Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera 2-3000.- med 8-12x zoom, hvi~
Fra : pshdo@dk

Dato : 13-09-05 09:38

Hej.

Jeg vil høre jer hvilket digitalkamera i vil anbefale med en del optisk
zoom, ikke de der 1,5-3 x som mange har, men helst op til omkring 10-12x
zoom........ Min stedfar har lyst til at forsøge at tage billeder af fuglene
i hans have....

Jeg har selv et Minolta Z3, som jeg er ret glad for, men der sikkert kommet
mange bedre i mellemtiden ??

Det vil forresten være perfekt hvis det kan køre med SD-ram, da han har en
hel del SD kort liggende.

--
Mvh.
Peter Dall

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-09-05 22:17

<pshdo@dk> wrote in message
> [...]
> kommet mange bedre i mellemtiden ??
>
> Det vil forresten være perfekt hvis det kan køre med SD-ram, da han har en

Canon S1 IS, godt kamera til ca. den pris.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 18:09

> Canon S1 IS, godt kamera til ca. den pris.

Jeg har dette kamera, det tager udmærkede billeder, men jeg kan ikke
anbefale det! Søgeren er en "Electronic Viewfinder" (EVF) og det er
formentlig den eneste mulighed på et compact ultra-zoom kamera. Søgeren og
displayet er stort set ubrugeligt i solskin, og kun nogenlunde brugbart i
"normalt" lys.
Opdateringen S2 IS er, ifølge DPR, ikke bedre på dette punkt. Jeg har købt
EOS350D for at få et kamera med en god søger, og naturligvis for muligheden
for forskellige objektiver.
Hvis du overvejer et andet kamera med EVF, så sørg for at afprøve søgeren i
sollys inden købet.

Mvh Sven

Fra : Jakob

Dato : 13-09-05 23:10

In article <4326907a$0$37011$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, pshdo@dk
says...

> Det vil forresten være perfekt hvis det kan køre med SD-ram, da han har en
> hel del SD kort liggende.

Panasonic fz-5

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter

Dato : 18-09-05 14:05

Hej.

Jeg vil lige sige hvad valget blev....

Efter at vi en aften havde siddet og kikket på en del forskellige på
edbpriser.dk, faldt hans valg på et Olympus C55 Zoom.

Valget var ud fra den ene ting at det havde en større lcd skærm end eks. et
Minolta Z3.....
At det ikke havde mere end 5x zoom betød plusselig ikke lige så meget
aligevel....

Nå men det er allerede kommet, og det har rigtig mange funktioner i dette
kamera.

Største - er at det ikke lige så nemt at betjene som mit Minolta, men det
er sikkert en vanesag.....
- Lidt som når 14 årige piger der kun vil have Nokia telefoner....

Største + (for mig at dømme) er at der er en rød lampe som det lyser med
under svag belysning, så det kan stille skarpt selv i mørke rum..... Sådan
noget mangler Minolta´en helt......

Det er dog også et + at man selv kan gemme 4 opsætninger i kameraret.....

Mvh.
Peter