Sort arbejde
Fra : Helle

Dato : 13-09-05 15:43

Efter at ha læst indlæg fra d 10 kom jeg til at tænke på hvad der i praksis
sker hvis man melder en til skattefar for sort arbejde. Kan personen ikke
bare nægte at han/hun udføre det. Skal man tages med "fingrene i kagedåsen"
før der kan gøres noget. Det vil vel altid være påstand mod påstand
eller....

Venlig Hilsen
Helle

Fra : Grunt

Dato : 13-09-05 23:11

On Tue, 13 Sep 2005 16:43:10 +0200, "Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>bare nægte at han/hun udføre det. Skal man tages med "fingrene i kagedåsen"
>før der kan gøres noget. Det vil vel altid være påstand mod påstand

Der skal nok konstateres at der er udført noget arbejde på stedet, dernæst skal
det bevises at arbejdet ikke er udført med de papirer der skal til for at begge
parter kan indberette f.eks. lønudbetalinger/indkomt.
Og narturligvis i den størelsesorden arbejdet kræver for dem der har udført det.

Fra : Anders Andersen

Dato : 16-09-05 20:04

Melder man en for sort arbejde til skattefar, det være sig det kommunale
skattevæsen(der eksistere indtil den 1. november 2005) eller ToldSkat, skal
man ikke forvente at "sagen bare kører".
Hvis anmelderen spørger hvad der sker i sagen, vil man i de fleste tilfælde
ikke få noget at vide. Man vil måske få et svar der siger at oplysningerne
indgår i den almindelige kontrolplanlægning.
Men det er i princippet også det der sker.
Lidt kort man man sige, at de er to betingelse der skal op fyldes.
Anmeldelsen skal være seriøs, sådan at forstå at skattefar gidder bruge til
på noget der evt er nabokrig eller hævnmotiveret.
Derudover skal der også være kød på sagen. D.v.s det sorte arbejde skal have
et vist omfang.

Der udover kan man sige at alle sager er vel påstand mod påstand. Det det
drejer sig om er at understøtte sin påstand. Hvis skattefar påstår at en
given person har udført sort arbejde, der det skattefra der har bevisbyrden
for sin påstand. I den forbindelse er det ikke nok at bevise sin påstand ved
en udtagelse fra en anmelder. Det skal simpelthend underbygges med flere
oplysninger.

m.v.h Anderes

Fra : Søren G

Dato : 19-09-05 12:49

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> wrote in message
> [...]
kagedåsen"
> før der kan gøres noget. Det vil vel altid være påstand mod påstand

Hvordan ved du at en person udfører sort arbejde ? Arbejdet er vel først
"sort" når indtægten fra arbejdet ikke bliver opgivet på selvangivelsen.

--
Søren