dørbeklædning, afmont. Golf 4?
Fra : Klaus Hoffmann

Dato : 13-09-05 13:42

Davs

Har nogen erfaring med hvordan man piller dørbeklædningen af en fordør på en
3 dørs golf 4.

Jeg skal rep. rudehejs.

Hilsen Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-05 15:32

> Har nogen erfaring med hvordan man piller dørbeklædningen af en fordør på
> en
> 3 dørs golf 4.
>
> Jeg skal rep. rudehejs.

Vip beklædningen på dørgrebet af. Start forneden og træk ud.
Skru de to skruer, der sidder bagved afdækningen ud.
Skru skruerne fornede på dørsiden ud.
Du kan nu trække dørbeklædningen ud og løfte den op, den hænger i en skinne
foroven ved ruden.
Afklips wiren til døråbneren og evt. stik til el dillerdaller.

Nu kommer du så til det spændende !!!
Vi hører nok fra dig igen :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Klaus Hoffmann

Dato : 13-09-05 18:16

Hej Claus m.C

> Nu kommer du så til det spændende !!!
> Vi hører nok fra dig igen :)
Mange tak for hurtigt svar. Jeg forsøger i morgen.

Mange hilsner

Klaus m. K

Fra : Steen F.

Dato : 13-09-05 19:49

Claus Petersen wrote:
> [...]
> skinne foroven ved ruden.
> Afklips wiren til døråbneren og evt. stik til el dillerdaller.

Men han skal da indnu længere ind for at finde rudehejset. Sidder der ikke
en stor metalplade foran selve glasset og rudehejs-mekanisken? Arme
stakkel... :o/

/Steen

Fra : Klaus Hoffmann

Dato : 13-09-05 22:10

> [...]
>
> Men han skal da indnu længere ind for at finde rudehejset. Sidder der ikke
> en stor metalplade foran selve glasset og rudehejs-mekanisken? Arme

Tusind tak for yderligere oplysninger. Jeg vender nok tilbage.

Hilsen Klaus

PS. Det med at søge oplysninger via PC er nyt for mig. Håber du/I har
tålmodighed.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 06:41

Netop derfor skrev jeg:
Nu kommer du så til det spændende !!!
Vi hører nok fra dig igen :)

Det er lidt komlicereret. Men ikke så slemt endda. Hele "agregattet" kan
afmonteres i en enhed.

Fra : Klaus Hoffmann

Dato : 14-09-05 09:27

> Det er lidt komlicereret. Men ikke så slemt endda. Hele "agregattet" kan
> afmonteres i en enhed.

Og hvordan var det så lige man får metalpladen af ?

Hilsen Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 19:35

> Og hvordan var det så lige man får metalpladen af ?

Kan du se de skuer der sidder hele vejen langs kanten :)

Afmonter alle stik.
Du skal have afmonteret dørlåsecylinderen og løsnet dørlåsen først ( 3
skruer i enden af døren).
Ruden skal sænkes så du kan løsne ruden ved at løsne de to skruer igennem
hullerne ( bag gummipropperne). Fjern alle skruerne langs kanten af pladen
og løft hele agregattet af døren.

Fra : Klaus Hoffmann

Dato : 14-09-05 20:28

> [...]
> hullerne ( bag gummipropperne). Fjern alle skruerne langs kanten af pladen

Hej igen

Løsn dørlåsen er jeg med på, men låsecylinderen ( den man stikker nøglen ind
i ?) skal afmonteres ?

Jeg har løsnet jernpladen, hvorved en hvid plasticdims faldt ud. Den er
knækket og sikkert årsag til til problemerne med hejset. Den ligner et
styrebeslag til ruden. Er det mon noget der kan købes som reservedel, eller
hedder det montering af nyt aggregat ?

Hilsen Klaus