Nabostøj
Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 13-09-05 15:48

Hejsa !

Jeg har en nabo der støjer, med råb, skrig, højt musik, og ellers bare larm.
Dette har nu stået på i ca 4 måneder. Politiet har været inde ved ham flere
gange, og bedt ham dæmpe sig, men lige megt hjælper det. Naboerne har været
derinde og kun opnået at blive truet med tæsk.

Det skal så siges at vedkommende der ejer lejligheden har lånt den ud til
sine venner. Det er således i denne ejerforening, at det ikke er tilladt at
leje sin lejlighed ud uden ejerforeningens accept.

Ejerforening har sendt breve til dem i lejligheden og advokaten har sendt
breve, men uden nogen form for resultat. De har prøvet at få fat i
vedkommende der ejer lejligheden både telefonisk og pr. anbefalet brev men
uden held.

Jeg talte med formanden for ejerforening idag, og han sagde at der ikke var
noget at stille op imod dem. Han havde talt med ejerforeningens advokat, og
så længe de ikke kunne finde ejerlejlighedens ejer var der ikke noget at
stille op.

Nu er det så jeg vil høre efter om dette kan være muligt, at jeg bliver nødt
til at flytte for at få min natte søvn i weekenden. Nu skal det så lige
siges at mit arbejde kræver at jeg skal arbejde hver anden weekend.

Det kan vel ikke være rigtigt at der ikke kan gøre noget for at få disse
mennesker til at enten dæmpe sig, eller sætte dem ud af lejligheden.

Håber på et positivt svar, jeg er lidt ked af at skulle flytte pga.
dette.......??

Hilsen

KK

Fra : ebbeh@mail1.stofanet~

Dato : 13-09-05 15:59

On Tue, 13 Sep 2005 16:47:47 +0200, "Kenneth Kristensen"
<k.kristensen@sol.dk> wrote:

> [...]
>mennesker til at enten dæmpe sig, eller sætte dem ud af lejligheden.
>
>Håber på et positivt svar, jeg er lidt ked af at skulle flytte pga.

5000 til dem med rygmærker
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 17:38

<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
(klip)
> 5000 til dem med rygmærker

Jeg ser godt smiley'en, men da jeg tit har hørt folk nævne den slags -
angiveligt i spøg - vil jeg gerne lige kommentere tanken alligevel.

Når lov og ret ikke slår til for at hjælpe os i situationer, hvor vi regner
med at finde hjælp der, er det naturligt at overveje alternativer, og af en
eller anden årsag er rockere blevet synonym med lejesvende af den
hårdtslående slags.

Jeg kender faktisk en, der engang lod sig friste til at forsøge at inddrive
noget privat gæld ad den vej, og det fik han mildt sagt ikke det forventede
resultat ud af. Hele to gange hostede han op med 2*5.000 for at opsøge og
true en thailandsk kvinde, han i et letsindigt øjeblik havde lånt 10.000.
Den opmærksomme læser vil allerede nu have regnet sig frem til det
uhensigtsmæssige heri, men det var hans beslutning og her er hvad han fik
for 20.000 kroner:

1 gang trusler à la "betal nu - ellers...." (angiveligt) og
1 gang beskyttelse til et møde, hvor gælden skulle diskuteres. Imidlertid
dukkede hvad jeg fik beskrevet som gorillaer fra den kinesiske mafia (i
København) op, hvilket fik de store herrer til at smutte ud af døren i en
mægtig fart, hvorefter min bekendte selv fik, hvad kvinden var blevet truet
med: Nemlig røvfuld for alle pengene. Bogstaveligt talt.

Den helt og aldeles ujuridiske morale er derfor, at dels kan man ikke regne
med at få andet end bragesnak for de mange penge, og dels kan man være så
uheldig at modparten har et effektivt modtræk, og truslerne rammer en selv i
nakken som en boomerang.

Nu kender jeg ingen rockere personligt, men det er min helt klare
opfattelse, at så længe det ikke drejer sig om deres egne penge, er rockerne
og andre kriminelle ikke særligt effektive til at inddrive penge eller til
at få ret med.

Til gengæld er det både dumt at rode sig ud i noget med organiseret
kriminalitet og ulovligt at fremsætte (og få andre til på egne veje at
fremsætte) trusler.

Mvh, Ulrik

Fra : ebbeh@mail1.stofanet~

Dato : 13-09-05 17:55

On Tue, 13 Sep 2005 18:38:12 +0200, "Ulrik" <v o n d a h e AT u s
a DOT c o m> wrote:

>Til gengæld er det både dumt at rode sig ud i noget med organiseret
>kriminalitet og ulovligt at fremsætte (og få andre til på egne veje at
>fremsætte) trusler.
>
>Mvh, Ulrik

OK, lad os blive på dydens slagne landevej.
Rent personligt må jeg nok indrømme, at mine nerver heller ikke
duer til slige operationer.
mvh Ebbe

Fra : Kim Petersen

Dato : 13-09-05 21:27

> [...]
truet
> med: Nemlig røvfuld for alle pengene. Bogstaveligt talt.

Og så kan man igen undre sig over visse personers æresfølelse: Det er i
orden at afkræve beskyttelsespenge for at stikke af når det bliver en smule
hedt. When the going gets tough, the paid get going.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 21:42

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> wrote in message
(klip)
> [...]
> smule
> hedt. When the going gets tough, the paid get going.

Ja, det kan du have ret i, men omvendt kan man også sige, at hvis man
virkelig forventer, at folk som rockere skulle leve efter høje, moralske
principper, så var de næppe så kriminelle som tilfældet er.

Vedkommende fik ingen ynk af mig. Jeg kan forstå, at man ønsker at få et lån
tilbagebetalt, men når man først begynder at rode sig ud i trusler om vold,
så ligger man som man har redt. I øvrigt skal man da også være godt dum for
at bruge 20.000 på at inddrive 10.000. Den, der ikke kan se det, har ikke
betalt dyre nok lærepenge.

Mvh, Ulrik

Fra : Kim Petersen

Dato : 14-09-05 21:05

> Ja, det kan du have ret i, men omvendt kan man også sige, at hvis man
> virkelig forventer, at folk som rockere skulle leve efter høje, moralske
> principper, så var de næppe så kriminelle som tilfældet er.

Lige præcis. Men i sådanne kredse skulle æresbegrebet ellers være i høj
kurs, dog åbenbart kun når det gælder om at afstraffe "forrædere"

Helt enig.