Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony el Nikon?
Fra : Annette

Dato : 13-09-05 07:20

Hejsa,
Jeg har nu læst diverse test, og nået frem til at jeg vil købe Sony P100,
Sony W5/15 eller Nikon Coolpix 5900.

Mit spørgsmål er nu bare, hvilket? Er der nogen der har erfaringer med disse
kameraer?

På forhånd tak

Fra : Koeffe

Dato : 13-09-05 16:49

"Annette"
> [...]
købe Sony P100,
| Sony W5/15 eller Nikon Coolpix 5900.
|
| Mit spørgsmål er nu bare, hvilket? Er der nogen der har

Hold dig fra Sony. Deres kameraer dør bare lige pludselig,
uden nogen årsag. Læs evt. min tråd "Defekt digital kamera"
fra 31-08-2005 21:05.

Jeg køber aldrig mere Sony, og jeg fraråder alle andre at
gøre det.

--
Koeffe

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 13-09-05 18:20

On Tue, 13 Sep 2005 17:49:21 +0200, "Koeffe"
<graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

Hej Koeffe

>Jeg køber aldrig mere Sony, og jeg fraråder alle andre at
>gøre det.

Hvad er da det for noget sludder ?
Jeg har haft Sony siden maj 2001, og det fungere da upårklageligt.
Forøvrigt har flere i min omgangskreds Sony, også uden problemer.
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Jakob

Dato : 13-09-05 18:28

In article <dg2ei1th4ld6tbln4svgae2954gctjohjt@4ax.com>,
ulf_pedersen@digifoto-nord.dk says...

> Jeg har haft Sony siden maj 2001, og det fungere da upårklageligt.
> Forøvrigt har flere i min omgangskreds Sony, også uden problemer.

Det har min far også og han omtaler ved enhver lejlighed hvor glad han
er for det kamera :0)

Det er en W1 mener jeg det hedder. Eneste ulempe jeg kan se ved sony
generelt er at de bruger memorystick
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-09-05 22:16

> Det er en W1 mener jeg det hedder. Eneste ulempe jeg kan se ved sony
> generelt er at de bruger memorystick

Ja dyrt og langsomt, de burde udvikle deres store kameraer til både CF og MS

Mvh
Simon

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 14-09-05 05:54

On Tue, 13 Sep 2005 23:15:41 +0200, "Simon Nielsen" <newz@siho.dk>
wrote:

Hej Simon

>Ja dyrt og langsomt, de burde udvikle deres store kameraer til både CF og MS

Du følger da vist ikke med i "timen" F828 har mulighed for CF kort
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Jakob

Dato : 14-09-05 10:25

In article <p5bfi11u60kopukstthup8u3k7ec6uh8oq@4ax.com>,
> [...]
> wrote:
>
> Hej Simon

> Du følger da vist ikke med i "timen" F828 har mulighed for CF kort

Ja det var de sgu nok nødt til. De ved godt at de kan sælge dem til alm
forbrugere men mere krævende hopper ikke på den.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 14-09-05 12:16

"Ulf Pedersen" <ulf_pedersen@digifoto-nord.dk> wrote in message
> On Tue, 13 Sep 2005 23:15:41 +0200, "Simon Nielsen" <newz@siho.dk>
> wrote:
>
> Hej Simon

> Du følger da vist ikke med i "timen" F828 har mulighed for CF kort

Ja men det har F727'eren ikke. Jeg vidste godt at F828'eren har for jeg har
næsten lige hevet et CF kort ud af sådan et kamera

Mvh
Simon

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-09-05 18:39

wrote:

>Ja dyrt og langsomt, de burde udvikle deres store kameraer til både CF og MS

V3 kan bruge begge.

Peter

Fra : Koeffe

Dato : 13-09-05 22:00

"Ulf Pedersen"
| Hvad er da det for noget sludder ?
| Jeg har haft Sony siden maj 2001, og det fungere da
upårklageligt.
| Forøvrigt har flere i min omgangskreds Sony, også uden
problemer.

Ok. Men hvis 100% af deres kameraer havde fejl, stod det
også meget galt til :)

Nå, men jeg fortalte nu altså bare om min erfaring, hvilket
var hvad Anette spurgte om. Jeg er dybt utilfreds med den
fejl jeg har oplevet, da den er fuldstændig uprovokeret, og
da jeg ser at jeg ikke er et enkeltstående tilfælde.

At andre har haft succes med Sony (...indtil videre) er da
fint at høre (jeg er næsten ikke misundelig *g*), men jeg
vil bare ikke se jer komme grædende, den dag jeres Sony
kamera dør ud.

--
Koeffe

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 14-09-05 05:55

On Tue, 13 Sep 2005 22:59:38 +0200, "Koeffe"
> [...]

>fint at høre (jeg er næsten ikke misundelig *g*), men jeg
>vil bare ikke se jer komme grædende, den dag jeres Sony

Ok, men nu overlever de sikkert også uden din hjælp )
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-09-05 22:15

> Hold dig fra Sony. Deres kameraer dør bare lige pludselig,
> uden nogen årsag. Læs evt. min tråd "Defekt digital kamera"
> fra 31-08-2005 21:05.

Måske de billige modeller eller også har det bare været et uheldig
produktions serie.

> Jeg køber aldrig mere Sony, og jeg fraråder alle andre at
> gøre det.

Ikke lige den opfattelse jeg har af Sony. Sony virker på meget som et
stabilt og godt kamera. Min fætter (på min fars side) har et sony DSC-F727
og min onkel (på min mors side) har et F828 og de virker begge upåklageligt,
min fætters er fra da det lige kom frem. Og min onkels fra ca 2002 tror jeg
nok, kan ikke lige huske hvornår han købte det.

Mvh
Simon

Fra : Jens Christensen

Dato : 22-09-05 16:11

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in message
> [...]
> Sony W5/15 eller Nikon Coolpix 5900.
>
> Mit spørgsmål er nu bare, hvilket? Er der nogen der har erfaringer med

Hej!

Bestilite for noget tid siden et 7900 (som er storebror til 5900'eren
(næsten ingen forskel bortset fra antal pixels)), og det blev hurtigt
returneret igen. Kameraet reagerer utroligt hurtigt og fungerer rigtigt
godt, udenfor!. Indenfor er det stort set ubrugeligt. Ved normal
aften-belysning indenfor (lidt en svær størrelse at definere), kunne den
ikke fokusere 9 ud af 10 gange (!) på trods af dets AF hjælpe-lampe. Ofte
havde den også problemer ved alm. dagslys indenfor. Halvdelen af gangene
havde den dog ikke ramt helt ved siden af mht fokus (på trods af at den
sagde at fokus ikke kunne indstilles), men at halvdelen af ens billeder
bliver skarpe er bare ikke godt nok.

Videofunktionen er rigtig god, og dets indbyggede funktion til at fjerne
røde øjne fungere også rigtigt godt. Kameraet er også rigtigt hurtigt til at
fokusere (udenfor) og billede til billede-tiden er også rigtig god. Der er
mange smarte finesser på kameraet så det er ærgeligt at de ikke lige har sat
en kraftigere AF-lampe på, eller lavet et eller andet snedigt for at
forbedre fokus i dårlig belysning.

Det blev købt som "begynderkamera", og der var ikke behov for så mange
indstillingsmuligheder -det var bare vigtigt at automatikken fungerede
rigtigt godt så det kunne benyttes som et alm. gammeldags point n' shoot
film kamera. Jeg ville aldrig købe et til mig selv da man stort set ikke kan
indstille noget.

På dpreview.com bliver fokus- problemet påpeget, og hvis man læser i deres
forum kan man se en kæmpe diskusion om hvorvidt det er rigtigt eller ej,
hvor mange siger at deres fungere problemfrit. Det hele ender med at
dpreview modtager et nyt kamera og tester det igen med samme resultat. Jeg
kan kun give dem ret, det er ikke godt indenfor.

Håber det kunne bruges.

--
Mvh.
Jens Christensen