Bager-for-smed småligheden
Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-05 10:06

Bager-for-smed småligheden

"der var en liden by, i byen var en smed" starter Wessels fine digt om at
borgere behøver straf, når smeden har slået en medborger ned i fuldskab, men
da man ikke kan undvære smedens kvalifikationer, så henretter men en bager i
stedet, for dem er der to af i den lille by.

Jeg mener det grove justitsmord kan sidestilles med "overspringsbevægelser"
fx dyrs "afledte aggressioner". Fx renlighedsritualer når der ikke er nok
mod til at angribe en rival eller anden fjende.

Man gejler sig op til had, og adrenalinet er i kog og det gør rastløs, så
noget skal angribes, og der vælges da en lidet vellidt uskyldighed, en
irriterende klog kone der kaldes "heks" eller jøder der kaldes "tyskernes
ulykke" - eller pædofil-afvigere i Dagens Danmark.

Næsten al hævn-retfærdighed kan udledes af dette mønster, og japanerne viser
at dette er ikke en uundgåelig menneskelig ondskab, men noget man kan
minimere enormt. I middelalderen kogte japanerne RobinHood-landevejsrøvere
levende i olie, men klog oplyst-enevældig politik har civiliseret dette
ø-folk til minimal "resentiment", for nu at bruge psykologi-opfinderen
Nietzsches ord for fortrængninger, der kommer op som vulkanudbrud af vrede,
nid, nag, kiv, kævl.

Ordet omfatter misundelse, jalousi, hævnlyst, forurettethed, rethaveriskhed,
bitterhed, samvittighedsnag, nid, klynk, flæb og andet ukonstruktiv
erstatning for sund arbejds- og resultat-glæde.

" Det er en god idé fra tid til anden at slå en admiral ihjel
for at anspore de andre. Voltaire

" Man er nødt til at gengælde, godt som slemt: men hvorfor lige
netop overfor den person, der gjorde noget godt eller slemt mod os?
Nietzsche

" At >Rette Bager For Smed< er historien om byen, der skulle
straffe en smed der var morder, men der var kun een smed i byen, så man
(hen)"rettede bager for smed", for der var to bagere.

" It is the way of a dog that if he is hit by a stone he bites a
fellow dog, The Zohar

". Beat your child once a day. If you don't know why, he does.Chinese
proverb

Speak roughly to your little boy, and beat him when he sneezes: He only does
it to annoy, because he knows it teases. Lewis Carroll

Man - a being in search of meaning.Plato

Det, vi kalder refærdighed, er blot den uretfærdigehd, vi er flest om
Svend Borberg 1889-1947

Objektivitet og retfærdighed har intet at gore med hinanden. Nietzsche

Straf rammer forbryderen, helt som uægte børn rammer den ugifte kvinde. Hun
har gjort det samme regelbrug igen og igen uden negative konsekvenser, og
pludselig sker opdagelsen og de aldeles overraskende følger, Nietzsche

Straffens formål. Straffen har til formål at forbedre den der straffer.Det
er det sidste tilflugtssted for dem der går ind for straf. Nietzsche

Vor forbrydelse imod forbryderne er at vi behandler dem som slyngler.
Nietzsche

Revenge is always the weak pleasure of a little and narrow mind.
Juvenal (40-125 A.D.)Roman Satirical Poet
"Årligt skal ypperstepræsten drive et hanfår ud i ørkenen, efter at have
bestænket det med blod, der symboliserer folkets synder, og så stenes denne
"syndebuk" ihjel, og folket er så tilgive deres synder af Gud"
------------------
Bellehøj Politistation er desperate over at deres skønmaleri af Nørrebro som
etnisk harmoni ikke kan leve op til deres statistik-manipulation, så de
retter aggressioner mod mig ved at tage falskanmeldelse for
blufærdighedskrænkelse alvorligt.

Fra : Claudio Adam

Dato : 13-09-05 10:19

Jah, Realist er du jo nok ikke?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-05 10:53

"Claudio Adam (slet PSJH4)" <kraka@PSJH4c.dk> wrote in message

> Jah, Realist er du jo nok ikke?

Dine udfald mod jødemagt er så realistiske som at føre krig mod
tyngdekraften, efter MIN vurdering (for nu at "skyde igen" jvf Kant's
kategoriske imperativ og Jesus).

Min trådstart er filosofisk - abstrakt - om reformer der langsomt kan gøre
Danmark så harmonisk som Japan.

Hvis jeg påstod at jeg havde snuptagsløsninger om at nedbringe kriminalitet
til konfuziansk niveau på få år, ville jeg være uden virkeligheds-sans

Fra : Claudio Adam

Dato : 13-09-05 11:50

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
>kategoriske imperativ og Jesus).
>
>Min trådstart er filosofisk -
>abstrakt - om reformer der langsomt kan gøre

Igen må jeg glemme mig selv;
- selvfølgelig mener du da at det er bedre at rulle om på ryggen.
Du mener absolut Som mangen andre at Udfald mod Islam er
tilrådeligt og fuldt beretiget.

Du er holdnings løs Bo, går blot efter den letteste Løsning,
sørgeligt, jeg havde ventet mere fra din side.

Hvad var det gamle Adolf skrev:
Dine værste fjender er i bund og grund dem der udgiver sig for
nationalister!

Du forvrænger samfundet og infrastrukturen mere end en Zionist på
slap line,
eller for den sags skyld en Muslim med spidse snabel sko.

Dem ved jeg hvor jeg har, men dig Bo!

Skuffende,
- dybt tragisk.

--