie/Paradiset/sang VI/side 343/

Jeg har ikke bogen og er ikke interesseret nok til at skaffe den.

Fra : Claudio Adam

Dato : 19-09-05 09:44

> [...]
>
>--
>Andreas
>
>"Pay no attention to that man behind the curtain!"

---------------

En uforbederlig romantiker er jeg sgu:

Hvad Fanden var det gamle Billy sang?

" I can find a lover, i can find a friend, i can seek security until
the bitter End.

Jeg ved det ikke,
- var Dante i øvrigt Ateist.
( Du burde sgu læse den ! )

Jeg ved derimod en ting:
At hverken Jødedommen eller Islam,
eller den Bande nede i Bruxelles for den sags skyld:
Gavner Norden og dens befolkning.

Under alle omstændigheder er dette jeg skriver en Politisk Oplysning
Kampagne og ikke mindst En Religiøs En.
Og i den henseende: Er der behov for religion i Det Norden?
Jeg mener med andre ord hvor stor en magt skal den besidde?
Også det i Luthersk henseende?

Og det ikke mindst:
Ikke mindst for vor Børn, for vore børn Fremtid!

Måske er der flere, mange flere der besidder samme overbevisning som
jeg?
Vi må slå os i tøjret,vi skal videre.
Nu vil det være godt med en Ny-tænkning!

Adam

Fra : Bistroist

Dato : 15-09-05 19:31

Claudio Adam (slet N5D98) wrote:

> [...]
>udgaver.
>
>Dantes Guddommelige Komedie/Paradiset/sang VI/side 343/

Der findes en hel del, men da sang VI starter på side 343 i Ole Meyers
2000-udgave, vil jeg tro det er den du har ved hånden, og så er det jo
bare at henvise til oversætterens egne noter, bag i bogen.

Ønsker du at diskutere stedet nærmere, vil jeg foreslå du opretter en ny
tråd til formålet.

--
*/*Beatrice, I love my phonograph, but you have broke my windin' chain
And you've taken my lovin', and give it to your other man

Fra : Jens B

Dato : 15-09-05 07:32

Claudio Adam (slet UKG7R)" <kraka@c.dk> skrev i en meddelelse

Sådan ?

Fra : Claudio Adam

Dato : 15-09-05 07:34

Jens B <postkasse_66@hotmail.com> skrev:
>Claudio Adam (slet UKG7R)" <kraka@c.dk> skrev i en meddelelse
>
>Sådan ?

Dem må De lige uddybe min gode mand.

Adam.

Fra : Sm

Dato : 14-09-05 14:33

"anne" <vroevle@nospam.org> skrev i en meddelelse
> Jeg er ked af jeg stødte dig Cyril, det var ikke meningen.

ret skal være ret, næsten uanset hvad du siger så vil det støde malkaerne,
de er meget følsomme, stryg dem lidt med hårene

Soeren

Fra : Per Rønne

Dato : 14-09-05 10:20

anne <vroevle@nospam.org> wrote:

> Een af de ting som forskere kom frem til (de Forskere som var
> med i udsendelsen) var at Israelere og Palestinænsere faktisk kom af den
> samme stamme.

Det var vist mere at jøder og kanaanæere i og for sig var de samme, at
kanaanæerne ganske simpelt i løbet af det 2. årtusind fKr var blevet til
jøder.

Studier af alle levanters y-kromosomer, herunder jødernes, tyder på et
fælles »ophav« for 4.000 år siden. Studier af jødiske y-kromosomer tyder
pået fælles »ophav« for 3.000 år siden - og det gælder også for jøder
fra Europa. Men ikke for de ethiopiske jøder, hvor disse y-kromosomer
kun udgør et mindretal {der /har/ altså være tale om en jødisk migration
til Ethiopien for en 3.000 år siden, men mange lokale er konverteret til
jødedommen, så genetisk set udgør den oprindelige jødiske stammer der
kun et mindretal}.
--
Per Erik Rønne